ik wil de gamepoort gebruiken van die soundkaart, maar het lukt niet, er staat in windows een vraagteken bij de apparaatbeheer, drivers afhalen helpt ook niet. ik heb een abit nf7-s 2.0 en zou toch graag men racestuur gebruiken van vroeger
Welke 128 PCI? Welke drivers hebn je al geprobeerd, al een ander PCI slot gebruikt etc 
Beetje meer info zou altijd fijn zijn
C:\>_
Je kunt heel makkelijk kijken of een gamepoort wel of niet werkt.
open een dosboxje en typ:
debug
i201 (krijg je F0 of F4)
vervolgens houd je de primary firebutton ingedrukt en druk je weer
i201
de waarde moet anders zijn als de eerste keer. Doet hij dit dan is de poort hardware matig in orde.
open een dosboxje en typ:
debug
i201 (krijg je F0 of F4)
vervolgens houd je de primary firebutton ingedrukt en druk je weer
i201
de waarde moet anders zijn als de eerste keer. Doet hij dit dan is de poort hardware matig in orde.
die laatste driver die op de soundblaster.com site stond heb ik al geprobeerd, ander pci slot nog niet, maar voor de rest werkt de kaart iig goed (mic, line out enzo) ik ken maar 1 soort 128 pci eigelijk, ben niet zo into soundcards windows herkent hem als ESS 1969Vinnie schreef op 19 September 2003 @ 17:51:
Welke 128 PCI? Welke drivers hebn je al geprobeerd, al een ander PCI slot gebruikt etc
http://www.soundcard-driv...d=3&rvd=5&thx=9&bng=7&o=8Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 18:09:
die laatste driver die op de soundblaster.com site stond heb ik al geprobeerd, ander pci slot nog niet, maar voor de rest werkt de kaart iig goed (mic, line out enzo) ik ken maar 1 soort 128 pci eigelijk, ben niet zo into soundcards windows herkent hem als ESS 1969
Al een van deze geprobeerd? Je hebt geen Windows versie bijgezet, maar iig zijn voor 98 ed gewoon ESS 1969 drivers te vinden
edit: en voor zover ik weet is ESS 1969 != SB128, maargoed, kan me vergissen
[ Voor 14% gewijzigd door Vinnie op 19-09-2003 19:01 ]
C:\>_
Je eigen zekerik ken maar 1 soort 128 pci eigelijk,
ff zonder gein: soundblaster 128 is meer een verzamelnaam dan een echt typenummer, want er zijn er vele (meer dan 5) uitgebracht in de loop der tijd.
Maak je pc open, kijk welk nummer op die kaart staat vermeld en ga dan naar www.driverguide.com
login en pass kan je vinden in de policy (waar nog iets meer info staat):
Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime
Probeer dus eerst die standaard stapjes voordat je een topic voor drivers opent
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()