Alcatel 510I modem router probleem

Pagina: 1
Acties:

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
Ik wil per begin volgend jaar mijn KPN abbo opzegen en overstappen op BBnet vanwege de prijs prestatie verhouding :9

toen ik mijn KPN abbo nam heb ik zelf een Alcatel Router/modem gekocht bij de routershop daar was die namenlijk in aanbieding
hier op tweakers is het zelfs een best buy heb ik gezien

mijn probleem is de maximum upstream van die modem zit onder de 1mb upstream die BBnet geeft en een update kan ik hiervoor niet vinden ook niet bij alcatel kan iemand mij helpen? ;(

computer voor alle werkzaamheden

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:42

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

je praat over maximaal 19 kB/s verschil in upload. Bovendien ik heb gelezen dat je met dat modem in FTP wel 109 kB/s haalt.

Absoluut niet wakker van liggen hooor 8)

[ Voor 16% gewijzigd door I_stealth_I op 19-09-2003 22:30 ]

/dev/null

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-05 21:29

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

ga eens kijken bij een provider, sommigen hebben een actie dat je modem/router gratis krijgt.
bv demon.

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

Vae Victis schreef op 19 September 2003 @ 22:33:
ga eens kijken bij een provider, sommigen hebben een actie dat je modem/router gratis krijgt.
bv demon.
??

Vat jouw post niet helemaal...
Maar het is logisch dat je (haast nooit) de theoretisch maximale Ustream (en ook downstream) snelheid haalt!

#StopBurningStuff

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
idd maar zou die router/modem ook die verbinding vreten gaat mij niet om het behalen van een verbinding maar als je goed kijkt bij de instellingen leest hij uit hoe snel de verbinding is zoals nu bijvoorbeeld 1536/256
als deze sneller is dan hij voor gemaakt is met name de upstream pakt hij die verbinding nog wel wat ik nog beter zou vinden is een tweak om het probleem te verhelpen of een eventuele update

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-05 21:29

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

_WgV_ schreef op 19 September 2003 @ 23:58:
??
Vat jouw post niet helemaal...
Maar het is logisch dat je (haast nooit) de theoretisch maximale Ustream (en ook downstream) snelheid haalt!
Heel simpel, als je overstapt en je kunt gratis modem krijgen weet je zeker dat die werkt.
En ook op die snelheden.

Hij vraagt om een tweak of update, voor als modem niet met bepaalde snelheid overweg kan.
Voor zover ik weet zijn die updates/tweaks er niet.
En wat is dan je volgende stap? ....

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
het gaat er mij niet om of ik mijn internetsnelheid kan verhogen ik weet ook dat de vastgestelde limiet niet overschreden kan worden
wat ik wel weet is dat ik hem een firmwareupgrade kan laten uitvoeren de mogelijkheid is er
mijn vraag is alleen krijg ik geen problemen met de verbinding
zal nog een voorbeeld stellen:
bij de instellingen staat dat mijn verbinding NU 256/1536 is dat is de gedetecteerde snelheid van mijn lijn
nu weet ik volgens de specs van die modem dat hij maximaal tot iets van 860 gaat dus mijn verbinding die binnenkomt is hoger als waar mijn router/modem voor bestemd is mijn vraag is KAN DAT?? zo niet WAT KAN IK ER DAN AAN DOEN?
gewoon om er zeker van te zijn om dit apparaat niet onbruikbaar in de hoek neer te gooien die paar KB upstream die ik dan mis kunnen mij ook gestolen worden dat zal wel het laatste zijn waar ik me zorgen over maak
ik hoop dat het nu wat duidelijker is B)

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
ok ben even aan het rondbellen geweest schijnt dat adsl modems niet verder komen dan gemiddeld 860 kb upstream mischien even wachten op een firmwareupdate van alcatel die dit verhelpt :/

Pagina: 1