[WinXP] Printer toevoegen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Dr. Boktor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09-2025
Ik heb een printer aan mijn server (linux) gehangen en deze via cups met samba geshared. Daarbij heb ik de toegang beperkt tot mijn interne netwerk via de volgende regel: "hosts allow = 192.168.200.". Ook heb ik twee users aangemaakt. De eerste user heeft dezelfde naam + pass als de user op mijn workstation. De tweede user is een user 'printaccount'.

Wanneer ik nu aan mijn workstation mijn printer wil toevoegen, levert dat geen problemen op. Hieruit concludeer ik dat het onderstaande probleem niet aan mijn server zal liggen. Maar met mijn laptop, die in hetzelfde netwerk zit, lukt het toevoegen niet. Ik tik het adres van de printer in. Vervolgens mag ik inloggen. Ik voer dus als accountnaam 'printaccount' in en uiteraard het bijbehorende wachtwoord. Ik krijg dan eerst de volgende vraag:

"The credentials supplied conflict with an existing set of credentials. Overwriting the existing set of credentials may cause some running programs to stop function properly. Do you really want to overwrite the existing set of credentials?"

Hierop antwoord ik natuurlijk ja, en vervolgens krijg ik de volgende foutmelding: "The existing set of credentials cannot be deleted. Operation could not be completed."

En daarmee kan ik mijn printer dus niet toevoegen. Een zoektochtje hier en op de rest van het net hebben me slechts een paar tips opgeleverd, maar die hebben niet gewerkt:
- Connecten via een ip-adres i.p.v. een hostname
- Eerst eerdere verbindingen verwijderen met behulp van net use en de optie delete. Overigens is dit niet nodig, want wanneer ik net use intik, staan er helemaal geen verbindingen met mijn server open.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem, want ik kom er niet uit.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

je hebt al een verbinding er naar toe en je probeerd het nu onder andere credentials dat gaat dus niet

• Dr. Boktor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09-2025
De enige manier waarop ik verbinding gemaakt kan hebben is dat ie gaat kijken welke shares er allemaal beschikbaar zijn bij het zoeken naar een printer. Verder heb ik nog geen verbinding gemaakt. Er zijn bij het opstarten bijvoorbeeld geen drives gemapt.

Maar dat is inderdaad wel de reden van fout, waarbij ik niet weet hoe het kan. Ik hoopte dat iemand me dat kon vertellen, want dan kan ik het misschien ook oplossen...