[eerste ervaringen] Creative Audigy 2 ZS + Inspire T7700

Pagina: 1
Acties:
  • 461 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:48
tijdje geleden werd op op de frontpage deze post gemaakt over het nieuwe gamma van Creative speakers en soundcards

aangezien mijn 4.1 speakers het net begeven hadden besloot ik netjes te wachten op deze set :9

week geleden de Creative Audigy 2 ZS en de Inspire T7700 op backorder gezet bij de groothandel en deze ochtend gaan afhalen :) (maakt me waarschijnlijk eerste belg met deze nieuwe producten in huis 8) )

Audigy 2 ZS
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/gigatexel/speakers/audigy%202%20ZS%20doos.JPG
Eerste indruk: wow, mega grote kaart!
vorige was een Soundblaster Live 1024 Value en die is ongeveer de helft zo groot!
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/gigatexel/speakers/audigy%202%20ZS.JPG
Verder is deze kaart voorzien van de allerlaatste nieuwe snufjes, zo hebben ze zelfs de 106dB op het allerlaatste kunnen opvoeren tot 108dB
Creative verontschuldigt zich in een bijlage voor de stickers op de doos en in de manual die de 106 moeten vervangen door 108 :)
Verder krijg je nog de volledige versies van Tomb Raider: Angel of Darkness en Tom Clancy's Rainbow Six Raven Shield
Natuurlijk ook een driver cdtje met ook wat programmas
en dat zijn er een hele boel :) ietwat overdreven vind ik, je startmenu puilt uit van de Creative programmas :r

Creative Inspire T7700
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/gigatexel/speakers/T7700%20doos.JPG
Wat eerst opvalt is de enorme subwoofer met een batterij aansluitingen achteraan
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/gigatexel/speakers/subwoofer.JPG
Het tweede wat opvalt is de manische inpakwoede van Creative
Alles wat je maar apart kan verpakken is ook apart verpakt! Gewoon ONGELOFELIJK!
Elk speakertje, elk draadje, elk staandertje is apart verpakt, niet echt milieuvriendelijk :(
Eens je alles aansluit (reken maar op een uurtje minimaal) vergeet je dat allemaal en word je overdonderd door het geluid
De afstandbediening vervult meerdere funties: je kan er een hoofdtelefoon op aansluiten, een analoog apparaat zoals casetterecorder, een mp3 player van creative via de usb, en natuurlijk kan je ook de bass en volume regelen
de bass op de afstandsbediening is nieuw en erg handig, moet je niet meer achter je buro duiken voor afregeling :)
Qua geluidskwaliteit ben ik geen expert en kan ik zeggen dat ik meer dan tevreden ben :)
Meer fotos op mijn webspace

edit:
pictures geresized :p

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:16

Alaksandus

Vae puto deus fio

amai da is ier leeg :s

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-07 10:25
jaja die zal zeker weten wel goed klinken :P ik heb zelf de inspire 6700 en sb audigy 2 en dit klinkt al donders goed ik wil wel eens weten hoe die klinkt :)

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nu nog flink stoffen en kamer opruimen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:42
Hoe klinkt hij nu echt? Normaal waren de speakertjes alleen goed voor de hoge tonen. De sub voor de lage. Het gebied ertussen werd overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:34
lol heb jij je woofer op je bureau? naast je beeldscherm :D ?

Voor de rest, hoe klink die Audigy2ZS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is idd 108dB SNR
alleen een beetje jammer dat creative nergens in de handleiding en/of cd zet dat deze 108dB alleen geld voor de front speakers, voor de surround speakers en subwoofer ligt deze waarde op ongeveer 90dB SNR

maar ja, is ondertussen wel bekend dat creative meer roept dan dat ze waar (kunnen) maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:03
Mwoh, voor een betaalbare oplossing is dit soort spul nog onge-evenaard! Of je moet met speakersets van X 100 euro gaan gooiene enzo, da's natuurlijk geen vergelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik zat er ook over na te denken om een Audigy 2 ZS te kopen. Als vervanging van mijn Audigy MP3+. Opzich niks mis mee, maar ik kan voor weinig geld de upgrade maken. En dan zou ik er een Klipsch Promedia 5.1 setje aanhangen. Volgens mij zijn die Audigy 2 ZS geluidskaarten toch wel de betere geluidskaarten in de $100 regio. Of toch niet :?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:03
Ik zou niet weten wat er beter zou klinken in die prijscategorie inderdaad.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat er beter klinkt....
TerraTec en/of M-Audio bijvoorbeeld, klink echt 1000X beter als de Audigy 2 ZS
TerraTec is zelfs goedkoper als de Audigy 2 ZS en de M-Audio is iets duurder, maar als je toch al €100 uit wilt geven voor een geluidskaart kan je beter €15 meer uutgeven en dan iets goeds kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:50

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 09:24:
wat er beter klinkt....
TerraTec is zelfs goedkoper als de Audigy 2 ZS.
:D 8)7

vind jij, en wat vind de rest dan?
En hoe gaat de audigy met je pc om in vergelijking met die van jou? (hardwarematig decoders enzo) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
wat er beter klinkt....
TerraTec en/of M-Audio bijvoorbeeld, klink echt 1000X beter als de Audigy 2 ZS
TerraTec is zelfs goedkoper als de Audigy 2 ZS en de M-Audio is iets duurder, maar als je toch al €100 uit wilt geven voor een geluidskaart kan je beter €15 meer uutgeven en dan iets goeds kopen.

heb je uberhaupt wel eens een audigy kaart gehoort :? trouwens die terratec kaarten zijn lachertjes mijn maat heeft de Aureon 7.1 Space
nou geweldig hoor met een amd athlon 2400xp en een epox moederbordje en het enigste wat die kaart goed kan is kraken :'( :( maar jah ieder zijn eigen mening ik vind in ieder geval de audigy kaarten nu nog het best klinken voor de pc _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb een Audigy 1 gehad
heb een Audigy 2 gehoord
heb een Audigy 2 ZS nu onder mijn tafel liggen.

als het op MP3/Muziek/DVD aankomt steekt terratec/m-audio er met kop en schouwders bovenuit.
dat vind ik niet alleen, maar ook alle reviewers die de terratec/m-audio getest hebben. ook als je de kaarten gaat meten op SNR response curve enz. enz. komen de terratec/m-audio kaarten er weer met aardig groot verschil als beste uit de test.
een groot nadeel van de audigy kaarten is dat ze ALLE signalen re-samplen.

processor belasting speelt alleen een rol bij systemen met een processor onder de 700Mhz
bij alle huidige systemen is het verschil vaak alleen te meten met benchmarks, omdat het verschil zo klein is dat je het in de praktijk niet merkt.
vaak zit het processor belasting dus slechtere game performance tussen de oren ipv dat het oiok daadwerkelijk zo is.

zegt wel in je reply dat het jou mening is, maar ondertussen formuleer je het wel zo dat het net is dat wat jij zegt juist en al het andere fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit :)
Maar wat een zooitje in die kamer :) , is er nog wel ruimte voor jouw bij ?

Ik heb jaren lang een SB gehad tot op voorkort ook de Live 5.1 platium , maar ja toch niet echt tevreden
De grootste ergenis zijn de kleine jack plugjes op de kaart, nergens compatible mee, en als maar verloopjes maken om de kaart aan je verstreker te hangen.

Uit eindelijk heb ik al het spaargeld op uit het varkentje getrokken en een Delta 1010 gekocht :)
Wat een verademing ..... en nog dvd 5.1 en theater 7.1 compatible :)
niets anders meer voor mij

Ik wens je veel plezier met je geluidskaartje

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
dat formuleer ik niet ik zeg toch heel duidelijk ieder zijn eigen mening :|
ik zeg alleen dat ikde audigy kaartenbeter vindt dan teratec
puur omdat mijn eerste ervaring bagge washet kunnen ook wel goeie kaarten zijn maar ik heb nog nooit problemen gehad met soundblaster kaarten _/-\o_
dus ik formuleer helemaal niks :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op wat voor punt(en) vind jij de Audigy (2/ZS) beter dan?

ik zelf kan alleen EAX HD bedenken, maar dat is ook alleen maar 16bit 48Khz en ik kan goed leven met EAX 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
damnz dan vraag je me wat wat vind ik beter aan de audigy kaarten 8)7
maar zoals ik al zeg ik vind gewoon dat uit de audigy kaarten een helder geluid komt maar jah dat heb je bijna bij alle kaarten wel het verschil is gewoon allemaal zo minimaal :?

dus wat heeft het dan voor een zin om eigenlijk een audigy kaart te gaan kopen :?
allemaal voor die 6.1 of 7.1 :(
ik koop gewoon een kaart van creative (soundblaster) omdat ik er nooit problemen mee heb gehad en de functie's zoals dolby digital dts es zijn gewoon leuke extra's _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:46

JT

VETAK y0

Kwalitatief gezien is een Audigy iig niet beter met het weergeven van geluid dan Terratec. Let op ! Surround formaten maken het niet beter, wel meer.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo het verschil in geluidskwaliteit tussen een audigy 2 en een terratec/m-audio niet minimaal willen noemen.

een creative kopen alleen om EAX HD vind ik een beetje onzin, en dat is het enige wat de creative meer heeft als terratec/m-audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan alleen zeggen voor me zelf ....
Dat ik des tijds voor creative SB gekozen heb om dat die kaart gewoon voor 99.9 % ondersteunt wordt door de programatuur op de markt.
Installeren gaf eigenlijk nooit problemen :)

Alle extra's van EX heb ik zelf nooit gebruikt.
En wilde het ook niet gebruiken, is zelf vind het ten koste gaan van de geluids kwaliteit
maar ja wie ben ik , de meningen zijn persoonlik gebonden .
Dat mag ook , we wonen in een vrij land , toch ?

helleaas kan ik verder weinig in breng bieden , ik ken de kaarten van terratec niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi hoor, maarreh....... Wat een puinhoop! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Setje hard open draaien , is het zo weer vrij van stof LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-07 08:08
Maar even over de boxen. Ben ik de enige die ze echt oerlelijk vind? zelfs de oude creative boxen vind ik stukken mooier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Ik heb net een Audigy 2 ZS gekocht voor $80. Vond ik niet duur, en ik kon m'n Audigy inleveren voor $45. Lijkt me een mooie upgrade, toch? En EAX en THX is altijd meegenomen. Spellen ondersteunen EAX steeds meer, en je kan er mee patsen *D

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

silentsnow schreef op 17 October 2003 @ 01:11:
Ik heb net een Audigy 2 ZS gekocht voor $80. Vond ik niet duur, en ik kon m'n Audigy inleveren voor $45. Lijkt me een mooie upgrade, toch? En EAX en THX is altijd meegenomen. Spellen ondersteunen EAX steeds meer, en je kan er mee patsen *D
THX is alleen een certificaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

DaMorpheus schreef op 17 October 2003 @ 01:27:
[...]

THX is alleen een certificaat :)
Dus :? Het is een kwaliteitsmerk en geeft dus wel het een en ander weer over de geluidskaart. En het klinkt wel geinig :9

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THX verteld niks over de geluidskwaliteit

THX zegt alleen dat de kaart DolbyEX comptible is en dat je de speakers kan instellen (afstand enz.)

met andere woorden: THX zegt iets over de functies van de geluidskaart, en NIET over de (geluids)kwaliteit van de kaart.

THX is alleen een naampje waarvoor de producent van de kaart flink moet dokken om het er op te mogen zetten.
zijn een aantal producenten (M-Audio bv.) die ruim voldoen aan de eisen voor een THX "certificaat" maar weigeren zo'n belachelijk hoog bedrag aan lucas te betalen om het er op te mogen zetten. en die producenten zetten er dan ook niks op.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 17 oktober 2003 @ 08:47:

THX zegt alleen dat de kaart DolbyEX comptible is en dat je de speakers kan instellen (afstand enz.)

met andere woorden: THX zegt iets over de functies van de geluidskaart, en NIET over de (geluids)kwaliteit van de kaart.

THX is alleen een naampje waarvoor de producent van de kaart flink moet dokken om het er op te mogen zetten.
zijn een aantal producenten (M-Audio bv.) die ruim voldoen aan de eisen voor een THX "certificaat" maar weigeren zo'n belachelijk hoog bedrag aan lucas te betalen om het er op te mogen zetten. en die producenten zetten er dan ook niks op.
Ik haal m'n info direct uit de FAQ om eerlijk te zijn. Staan daar fouten in dan :?
Wat is THX?

Thanks voor de uitleg verder :) Zit nog te twijfelen of ik een Logitech Z-680, een Klipsch Promedia 5.1 of een Klipsch Promedia 5.1 GMX moet nemen in combi met m'n Audigy 2 ZS.

[ Voor 11% gewijzigd door silentsnow op 17-10-2003 16:20 ]

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:46

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 08:47:

Theoretisch gezien zegt THX wel degelijk wat, in de praktijk kan je bij THX certificering voor pc speakers er vanuit uit gaan dat ze hard gaan, maar dat hoeft niet harder te zijn dan setjes zonder THX certificering. Meer niet. Voor geluidskaarten zullen het dingen zijn als snr ofzo, maar ook hier maakt het niet zo dat deze beter is dan andere geluidskaarten zonder deze certificering.

THX voor echte audio (Select, Ultra 2) voegt niks toe aan de geluidskwaliteit. Echter wel aan de beleving. Het heeft te maken (voor speakers) met afstralingsgedrag en het aantal dB's wat er onvervormd uit kan worden geperst enz. Voor receiver is het dingen als bijvoorbeeld iets meer de nadruk leggen op de rear kanalen met films enz. en ook andere aanpassingen aan het geluid.

[ Voor 7% gewijzigd door JT op 17-10-2003 16:24 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THX certificaat is nu het zelfde als de WHQL certificaat bij drivers
voor een WHQL certificaat moet je flink betalen aan microsoft wil je dat certificaat voeren.
maar dat wil niet zeggen dat de niet WHQL drivers slechter zijn als de WHQL drivers, in sommige gevallen is het juist andersom dat een niet WHQL driver beter werkt als een WHQL driver.

zo is het nu ook met het THX certificaat
een THX gecertificeerde kaart is niet per definitie beter als een niet THX gecertificeerde kaart.
soms is een niet THX kaart gewoon beter.

hoe creative het nu brengt "kaart heeft THX certificaat dus de kaart is het beste en helemaal perfect" slaat dus eigelijk helemaal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

silentsnow schreef op 17 October 2003 @ 16:18:
[...]
Thanks voor de uitleg verder :) Zit nog te twijfelen of ik een Logitech Z-680, een Klipsch Promedia 5.1 of een Klipsch Promedia 5.1 GMX moet nemen in combi met m'n Audigy 2 ZS.
Als je een high-end PC speakerset wilt zoals de Promedia en de Z680, dan is de MegaWorks 550 ook een zeer goede optie.
Als je geduld hebt, kan je nog wachten op de Gigaworks (zowel in 5.1 als 7.1 en 5.1>7.1 upgrade), welke denk ik vrij goed gaat worden. De gigaworks heeft ongeveer de functionaliteit van de Z680 en waarschijnlijk een verbeterde geluidskwaliteit van de MW550 met tweeters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Cyb schreef op 17 oktober 2003 @ 23:34:
[...]

Als je een high-end PC speakerset wilt zoals de Promedia en de Z680, dan is de MegaWorks 550 ook een zeer goede optie.
Als je geduld hebt, kan je nog wachten op de Gigaworks (zowel in 5.1 als 7.1 en 5.1>7.1 upgrade), welke denk ik vrij goed gaat worden. De gigaworks heeft ongeveer de functionaliteit van de Z680 en waarschijnlijk een verbeterde geluidskwaliteit van de MW550 met tweeters.
Ik heb specifiek voor de Audigy 2 ZS gekozen, en ik wil nu de beste boxen voor de Audigy 2 ZS. Prijs maakt me niet zo uit. Over het algemeen zijn de Creative setjes goedkoop (toch?), maar het mag van mij ook een duurder setje worden. Ik wil dus gewoon de beste speakerset voor een prijs van max de Klipsch Promedia 5.1.

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan neem je gewoon de z680 !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

silentsnow schreef op 18 October 2003 @ 06:07:
[...]

Ik heb specifiek voor de Audigy 2 ZS gekozen, en ik wil nu de beste boxen voor de Audigy 2 ZS. Prijs maakt me niet zo uit. Over het algemeen zijn de Creative setjes goedkoop (toch?), maar het mag van mij ook een duurder setje worden. Ik wil dus gewoon de beste speakerset voor een prijs van max de Klipsch Promedia 5.1.
Creative heeft een low/mid end serie (de inspires etc) en een highend (megaworks/gigaworks, welke vaak cambridge soundworks onderdelen bevat). De meesten denken bij Creative alleen maar aan de Inspire serie, en vergeten de Megaworks.

Als je geen decoder etc nodig hebt, dan zou ik persoonlijk kiezen voor de MW550 (of MW650 als je die in NL kan vinden), omdat deze neutraler is dan de Z680. De PM5.1 had wat mindere mids dacht ik. Ook erg goed schijnt de VideoLogic DigiTheatre DTS te zijn, maar die bestaat al een lange tijdje en is erg duur.
De ZS heeft 7.1, dus als je daar gebruikt van wilt maken, kom je bij een Inspire terrecht. Maar binnenkort heb je daarvoor de GigaWorks 7.1, die waarschijnlijk zeer goed gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Cyb schreef op 18 October 2003 @ 13:41:
[...]

Creative heeft een low/mid end serie (de inspires etc) en een highend (megaworks/gigaworks, welke vaak cambridge soundworks onderdelen bevat). De meesten denken bij Creative alleen maar aan de Inspire serie, en vergeten de Megaworks.

Als je geen decoder etc nodig hebt, dan zou ik persoonlijk kiezen voor de MW550 (of MW650 als je die in NL kan vinden), omdat deze neutraler is dan de Z680. De PM5.1 had wat mindere mids dacht ik. Ook erg goed schijnt de VideoLogic DigiTheatre DTS te zijn, maar die bestaat al een lange tijdje en is erg duur.
De ZS heeft 7.1, dus als je daar gebruikt van wilt maken, kom je bij een Inspire terrecht. Maar binnenkort heb je daarvoor de GigaWorks 7.1, die waarschijnlijk zeer goed gaat worden.
7.1 kan ik eigenlijk niet goed kwijt in mijn kamer. Een goede 5.1 lijkt me dan een betere optie. Die VideoLogic DigiTheatre is lekker goedkoop, maar niet te verkrijgen hier in de VS. Zoiezo geen VideoLogic producten. Maar volgens mij hebben de creative setjes geen shielding. Of ik kan er niks over vinden op de creative site. Dus daar beperk ik mijn keuze tot Logitec of Klipsch.

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Ze kunnen iig zonder problemen op een monitor staan. En van die Gigaworks 7.1, komt ook een 5.1 versie uit.
Die Digitheatre DTS staat btw in de pricewatch op 600 euro

[ Voor 22% gewijzigd door Cyb op 18-10-2003 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Cyb schreef op 18 October 2003 @ 14:05:
Ze kunnen iig zonder problemen op een monitor staan.
Dat dacht ik ook van m'n huidige Creative setje (Inspire 5300). Helaas is m'n Sony G420S nu kapot. Tenminste, het beeld is zodanig vervormt dat de beeldbuis niet meer bruikbaar is. M'n volgende set heeft shielded speakers.

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zegt dat niet meer over die monitor dan over die speakers...

heb nu de front speakers plus de center speaker tegen mij monitor aan staan en dit geeft al 2 jaar geen enkel probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net gister de Inspire T7700 set gekocht voor bij mijn Audigy2 ZS geluidskaart.

Kan maar een ding zeggen, zodra alles is geinstalleerd en getuned..

HEEEEERRRRLIJK! :P

The End :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

silentsnow schreef op 18 oktober 2003 @ 06:07:
[...]

Klipsch 5.1 kost EUR 399,- in pricewatch.

Binnen dit budget:
Gigaworks s750 7.1 valt af want EUR 469,-- onlineshop Creative NL verwacht 18/11
Gigaworks s700 5.1 zal iets onder de 399 gaan kosten denk ik maar heb hem nog niet gezien op de nederlandse creative site.

Verder: De Gigaworks en Megaworks sets hebben geen decoder. Voor de gigaworks komt er wel een los verkrijgbaar maar die kost al gauw Eur 130 ofzo

Zelf heb ik de Z680 gehad en heb nu de Megaworks THX 5.1 550 beide aangesloten op een AUdigy 2 (5.1).
Verschil:
- z680 heeft externe decoder en 550 niet.
- z680 heeft extremere bas dan 550 maar de bas van de 550 vind ik goed genoeg temeer daar:
- de 550 een veel mooier overall geluid heeft. Hoog midden en laag zijn beter op elkaar afgestemd.
- Ik vind de 550 een mooier, gedistingeerder uiterlijk hebben.
- z680 heeft dan wel een decoder maar ik vind al die instelmogelijkheden/effecten maar onhandig. Plus per spel klinkt de ene setting goed en bij een ander een andere setting dus zit je de hele tijd te pielen.
- bij de 550 kun je de bass en de treble op de remote instellen. Bij de z680 moet dat via de drivers wat ik irritant vind.

Belangrijkste nadeel van de z680 is de ruis die je zelfs bij mute hoort. Persoonlijk vind ik dat heel erg irritant. (ik had controlpod 1.1.2)

Zelf denk ik dat, indien je niet direct een decoder nodig hebt, voor jou de Gigaworks s700 het beste is mits hij in NL verkrijbaar wordt.
Reden:
-Binnen jouw budget
-Sterkere bass dan 550 want zelfde sub als s750, zeer waarschijnlijk vergelijkbaar met z680.
-Mooiere overall sound (ik ga ervanuit dat het iig niet slechter zal klinken dan de 550. Verschil is extra tweeter voor s700)

Zelf jeukt het om die s750 te halen maar ja daar komt ook weer een nieuwe geluidskaart plus 2 extra vogel standaarden bij.

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 14-11-2003 11:18 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Help!!!! schreef op 14 november 2003 @ 11:15:
[...]
Binnen dit budget:
Gigaworks s750 7.1 valt af want EUR 469,-- onlineshop Creative NL verwacht 18/11
Gigaworks s700 5.1 zal iets onder de 399 gaan kosten denk ik maar heb hem nog niet gezien op de nederlandse creative site.
[...]
Zelf jeukt het om die s750 te halen maar ja daar komt ook weer een nieuwe geluidskaart plus 2 extra vogel standaarden bij.
Ik heb Creative over de S700 gemaild op 12Nov2003:
Dear ******

Oh sorry, the 700 will not be available in Europe, only the 750.

Best Regards
Gilles Boutherre
On-Line Sales / Creative Labs
http://europe.creative.com/estore

Original Message Follows:
------------------------
Dear Gilles Boutherre,

Why has the GigaWorks S700 (5.1)(470Euro has you just told me) the same
price as the GigaWorks S750 (7.1) (469.90 Euro according to
http://nl.europe.creative.com/estore/category.asp?cate=3)?

Regards,

toon volledige bericht
Creative Newsgroup op 13nov2003:
No, sorry I can't and I don't know why people in Europe keep asking me to
confirm things in Europe. Creative Labs Europe is operates as a separate
entity than Creative Labs Inc (US). They can carry or choose not to carry
any product they choose. Just because it is offered in the U.S. doesn't
mean that it will be offered in Europe, and vice versa. And there are some
products that are only offered in the Creative Labs Asia region (and even
then, only in limited countries).

If you need to confirm the rumor that you've heard, you should contact
Creative Labs Europe and ask them. That would be the only sure way of
finding out. In looking at their online store, it certainly looks like the
S750 is the version that is currently being offered in that region.

--
Harvey Fong
Technical Marketing Specialist
Audio - Speakers - Portable Digital Entertainment
Creative Labs Inc. - USA
http://us.creative.com
toon volledige bericht
Wel jammer, want 7.1 vind ik voor mezelf niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb de Gigaworks S750 besteld op 5 December. Ze kunnen elk moment worden geleverd. Die Gigaworks is echt wel de beste, ik heb nog geen ander speakersetje gezien dat de 40 KHz haalt. De set verbruikt gemiddeld 700 Watt (210 subwoofer en 7 speakers van 70) dat is in totaal half zoveel als een stofzuiger verbruikt.

Voor kerst ga ik een Audigy2 ZS geluidskaart vragen, lijkt me wel een goede kaart voor een redelijke prijs. Ondersteunt 7.1 en THX.

>Info over de Gigaworks: http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?prod=542

>Info over de Audigy 2 ZS: http://nl.europe.creative.com/estore/product.asp?prod=510

De audigy 2 ZS heeft ook een duurdere versie, de 2 ZS Platinum Pro. Kan iemand me vertellen waarin die duurdere beter is dan de gewone 2 ZS naast de extra aansluitingen?? :)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Frank_Knopers schreef op 17 december 2003 @ 17:13:
Ik heb de Gigaworks S750 besteld op 5 December. Ze kunnen elk moment worden geleverd. Die Gigaworks is echt wel de beste, ik heb nog geen ander speakersetje gezien dat de 40 KHz haalt.
De sub van de Klipsch ProMedia 5.1 Ultra gaat een stuk lager dan die van de GigaWorks en is volgens velen het beste.
De sats van de GigaWorks zijn over het algemeen misschien wel beter.
Een 230V versie van de Ultra is er alleen nog niet. Verwacht wordt begin volgend jaar, maar kijk niet raar op als dit uiteindelijk uitgesteld wordt naar zomer 2004.

Hoeveel verzendskosten moet je trouwens betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Ik betaal bij de online store van Creative 0 euro verzendkosten, hij kost excl. BTW 388 euro en inclusief 470 euro.

Gaat die Klipsch subwoofer ook dieper dan 20 Hz? De gigaworks gaat van 20 Hz tot 40 KHz. Bovendien vindt ik het design van de Gigaworks mooier dan van de Klipsch.

Het oor wil wat, maar het oog ook!!

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Je zet daar wel een hoop mooie grafieken neer, maar ik kan er niet uithalen wat alles betekent! Ik heb nog niet zoveel verstand van alle begrippen rond de geluidsinstallaties.

Ik heb nog een vraagje aan iedereen: Hoe moet ik zelf een geluidskaart in de PC bouwen? en is dat moeilijk??
:)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Ik vind de gigaworks en de megaworks eigenlijk de enigste mooie geluidsinstallaties, qua design. De speakers van andere merken als logitech en klipsch vind ik er een beetje ordinair uitzien.

[ Voor 27% gewijzigd door frankknopers op 17-12-2003 21:45 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Frank_Knopers schreef op 17 december 2003 @ 19:35:
Je zet daar wel een hoop mooie grafieken neer, maar ik kan er niet uithalen wat alles betekent! Ik heb nog niet zoveel verstand van alle begrippen rond de geluidsinstallaties.

Ik heb nog een vraagje aan iedereen: Hoe moet ik zelf een geluidskaart in de PC bouwen? en is dat moeilijk??
:)
:X

1. schroef pc kast open. (dat doe je bij voorkeur met een schroevendraaier)
2. haal metalen klepje van de kastachterkant weg bij het pci slot waar je de kaart in gaat zetten
3. zet de kaart erin
4. stap 1 maar dan omgekeerd
5. zet je pc aan en installeer je software en ga eens een tutorial zoeken over de PC en hardware installeren. Bij de geluidskaart zit vaak ook een handleiding btw

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Vergeet tijdens het inbouwen niet de 230V voeding stekker eruit te halen, of de voeding met een schakelaar (niet altijd aanwezig) uit te schakelen.
Wat meestal het lastigste is voor iemand die geen ervaring heeft, is het beoordelen of de kaart er wel goed genoeg in zit. Soms kan de kast of kaart lastig zijn, waardoor de kaart er moeilijker ingaat. Dan weet een beginner vaak niet of het goed genoeg erin zit en hoeveel kracht erbij gebruikt moet worden.

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

DaMorpheus schreef op 17 december 2003 @ 19:41:
[...]

:X

1. schroef pc kast open. (dat doe je bij voorkeur met een schroevendraaier)
2. haal metalen klepje van de kastachterkant weg bij het pci slot waar je de kaart in gaat zetten
3. zet de kaart erin
4. stap 1 maar dan omgekeerd
5. zet je pc aan en installeer je software en ga eens een tutorial zoeken over de PC en hardware installeren. Bij de geluidskaart zit vaak ook een handleiding btw

:'(
Oke, ik zal kijken wat ik ermee kan doen.

Zijn er trouwens nog meer merken met een 7.1 speakerset? En dan bedoel ik hoge kwaliteit -> boven 300 euro!

Goud is geen geld

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Ik wil graag de beste audio-oplossing bij mijn PC creeren, daarvoor wil ik best wel wat geld uitgeven. Moet ik gaan voor een 7.1? of stereo zuilen? En welke geluidskaart (+eventueel decoder) moet ik daarbij kopen?

En dat alles voor onder de 900 euro.

Goud is geen geld

• mdcobra
  • Laatst online: 23-07 15:19
Het enige echte nadeel is van de Audigy 2ZS is de zwakke subwooferuitgang! Weinig mensen weten dit! Ik spreek uit ervaring Die van mij is weer rechtstreeks terug naar de winkel gegaan! Voor de mensen die mij niet geloven zie: http://uk.europe.creative...16&foru=51&page=1
14 pagina's met mensen met hetzelfde probleem! En Creative doet niets.

• mdcobra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

mdcobra schreef op 18 december 2003 @ 23:04:
Het enige echte nadeel is van de Audigy 2ZS is de zwakke subwooferuitgang! Weinig mensen weten dit! Ik spreek uit ervaring Die van mij is weer rechtstreeks terug naar de winkel gegaan! Voor de mensen die mij niet geloven zie: http://uk.europe.creative...16&foru=51&page=1
14 pagina's met mensen met hetzelfde probleem! En Creative doet niets.
De subwooferuitgang is niet zwak, het is Bass Redirection wat zwak is van Creative. Dit is al sinds de SBLive 5.1 zo.
Als je Bass Redirection uitschakeld, zijn er geen problemen. (CMSS etc verder niet meegerekend.)
Bass Redirection heb je pas nodig wanneer de speakersysteem wat erachter hangt geen interne Bass Management heeft. (Zoals de MidiLand S4 7100 die ik heb gehad.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Cyb schreef op 19 december 2003 @ 00:11:
[...]

De subwooferuitgang is niet zwak, het is Bass Redirection wat zwak is van Creative. Dit is al sinds de SBLive 5.1 zo.
Als je Bass Redirection uitschakeld, zijn er geen problemen. (CMSS etc verder niet meegerekend.)
Bass Redirection heb je pas nodig wanneer de speakersysteem wat erachter hangt geen interne Bass Management heeft. (Zoals de MidiLand S4 7100 die ik heb gehad.)
Ja je hebt gelijk, maar dit resulteert wel in een zwakke sub uitgang. Je verwacht gewoon meer van zo'n high end gamerskaart!
Als je bass redirection uitschakelt dan doet je sub natuurlijk ook niks meer, alleen met films. In het geval dat je de Audigy2ZS dus analoog op je receiver wilt aansluiten (de enige manier om surround sound in games te krijgen) werkt het in 95% van de gevallen niet goed omdat het bass management van de receiver dan niet functioneert. Het irritantste is dat Creative dit op zou kunnen lossen met een driver update (met een paar regels code moet dat kunnen!) Maar helaas........... Denk voor de rest aan de upgrade mogelijkheden: als je van een pc-speakerset naar een HT-set met reciever gaat ben je al de klos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb vandaag de GigaWorks S750 gekregen en uitgepakt (grote doos, grote subwoofer, grote speakers!), en ik kan er nog niet zoveel mee. Ik moet eerst een goede geluidskaart erbij kopen. Ik was al lang gefocust op de Audigy 2 ZS. Als ik die klachtbrieven lees, overigens al bijna een jaar oud, is er misschien toch iets mis met deze geluidskaart. Wat moet ik doen? Is de geluiskaart in de tussentijd al verbeterd door creative of moet ik een andere uitweg zoeken door een andee geluidskaart te kopen? En als ik een andere moet halen, welke dan?? (prijs rond 150 euro, niet veel meer!!)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

@Mdcobra,
Bass Redirection is alleen nodig wanneer een speakerset geen bass management heeft. De meeste 5.1 pc speakersets hebben wel bass management, waardoor de bass redirection optie gewoon uit geschakeld kan worden en er in dat geval niks aan de hand is.
De meeste 5.1 receivers hebben neem ik aan wel bass management, dus dan heb je ook geen last van dat probleem. Je zet dan bijv. je sats op small en je sub doet weer mee.

@Frank_Knopers,
De GigaWorks heeft uiteraard gewoon bass management. Je hebt dan dus geen Bass Redirection probleem bij een Creative kaart, want je hoeft die optie niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Cyb schreef op 20 december 2003 @ 00:47:

@Frank_Knopers,
De GigaWorks heeft uiteraard gewoon bass management. Je hebt dan dus geen Bass Redirection probleem bij een Creative kaart, want je hoeft die optie niet te gebruiken.
Ah, bedankt. Ik ben er dus uit, vanmiddag een Audigy 2 ZS halen bij de mediamarkt!! _/-\o_ ;)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
@cyb: De meeste recievers hebben op hun 5.1/6.1/7.1 ingang GEEN bass management. Net als je geen delay instelling kunt gebruiken. Er zou bij SACD dan bijv. geresampled moeten worden wat niet echt de bedoeling is. Alleen de duurste recievers bijv. de Denon AVC-A1SR hebben dit! Het kost natuurlijk ook wat ADC's extra!

@Frank_Knopers: De klachtenbrieven zijn vanaf een jaar oud tot nu. Met jouw setje is er niks aan de hand i.c.m. de Audigy2ZS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Dit is dus de achterkant van die dure receiver!!

Afbeeldingslocatie: http://www.areadvd.de/images/denonavca1srback.jpg

Veel te veel aansluitingen misschien? ;)

NB: binennkort zet ik wel wat foto's van mijn GigaWorks S750 op dit forum!

[ Voor 25% gewijzigd door frankknopers op 20-12-2003 12:40 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

@MDCobra,
Zelfs mijn DVD speler heeft Bass Management. Een optie waarbij speakers op SMALL of LARGE Speaker mode ingesteld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Ik vindt de Inspire T7700 ook niet mooi, ik denk dat je ook beter een stabiel 5.1 systeem kunt kopen dan de T7700. Met 7.1 geluid is het al veel moeilijker om een uitgebalanceerd geluid te krijgen.

Ik denk ook niet dat deze speakers echt bijzonder klinken. Achter zijn de speakers niet voorzien van een tweeter, dat had creative best wel kunnen doen. Ook zijn ze niet THX-certified, zoals mijn GigaWorks S750 dat wel is! :P

Je kunt wel zeggen dat THX slechts een certificaat is, maar het maakt wel duidelijk dat de speakerset niet alleen veel maar ook stabiel en krachtig is!

Ze hadden ook wel een dikker frontje op de speakers kunnen zetten, dat zie je het metaal niet erdoorheen.

Sorry voor de kritiek, maar ik wijk liever uit naar een duurdere 7.1 of gewoon een hele goede 5.1!! ;)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantate
  • Laatst online: 19:29
nou, ik heb sinds gisteren mun audigy 2 ZS en T7700 binnen, en het klinkt goed.
zeer mooi setje!.

ik ben bewust voor de 7700 gegaan om mijn stereo veelste hard stond meestal, en een gigaworks weer te hard zou gaan.

ik zit hier op een niet al te gorte kamer en ik ben zeer tevreden met mijn 7700 :)
bass is goed, alleen soms moet twijfelt ie even of de toon voor de satalietjes of de sub is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

cantate schreef op 31 december 2003 @ 22:10:

ik ben bewust voor de 7700 gegaan om mijn stereo veelste hard stond meestal, en een gigaworks weer te hard zou gaan.

ik zit hier op een niet al te gorte kamer en ik ben zeer tevreden met mijn 7700 :)
bass is goed, alleen soms moet twijfelt ie even of de toon voor de satalietjes of de sub is.
Als ik voor jou een speakerset mocht uitzoeken dan was ik gegaan voor de I-Trigue L3500. Deze 2.1 speakerset heeft een mooie strakke look en produceert hoge kwaliteit geluid. Hard geluid is niet eens de hoogste prioriteit, een goede speakerset met zuiver geluid is misschien waardevoller in een dergelijke situatie.

Verder wens ik je veel plezier met de 7.1 surround. Mijn GigaWorks 7.1 is echt geweldig!

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Ff een ander vraagje:

Op de demo die is meegeleverd met de Audigy 2ZS zie ik dat ik de T7700 ook Digitaal aan kan sluiten, via de 'digital out' van de ZS. Deze aansluiting, zoals hij wordt ge'showed' op de demo, is nergens te vinden op de box. Heb je hiervoor de speciale Decoder nodig ofzo :? Of heb ik de verkeerde set gekocht :? Zit dat wel op de TD7700 :?

Als ze de T7700 aanprijzen met Dolby Digital en DTS, moet er toch wel een digitale ingang op te vinden zijn, of ben ik nou 'n btje gek :?

Thnx! :)

[ Voor 4% gewijzigd door gangsterjoey op 02-02-2004 21:09 ]

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier stond een onzinnige opmerking! 8)7 8)7 8)7

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 15:07 ]

Pagina: 1