[home theatre] DVD speelt MP3cd wel op TV niet op versterker

Pagina: 1
Acties:

• Wawapaupah
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-11-2017
Probleempje:
Ik heb sinds kort een philips receiver (fr996) en een dvd speler (dvd 622)
Nu probeer ik op mijn dvd speler een mp3 cd af te spelen. Het geluid komt wel door de speakers van de tv (philps matchline) ,maar niet door mijn receiver + speakers. Gewone DVD's en CD's laat hij wel horen door de receiver. Beetje onlogisch. Heeft iemand een idee hoe het komt dat het niet werkt?
_/-\o_

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-02 21:20
Alles wel goed aangesloten?

Probeer eens een andere ingang.
Vergeet ook niet dat je de ingangen kunt wijzigen bij de receiver. (Misschien heb je DVD wel veranderd in een optische ingang o.i.d)

Op welke ingang heb je de DVD aangesloten? Als ik het me goed herinner staat die NIET standaard op coax. (dus als je dit hebt doet ie het idd niet)

Op blz 103 en 104 van je handleiding staat hoe je de input kunt veranderen.

Laat effe weten hoe het afloopt.

[ Voor 3% gewijzigd door mcb1 op 19-09-2003 22:30 ]

mcb1

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Digitaal kabel spannen tussen je DVD en receiver zal het probleem wel oplossen. Vervolgens uiteraard ook nog even je versterker goed instellen zoals mcb1 hierboven zegt.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Is je receiver digitaal aangesloten? Mischien probeert je dvd speler dan de mp3 daar doorheen te persen ipv een PCM stream?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je bent nogal karig met vertellen hoe je het dan aangesloten hebt, maar laten we ervanut gaan dat je hem digitaal hebt aangesloten?

Dan klopt dat, die philips spelers geven alleen MP3 weer over de analoge uitgang, dus moet je je dvd speler eventjes ook met een normaal audiokabeltje aansluiten

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Wawapaupah
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-11-2017
Het werkt nu!

Maar volgens mij heb ik het nu wel heel wazig aangesloten.
Ik had mijn dvd speler via de digital out van de dvd speler naar de coax 1 van mijn receiver aangesloten. Dit zou dus digitaal zijn denk ik. Als ik bij source select wil veranderen volgens mcb1 staat hij al op coax dus digitaal.
Wat ik nu gedaan heb is een kabeltje getrokken van de audio out van mijn dvd speler naar mijn cd in van mijn receiver. Nu doe ik de mp3 cd in mijn dvd speler en zet mijn receiver op cd. En nu werkt het. Maar is dit de juiste wijze??

Bedankt voor de reacties. _/-\o_

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 13:57
JvS schreef op 20 september 2003 @ 08:30:

Dan klopt dat, die philips spelers geven alleen MP3 weer over de analoge uitgang, dus moet je je dvd speler eventjes ook met een normaal audiokabeltje aansluiten
Je hebt het inderdaad goed aangesloten nu. Zoals jvs al aangeeft krijg je alleen mp3 over de analoge aansluiting.

offtopic:
Moet zeggen Wawahpaupah: klinkt erg vet die set van jou! :Y)
Pagina: 1