[asp] remote lezen van directory

Pagina: 1
Acties:

• hobbeldebobbel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 22:11
hej hallo....

ik heb het volgende dilemma.... ben bezig om een fotoalbum te maken in asp, nou heb ik een asp host gevonden met genoeg ruimte om genoeg foto's op te slaan. Probleem echter is dat ze het object: Scripting.FileSystemObject afgesloten hebben vanwege veiligheids risico's, best begrijpelijk.....
laten we dit webserver 1 noemen

webserver 2 is een webserver waar het Scripting.FileSystemObject wel werkt echter daar heb ik niet super veel ruimte (5mb)

is er een andere manier dan met Scripting.FileSystemObject om de contents van een directory uit te lezen?

zo nee... is er een manier om een remote director uit te lezen? dus dat ik dan dmv webserver2 webserver1 uitlees?

op beide servers heb ik geen admin rechten.. en kan ik dus ook niks aanpassen....]

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je kunt op webserver2 het XMLHTTP object gebruiken (standaard bij IIS machines) om het plaatje op te vragen,

Je kunt natuurlijk ook in het fotoalbum op server 2 als src van het plaatje een volledige URL opgeven:

[img]http://server2/images/pic1.jpg[/img]

daarnaast zijn er nog andere mogelijkheden die het FSO object niet nodig hebben, je kunt een database gebruiken om de locatie van de plaatjes te bewaren en gewoon linken naar het plaatje. Geen FSO nodig

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

zo nee... is er een manier om een remote director uit te lezen? dus dat ik dan dmv webserver2 webserver1 uitlees?
Gelukkig niet, dat zou een klein securityprobleem zijn

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• P_de_B
  • Niet online
gorgi_19 schreef op 19 September 2003 @ 20:18:
[...]

Gelukkig niet, dat zou een klein securityprobleem zijn
als Directory listing op server 1 is toegestaan is dit wel mogelijk. Gewoon met XMLHTTP de dir opvragen, je krijgt dan de directorylisting terug.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

P_de_B schreef op 19 September 2003 @ 20:21:
[...]

als Directory listing op server 1 is toegestaan is dit wel mogelijk. Gewoon met XMLHTTP de dir opvragen, je krijgt dan de directorylisting terug.
Voor zover ik weet staat dit bij de meeste servers uit.

Dit is idd wel een van de weinig mogelijkheden ja.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• hobbeldebobbel
P_de_B schreef op 19 September 2003 @ 20:16:
Je kunt op webserver2 het XMLHTTP object gebruiken (standaard bij IIS machines) om het plaatje op te vragen,
dat komt mooi uit want op webserver2 draait iis
Je kunt natuurlijk ook in het fotoalbum op server 2 als src van het plaatje een volledige URL opgeven:

[img]http://server2/images/pic1.jpg[/img]
ja dat klopt.... maar ik wil niet voor ieder plaatje zelf die img tag gaan maken... met fso kon ik dat mbv do until rs.eof doen :) als het nou maar een of twee pl;aatjes waren.... maar het worden er veel meer :)
daarnaast zijn er nog andere mogelijkheden die het FSO object niet nodig hebben, je kunt een database gebruiken om de locatie van de plaatjes te bewaren en gewoon linken naar het plaatje. Geen FSO nodig
klopt maar dan moet ik alsnog alle plaatjes in de database zetten........ again als het maar een paar zijn, dan maakt het niet uit......

maar die staat er niet

• hobbeldebobbel
gorgi_19 schreef op 19 september 2003 @ 20:22:
[...]

Dit is idd wel een van de weinig mogelijkheden ja.
nou dan ga ik dat maar eens uit proberen..... XMLHTTP

maar die staat er niet

• hobbeldebobbel
all right!!! ik heb nu op dezelfde server waar de foto's op staan dat xmlHTTP aan de gang gekregen..... met deze eenvoudige code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<%
  Response.Buffer = True
  Dim objXMLHTTP, xml

' Create an xmlhttp object:
  Set xml = Server.CreateObject("Microsoft.XMLHTTP")
  ' Or, for version 3.0 of XMLHTTP, use:
  ' Set xml = Server.CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP")

' Opens the connection to the remote server.
  xml.Open "GET", "http://a.domaindlx.com/aquavitesse/", False

' Actually Sends the request and returns the data:
  xml.Send

'Display the HTML both as HTML and as text
  Response.Write "<h1>The HTML text</h1><xmp>"
  Response.Write xml.responseText
  Response.Write "</xmp><p><hr><p><h1>The HTML Output</h1>"

Response.Write xml.responseText

Set xml = Nothing
%>

en hij spuugt mooi de code in een txt bestand....en de html output oook nog eens....

nu alleen nog de directory uit kunnen lezen.... hoe kan ik dat doen?

edit:
hmmm directory listing staat uit... ik krijg een mooie pagina met "is dit niet de pagina die u verwachte... doe dan dit of dat"
jammer......

maar dan is er dus geen andere manier... behalve dan om moeilijk te gaan doen met databases?

[ Voor 21% gewijzigd door hobbeldebobbel op 19-09-2003 22:07 ]

maar die staat er niet

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Moeilijk? Gewoon even de gehele directory op server1 uitlezen en de bestandsnamen in een tabel gooien. Allemaal niet zo moeilijk toch? ;)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• P_de_B
  • Niet online
hmmm directory listing staat uit... ik krijg een mooie pagina met "is dit niet de pagina die u verwachte... doe dan dit of dat"
jammer......

maar dan is er dus geen andere manier... behalve dan om moeilijk te gaan doen met databases?
Zou je niet je host kunnen vragen of directorylisting aan mag? Dan kun je eenvoudig de listing opvragen. Anders zou ik het niet weten

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
zou je niet server1 een mooie connectie naar een apart asppagina op server 2 kunnen laten maken wat nix anders doet dan gewoon de (voor server2 lokale)dir listen en deze behoorlijk raw terugsturen? server1 gebruikt deze gegevens om de img tags van te maken met bestemming server2, zet deze bij z'n eigen listing,sorteert de boel en maakt een mooie outputpagina voor de client.
Bedenk me net dat dat bij 300 foto's nog wel lukt, maar bij 12000000 problematisch wordt. maar goed, je geeft al aan dat je op server 2 maar 5 mb hebt, dus niet de moeite is om daarover te piekeren.

[ Voor 4% gewijzigd door MissingDog op 20-09-2003 09:35 ]

• hobbeldebobbel
DeverauX schreef op 20 September 2003 @ 08:05:
Moeilijk? Gewoon even de gehele directory op server1 uitlezen en de bestandsnamen in een tabel gooien. Allemaal niet zo moeilijk toch? ;)
en hoe doe ik dat??? met het FSO object.. die gedisabeld is!

maar die staat er niet

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

en hoe doe ik dat??? met het FSO object.. die gedisabeld is!
Typisch voorval van "lees de draad voor je blaat"! :o

Opzich hoeft dat echter geen probleem te zijn, aangezien je deze actie ook op je eigen server kan uitvoeren en de tabel vervolgens kan exporteren naar de server van je host ;)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
Quincy Jones

• hobbeldebobbel
nou het is mn eigen draadje... dus.....

maar die staat er niet

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

:? Die lees de draad voor je blaat is voor mij bedoelt hoor :+

Quincy Jones

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 16:04

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Kan je niet gewoon een iframe gebruiken en die naar een .asp pagina op je eigen website laten verwijzen?

• hobbeldebobbel
nee, want dan kan ik alsnog niet het FSO gebruiken!~

volgens mij gaat dit niet werken....
maar heb andere server gevonden..... genoeg ruimte.. alleen met php in plaats van asp..... dus ga ik het daar maar eensuitzoeken of het mogelijk is om een dir uit te lezen...

maar die staat er niet

Pagina: 1