ASUS P4T S423 & Powerleap: welke proc?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:12
ik heb een ASUS P4T mobo (intel 850 chip welke orgineel een fsb van 2 X 400 = 800)

Er zit nu een PIV 1300 op; hij loopt op 1500 en de FSB is iets van 960

Ik wil van deze machine de levensduur verlengen door er een powerleap PL-P4N op te plaatsen en een snellere processor.
http://www.powerleap.nl/Products/P4N.htm

De vraag: welke processor is nu slim om te plaatsen?

Ik wil de te kopen processor wel weer wat tweaken zoals ik nu ook heb gedaan. Is dan een processor op 533Mhz aan te bevelen of nog wat anders?

Graag commentaar en ideeen; alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
M.a.w. geef me even aan welke cpu het beste overgeclocked kan worden op dit bord :?

Ik weet geen eens wat je budget is, dus ik zou zo kunnen zeggen prop er een stervensdure 3.06 met HT op. Check eens een Northwood overclocktopic in DOC en natuurlijk de specs van de Powerleap (wat kan 'ie aan). Wat overclocken betreft zal de cpu (als je b.v. een recente 2.4Ghz koopt) niet per se de beperkende factor zijn maar kan jouw bord (plus geheugen) dit zijn; deze komt niet hoger dan een bepaalde FSB.

Oh, je hebt niet te maken met een FSB van 2 X 400 = 800 maar met 4X100='400'MHz ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Je zou voor een Northwood moeten gaan op 400 mhz FSB en een snelheid van minstens 1,6 Ghz dat zijn overklokbeesten, ik weet alleen niet tot hoever je met je mobo kan gaan.

Een 533 mhz FSB CPU zou ook kunnen mits je mobo op een FSB van 533 kan lopen (RDram op 1066) anders heb je weinig aan die 533 FSB CPU ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
nou; ik denk niet dat dit mobo HT zal ondersteunen dus die optie valt af :) (slecht idee zeg maar ;) )

m'n budget is vrij ruim; maar wat belangrijk is dat ik iets koop dat zinnig is in de gehele combinatie.
En een proc met een fsb van 400 zonder HT lijkt de beste ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
De 3.06 is idd een stompzinnig voorstel, maar dat was juist de bedoeling ;) (over dat HT had ik geen eens nagedacht overigens :+ ). Neem idd een 400MHz P4 en probeer de FSB zo hoog mogelijk te krijgen. Zoals gezegd, als je een FSB533 variant neemt zit je straks misschien juist met een underclock, iets wat je juist niet wilt. Laat verder je budget bepalen welke P4 FSB400 variant, ik zou iig niet een te dure nemen, tenslotte zal elke Northwood al een enorme verbetering zijn t.o.v. de Willamette die je nu hebt :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
ok, daar kan ik wat mee. Abbadon's kennis is toch wat ik op hoopte ;)
Maar goed; ik denk dat ik dan optimaal de P4 2.4A S478 400FSB 512KBC kan plaatsen.

Mocht dit niet zo dan dan hooor ik het wel hoop ik

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

De P4N werkt ALLEEN met pentium 4 processoren met een 400 MHz FSB. De Northwood 2.60 GHz is dus de top voor deze converter.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Pagina: 1