Ik heb google en de search gebruikt, maar kwam alleen het volgende topic tegen wat van mijzelf is maar dan van 2 jaar geleden
, daar staat geen duidelijke oplossing in en de maker van mIRC heeft mij nooit per email kunnen antwoorden: [rml]mIRC: *** [ 10053] Software caused connection[/rml]
Ik heb inmiddels een andere pc, een ander OS, nieuwe Photoshop en Dreamweaver versies, een nieuwe mIRC versie en ipv Chello heb ik nu XS4All Basic ADSL.
Je zou dus zeggen dat ik dat probleem nu niet meer zou moeten hebben, maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem, als ik mIRC gebruik en Photoshop of Dreamweaver start disconnect mIRC met een 10053 error. Een 10053 error zit hem niet in een fout bij het IRC netwerk maar in de hard- of software van je eigen pc. Het kunnen bijvoorbeeld instellingen of drivers zijn. Omdat ik de hele dag tussen deze 3 programma's switch is dit een vaak voorkomend en dus ook heel irritant probleem.
Ik hoop nu wel een oplossing voor dit probleem te kunnen vinden, ik weet dat veel mensen hetzelfde probleem hebben, misschien zijn er overeenkomsten waardoor we een conclusie kunnen maken over de oorzaak.
Mijn hardware+software(alleen de dingen die hiermee te maken kunnen hebben):
Intel Pentium IV 2533
Asus P4B533 + Nieuwste BIOS
512 MB Kingston pc2700 + 512 MB Twinmos pc2700
MSI GF4Ti4400 45.xx drivers
3Com 905CTX 10/100 MBit
Windows 2003 Standard Edition+alle updates
Macromedia Dreamweaver MX
Adobe Photoshop 7.0
mIRC 6.1
Norton Internet Security 2003
Dit alles achter een E-Tech ADSL/Cable router
Er is niets overgeclocked en ik hoop dat iemand mij en een aantal anderen hiermee kan helpen
Ik heb inmiddels een andere pc, een ander OS, nieuwe Photoshop en Dreamweaver versies, een nieuwe mIRC versie en ipv Chello heb ik nu XS4All Basic ADSL.
Je zou dus zeggen dat ik dat probleem nu niet meer zou moeten hebben, maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem, als ik mIRC gebruik en Photoshop of Dreamweaver start disconnect mIRC met een 10053 error. Een 10053 error zit hem niet in een fout bij het IRC netwerk maar in de hard- of software van je eigen pc. Het kunnen bijvoorbeeld instellingen of drivers zijn. Omdat ik de hele dag tussen deze 3 programma's switch is dit een vaak voorkomend en dus ook heel irritant probleem.
Ik hoop nu wel een oplossing voor dit probleem te kunnen vinden, ik weet dat veel mensen hetzelfde probleem hebben, misschien zijn er overeenkomsten waardoor we een conclusie kunnen maken over de oorzaak.
Mijn hardware+software(alleen de dingen die hiermee te maken kunnen hebben):
Intel Pentium IV 2533
Asus P4B533 + Nieuwste BIOS
512 MB Kingston pc2700 + 512 MB Twinmos pc2700
MSI GF4Ti4400 45.xx drivers
3Com 905CTX 10/100 MBit
Windows 2003 Standard Edition+alle updates
Macromedia Dreamweaver MX
Adobe Photoshop 7.0
mIRC 6.1
Norton Internet Security 2003
Dit alles achter een E-Tech ADSL/Cable router
Er is niets overgeclocked en ik hoop dat iemand mij en een aantal anderen hiermee kan helpen
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp