The Temple of Elemental Evil (D&D-RPG)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 571 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Nou ja, dat probleem zal ik wel nooit gehad hebben ,... heb een ATI Radeon 9700 ..... altijd 100fps :D

Maar zal mijn bevindingen over mijn nieuwe team, hier snel posten.
Ga het volgende team samenstellen

- Fighter
- Babarian
- Paladin
- Sorcerer

Team allingment : denk central neutral

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
^^ jij gaat voor de hack'n'slash zie ik =)
enne central neutral? :/ uhhhrrrr =) is't altijd nog Neutral. je hebt (in PnP iig) Chaotic, Neutral en Lawfull en dan Good, Evil en Neutral :s Vraag me af waar die game Central vandaan haalt =)

Verwijderd

:/ de refreshrate heeft niets te maken met het aantal fps, het heeft te maken met het aantal keren dat je monitor ververst. Zonder fix is dit 60 Hz, en met fix is het dus de max van je monitor. Dit is beter voor je ogen, en kijkt ook een stuk makkelijker.
Moet je maar eens word opstarten, en dan tussen verschillende refreshrates switchen.
Wussie, als je 60 fps hebt moet je v-sync uit zetten, want dat past de framerate aan op de refreshrate. Voor meer informatie hier over:

http://www.google.com
http://search.gathering.tweakers.net/forum.php/find

• Wussie
je kan niet meer FPS hebben als dat je je refreshrate heb staan... Je refreshrate is zeg maar je max fps... FPS = Frames per Second, dus ook verversingen per seconde =) en aangezien windows de Refreshrate voor de FPS rate van games enzo trekt, passen de games zich dus aan aan de refreshrate die je hebt geinstalled... DAAROM wil ik een refreshrate fix =) edit, naar mijn weten kan ik gewoon bij m'n monitor eigenschappen de refreshrate van m'n desktop reso veranderen, maar met powerstrip kan ik dus ook de refreshrates van andere reso's aanpassen \o/

[ Voor 22% gewijzigd door Wussie op 25-09-2003 15:17 ]

Verwijderd

Zorg er in ieder geval voor dat je een detonator driver van nVidia hebt, dan werkt ie zowiezo, en dat je je monitor driver hebt geinstalleerd. Download daarna nvrt21.zip en klaar is kees.
http://www.lda-clan.de/defcon5/files/details.php?detail=92

/edit
maar goed, dan kan je dus ToeE niet meer spelen :p

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 15:23 ]

• Wussie
:\ helemaal nie meer? :s

Verwijderd

mwah, of je moet 800x600 en 1024x768 op 60 hertz zetten, en dan in het spel zelf hem op 85 zetten, en daarna in nvrt hem weer op 85 zetten las ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 15:30 ]

• Wussie
ow, ik speel wel op 60 hz, ben ik toch gewend :P ik krijg juist koppijn van 70+ Hz :S Echt vage shit :x Mjaaaaa back on topic =)

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:34
ik heb het spel nu ook binnen!!

mijn party gaat denk ik er zo uitzien:

pala
mage
monk
rogue

• Loadichus
WuSSiE schreef op 25 september 2003 @ 15:06:
^^ jij gaat voor de hack'n'slash zie ik =)
enne central neutral? :/ uhhhrrrr =) is't altijd nog Neutral. je hebt (in PnP iig) Chaotic, Neutral en Lawfull en dan Good, Evil en Neutral :s Vraag me af waar die game Central vandaan haalt =)
Hack & Slash is misschien overdreven, maar die babarian en fighter zijn idd voor het echte werk...., paladin is meer voor healen..., maar wil hem niet te weinig levens laten hebben en dat ie het zomaar begeeft,.. omdat hij de enige is die kan healen,... ga later nog wel een druid ofzo toevoegen.

En over allingment
bij de start kun je kiezen uit 9 opties

[ lawfull good]-------[ Central good] -----------[Choatic good]
[ lawfull neutral]----[ Central Neutral ]---------[Choatic Neutral]
[ lawfull evil ]--------[ Central evil ]------------- [Choatic Evil]

Zoiets was het geloof ik, en dan de mid-mid positie ,... volgens mij was het central neutral, maar die allingment bedoel ik

[ Voor 20% gewijzigd door Loadichus op 25-09-2003 15:44 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:52

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Rogue's zijn nutteloos tenzij het een bard is :)

• Wussie
Ja ok, maar in de PnP = Central dus Neutral... was ff wat verwarring alom =)

• Loadichus
ik heb ook een bard in mijn huidige team,.... en jezus wat is dat ventje zwak,.. maar zal al zijn skills ook nog wel niet gebruikt hebben... geef mij maar een vertrouwde BARBARIAN ,... dat was de enige vast hittende character in mijn team

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Kan je het spel ook gewoon kopen in een doosje? In Nederland wel te verstaan?

Ik kan hem nergens vinden... :(

Zit er multiplayer mogelijkheden bij?
Zitten er ook prestige classes bij?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Loadichus
ik heb hem in nederland gekockt in een doosje, met 2 cd's ..... dus lijkt me wel,.. anders moet je hem bij lokale software boer bestellen..

nog niet gekeken na de mulitplayer optie, maar kan me ook niet herrinderen of er een multiplayer optie bestaan...

er bestaat wel de mogelijkheid om je eigen character te ontwerpen

• Crysania
damn, het is best moeilijk...

trouwens, ik ben nu 2X begonnen, en ze begonnen allebij verschillend :) dat was wel leuk. na 1 minuut was het helaas wel weer het zelfde.

[ Voor 17% gewijzigd door Crysania op 25-09-2003 16:21 ]

• Loadichus
Ja de globale lijn is ook hetzelfde, alleen wijk je er soms van af, maar er komen later wel keuze's die het verloop anders bepalen...

Moest je ook die druid jaroo ofzo vinden ??

• Crysania
Loadichus schreef op 25 September 2003 @ 16:30:
Ja de globale lijn is ook hetzelfde, alleen wijk je er soms van af, maar er komen later wel keuze's die het verloop anders bepalen...

Moest je ook die druid jaroo ofzo vinden ??
eerste keer wel, dat was met neutral party,
2e keer moest ik wat bandits mollen, en daarna dat reporten in het zelfde dorp :)

btw, icestorm, waarom geen rogue tenzij bard?

• IceStorm

IceStorm

THE_CR0SS schreef op 25 september 2003 @ 16:32:
Omdat een thief gewoon niet nuttig is in dit soort games. Alleen om traps te vinden maar dat laat ik altijd aan spellcasters over of ik loop er gewoon doorheen met een barbarian/dwarven fighter :)

Ik kan geen reden bedenken waarom je een thief meeneemt.

• Loadichus
eerste keer wel, dat was met neutral party,
2e keer moest ik wat bandits mollen, en daarna dat reporten in het zelfde dorp :)

Hmmm lol, ik kan ze wel mollen, maar dan ben ik vet geinjured ,.... en healing met die stomme paladin heeft tevens ook geen nut :( .... dus moet ik het weer kopen,... en een lightwounds heal is 100gp :( .... Dit moet toch makkelijker kunnen,... in de village kun je ook geen tent opzetten 8)7

BTW huur die dronken gast in, dies stoer en LvL 4 Figther 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Loadichus op 25-09-2003 18:57 ]

• Crysania
Loadichus schreef op 25 september 2003 @ 18:56:
[...]

Hmmm lol, ik kan ze wel mollen, maar dan ben ik vet geinjured ,.... en healing met die stomme paladin heeft tevens ook geen nut :( .... dus moet ik het weer kopen,... en een lightwounds heal is 100gp :( .... Dit moet toch makkelijker kunnen,... in de village kun je ook geen tent opzetten 8)7

BTW huur die dronken gast in, dies stoer en LvL 4 Figther 8)
kan jouw paladin healen?? de mijne kan dat niet :( maybe kan hij dat vanaf een hoger level.

trouwens, een cleric kan toch altijd 1 van zijn spells omzetten in een cure light wounds?? hoe doe ik dat.

ik ben trouwens weer op nieuw begonnen, dit keer heb ik een party gemaakt met dragonlance figuren :)

Camaron - fighter
Raistlin - sorcerer
Sturm Brightblade - Paladin
Tasslehof - bard (hij moet eigenlijk een rogue zijn volgens de boeken, maar ff kijken of een bard iets is, dankzij icestorm)

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:20

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

THE_CR0SS schreef op 25 September 2003 @ 19:53:
[...]

kan jouw paladin healen?? de mijne kan dat niet :( maybe kan hij dat vanaf een hoger level.

trouwens, een cleric kan toch altijd 1 van zijn spells omzetten in een cure light wounds?? hoe doe ik dat.

ik ben trouwens weer op nieuw begonnen, dit keer heb ik een party gemaakt met dragonlance figuren :)

Camaron - fighter
Raistlin - sorcerer
Sturm Brightblade - Paladin
Tasslehof - bard (hij moet eigenlijk een rogue zijn volgens de boeken, maar ff kijken of een bard iets is, dankzij icestorm)
Een cleric kan alle cure x wounds of inflict x wounds spontanious casten. Dat wil zeggen dat hij ALLE spells om kan zetten in een cure of inflict wounds van dat level. Dit doe je door met SHIFT in het radial op de spells te clicken. Hetzelfde geldt voor de druid, alleen dat worden summon nature's ally X spells.

Een rogue is nuttig met de 3.5 regels omdat dat de enige class met disable device als class skill is en de sneak attacks natuurlijk. Verder krijgt hij ook veel skill points, waardoor je een rogue veel verschillende dingen kunt leren.

ToEE zit overigens vol met erge en minder erge bugs. En de NPC followers zijn zwaar vaag. Ze looten zichzelf vol tot ze niet meer kunnen lopen??? Ik raad daarom aan om gewoon je eigen party helemaal te maken. In de inn kun je overigens via het boek op de bar characters toe voegen en verwijderen uit je party.

[ Voor 17% gewijzigd door Ozzy op 25-09-2003 20:14 ]

O dag schoonheid, dag schoonheid, dag schoonheid, dag, dag!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:25
Ik ga strax ook maar eens beginnen. Lijkt me wel een leuk spel.

Mijn party denk ik:

Cleric (Healen, vechten)
Wizzard (Ik weet niet of je hier ook moet kiezen welke school, maar zoja: Evocation) (Backrow support aan de rest.)
Monk (Vechten)
Rogue (Traps, locks en vechten)

• Loadichus
Een monk is niet aan te raden als brute kracht,.... zou dan eerder een fighter of voor een babarian kiezen.

huidigeteam - lawfull neutral

- Babarian [eigen character] --- lvl 1
- Fighter [eigen character] ----- lvl 1
- Paladin [eigen character] ----- lvl 1
- Wizard [custom character] --- lvl1
------------------------------------------------
- Fighter "Elmo" gehuurd ---- lvl 4
- Mage "....." gejoined ------- lvl 2

Maar geen 1 van deze dweeps kan healen als skill of magic :(

• Wussie
=) Je paladin hoort "Lay on Hands" te kunnen doen >( Als het tenminste een beetje een normale game is... Ik ben vandaag om 12.00 klaar \o/ Tegen de tijd dat ik thuis ben is m'n game wel "binnen" :P

• Loadichus
Nou heb die skill nog niet gezien,... moet nog maar eens goed kijken... de hele tijd healing kopen is niet echt de manier denk ik, omdat je nog niet zoveel geld hebt..

hoop niet dat ie eerst een hogerelevel moet halen

*Loadichus is om 1uur thuis*

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-10 14:59

Zeddicius

Conscience do cost

ff een vraagje.....is het een beetje vergelijkbaar met Icewind Dale 2?

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Zeddicius schreef op 26 september 2003 @ 10:26:
ff een vraagje.....is het een beetje vergelijkbaar met Icewind Dale 2?
Nee ik denk het niet....

Ja het is beide een RPG, maar de ToEE is turnbased... :) en Icewind Dale 2 niet.

[disc]
Ik heb ToEE nog niet gespeeld... De download staat nu aan... Maar dat heeft nou eenmaal tijd nodig.

[ Voor 17% gewijzigd door LuCarD op 26-09-2003 10:31 ]

• Loadichus
Het lijkt er op zich wel veel op,... het grote verschil is alleen de battle style, is namelijk turnbased ... en als je daar niet van houd ..., maar naast dat vind ik het veel lijken op icewind dale

• Ozzy

Ozzy

Loadichus schreef op 26 September 2003 @ 09:47:
Een monk is niet aan te raden als brute kracht,.... zou dan eerder een fighter of voor een babarian kiezen.
Dat ligt er maar net aan. Vergeet niet dat een monk flurry of blows heeft. Verder krijgt hij stunning fist. Een monk kan best mee in gevechten.

ToEE is meer te vergelijken met Fallout of Jagged Alliance in een fantasy setting en D&D regels.

[ Voor 14% gewijzigd door Ozzy op 26-09-2003 11:02 ]

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
Een monk is lastig op een laag level, maar kan echt heersen op hoge levels..
Goede saves, veel attacks (meer dan een fighter) en is erg snel.

• Loadichus
Ja maar hij heeft alleen de monk als brute kracht,... en zoals jullie zelf al zeggen is de monk op laag niveau niet veel soeps,... Als je toch graag een monk wilt hebben, zou ik wel een Babarian meenemen in je team ... Maar dat is weer mijn mening, en iedereen speelt weer anders

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

Een Palladin op laag niveau is ook niet alles :)

Flap

• Loadichus
Dat merk ik die stomme pipo wil niet eens wat healen :|

• Wussie
jej, ik heb um \o/ Kep net even party gecreerd om ff te kijken hoe het zat. Zelf 1 char gemaakt, en 2 premade... Maar dat worden waarschijnlijk 3 home-made characters \o/ Kep nu een dwar fighter, een mage en een cleric, om even beetje alles uit te checken, graphs enzo... :) Ziet er veelbelovend uit :)

• Loadichus
Healen al gelukt ?? ...

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ozzy schreef op 26 September 2003 @ 11:01:
[...]
ToEE is meer te vergelijken met Fallout of Jagged Alliance in een fantasy setting en D&D regels.
Ook veel praatwerk en bartering enzo? :)
Of moet je altijd vechten?

Een van de leuke dingen aan Fallout is dat je je bijna overal uit kunt praten :D
Ik wil btw nu een demo :o Gelimiteerd of niet! :P
Gekke mensen die deze vreemde manier van distribueren van de demo bedacht hebben :/

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Wussie
@ Loadichus, ja met die cleric kon ik gewoon healen =) Staat bij z'n spells eh ;)
@ Okyah, demo is van fileplanet enzo afgehaald, hij was bedoeld om via KaZaA verspreid te worden enzow :X

[ Voor 42% gewijzigd door Wussie op 27-09-2003 09:48 ]

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

WuSSiE schreef op 27 september 2003 @ 09:16:
@ Loadichus, ja met die cleric kon ik gewoon healen =) Staat bij z'n spells eh ;)
@ Okyah, demo is van fileplanet enzo afgehaald, hij was bedoeld om via KaZaA verspreid te worden enzow :X
Leuk als je geen Kazaa hebt... :(

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

WuSSiE schreef op 27 september 2003 @ 09:16:
Ja, ik weet het, ik hoorde van dit spel toen de demo net van alle servers verwijderd werd :+
Dus ik vrolijk op gamershell enzo kijken... Niets!
Even later updates overal dat het niet mocht van de makers van het spel :/
Ja, kga zeker kazaa installen voor 1 demo.. kazaa komt er hier niet op, zolang ik niet gedwongen word met een pistool tegen m'n hoofd :+

Ik begrijp het niet, hoor.. Ik wil gewoon dit spel proberen, kijken of ik het wil kopen, en dat maken ze je moeilijk :?

Alone at last
Just nostalgia and I

• Wussie
:-\ sja ja nja, je zou eventueel eDonkey nog kunnen proberen of daar de demo ook circuleert =)

• Loadichus
of winmx .... zijn wel tig van die programma's

• paknaald
  • Laatst online: 15:30
Nou ik heb dus speciaal voor deze game kazaa er tijdelijk op gehad en hem na de dl weer vanaf gehaald, incl. de 170 (!) stuks spy-ware. Maar het is het waard. Wat een phatte game.

Nu ben ik al een aantal minimissietjes verder maar zit ik vast. Ik moet een full-heal kunnen voor de schoonbroer van de leatherer waarna de ene convert tot het ene geloof, de andere tot de andere en hij kan trouwen (3 missies hangen af van de full-heal). Maar zowel Jaroo als die pipo van de kerk kunnen geen full heal !?

• Loadichus
Afbeeldingslocatie: http://www.gorredijk.net/toee.JPG

Hier staat dus mijn healen,... het [probleem] is dat elk character het heeft,.. en het niet de heal is die ik bedoel,.. ik moet een char hebben dat hit point heal kan casten of uitvoeren... deze heal verbind alleen iemand als ie "dyeing" is ..

Bij de inn kun je wel goedkoop rusten voor 2gp :)

[ Voor 11% gewijzigd door Loadichus op 27-09-2003 21:26 ]

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik MOET die demo hebben... :/
Ik ben nu kazaa aant downen... Ik voel me nu al vies en hierna wordt m'n pc geformat, want die voelt dan ook vies :/

:+

Maar ik zal vanavond die demo nog spelen, of mijn naam is niet Okyah! :o
Tlijkt me echt leuk :D

//Gatver, wat een extreem ranzig programma... :/ al die rotzooi die om toegang tot het internet vraagt en al die leuke ad en spyware :/
En een download van 80kb/s :(
Echt, dit is de meest belabberde distributie van een demo OOIT :X

Khad liever 10 eypo betaald en hem op CD gehad ofzo :/

//En nu 5 kb/s :/ Ja, hoor eens, ik ga niet zo lang met kazaa op m'n pc rondlopen..
Ze schieten zichzelf in hun voet, want ik ga nu gewoon de hele versie ergens downen ofzo... Als het HEEL koel is koop ik t wel, maar ze maken zich hiermee bij mij niet populair...

[/rant] :+

Of ik ga wel gewoon weer even Fallout spelen ofzo ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Okyah op 27-09-2003 21:38 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Niet om het een of ander hoor jongens, maar installeer dan ff KazaaLite :X
Dan heb je dus de demo zonder spyware!
:9

• paknaald
  • Laatst online: 15:30
Dude van de officiële server is hij zonder de echte kazaa niet te downloaden. Zien wij eruit als )%(_%$'s? :P

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Idd :P Theunage, wat denk je dat het eerste was wat ik probeerde....
Juist :P
Ik wilde gewoon legaal bezig zijn, de demo proberen en als het spel koel was, de volledige in de winkel halen. Nu word ik practisch gedwongen illegaal bezig te zijn 8)7

Ik zie er btw niet uit als een )%(_%$ maar wel als een *$)#*__(*@* > is dat erg? :+

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

erm sorry hoor maar je kunt ook gewoon zoeken op die file :X had em zo binnen!

maar blijft natuurlijk stom van ze om het zo te verspreiden. Als je het dus echt volledig legaal moet doen dan is het demo + spyware. Lekkere reclame noemen we dat :o

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 01:11 ]

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Hoe heet die file dan lieverd? :>

Dan trek ik hem wel even binnen :)

Btw, khoef de naam enkel te weten als het de 800mb demo is, de volledige versie kan ik wel vinden (jaja, de demo is ook de hele versie enzo, maar je kan maar 6 uur spelen :P )

//Even voor de duidelijkheid > dit is GEEN warezrequest, het gaat me om de officiele demo, maar ik wil hem niet met kazaa binnenhalen :)

[ Voor 25% gewijzigd door Okyah op 28-09-2003 01:16 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

• Wussie
Ai, @ Loadichius... As i said before: Dat is de Skill Heal, daarmee verbind je dus mensen... Als je een cleric maakt, ga je in dat menu naar dat "Gloeiende Rondje" en dan "Cleric" en dan "1" dan staat daar ergens "Cure Light Wounds" (Als je die tenminste remembered hebt), daarmee cure je 1d8+1 hitpoints :)

• Ozzy

Ozzy

WuSSiE schreef op 28 September 2003 @ 10:49:
Ai, @ Loadichius... As i said before: Dat is de Skill Heal, daarmee verbind je dus mensen... Als je een cleric maakt, ga je in dat menu naar dat "Gloeiende Rondje" en dan "Cleric" en dan "1" dan staat daar ergens "Cure Light Wounds" (Als je die tenminste remembered hebt), daarmee cure je 1d8+1 hitpoints :)
Een cleric hoeft niet voor cure magic te prayen. Doe hetzelfde als hierboven, maar druk op shift nadat je op 0 of 1 gaat staan, dan zie je de spontanious casts staan.

• Wussie
aw owkee :) thx, wissik nie :P mja d'as logica natuurlijk, je kan je spells instant omzetten naar cure ;) ^^ kzal dalijk ff proberen

Verwijderd

Wazig... ik probeer toch altijd zoveel mogelijk DnD spellen in de gaten te houden, maar de ontwikkeling van deze is me volledig voorbij gegaan.

Hoe kunnen sommige mensen het spel al "gekocht" hebben? Volgens de site van Dynabyte komt het pas in Nederland uit op 3 oktober.

De "echte Kazaa" ga ik dus "echt niet" installeren. Dat wordt dan effe downen van een "volledige demo", van 1500 MB met een ander programma :+ Als het spel de moeite waard is, ga ik het wel halen.

offtopic:
Weet iemand nog een plaats waar ik Pool of Radiance 2: RoMD GOEDKOOP, rond 10 euro of zo, kan krijgen? Veel winkels op internet vragen nog steeds 45 euro :X Dat heb ik voor dit spel niet over... de reviews waren unaniem slecht tot middelmatig.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 23:52 ]

• Loadichus
WuSSiE schreef op 28 September 2003 @ 10:49:
Dat moet de paladin dus ook kunnen,... ff speuren

• Ozzy

Ozzy

Loadichus schreef op 28 September 2003 @ 21:45:
[...]

Dat moet de paladin dus ook kunnen,... ff speuren
Een paladin krijgt pas 1st level spells op level 4. 0 + Wisdom modifier.
Op level 8 krijgt de paladin de eerste kans op level 2 spells.
Een paladin kan NIET spontaan casten.
Wanneer een paladin level 2 wordt krijgt hij Lay On Hands, maar alleen bij een charisma van 12 of hoger (paladin level * charisma modifier = aantal hitpoints dat gehealed wordt)

• IceStorm

IceStorm

Zucht, voortaan moeten ze ook maar wat aan hosting doen hoor als ze 800 mb demo's gaan bouwen.
Dat ding komt echt niet binnen, ik ben overgestapt op de 'volledige' demo als testversie.

Is het verhaal een beetje 'leuk'?

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Zelfde hier IceStorm, ze doen hier zichzelf iets mee aan..
Ik heb em nu bijna binnen, maar heb ook even wat reviews gelezen. Het schijnt dat het verhaal niet echt subliem is en het spel voornamelijk uit gevechten bestaat. Toch krijgt het overal hoge scores, dus toch maar even proberen :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Okyah schreef op 28 September 2003 @ 23:19:
Zelfde hier IceStorm, ze doen hier zichzelf iets mee aan..
Ik heb em nu bijna binnen, maar heb ook even wat reviews gelezen. Het schijnt dat het verhaal niet echt subliem is en het spel voornamelijk uit gevechten bestaat. Toch krijgt het overal hoge scores, dus toch maar even proberen :)
Als RPG liefhebber wil ik nu zelfs Pool of Radiance 2 nog hebben, alleen om het eens te kunnen spelen, ondanks dat het in het algemeen slecht werd bevonden. Als ik het tegenkom voor een lage prijs, dan neem ik het mee.

In het slechtste geval gebeurt er hier hetzelfde, en wacht ik met ToEE totdat het in de aanbiedingenbak ligt. Eerst even proberen, inderdaad :)

(Ik heb zelfs Arcanum van Troika nog hier liggen... Al sinds begin 2002 ingepakt en al, nog geen tijd gehad om te spelen :X )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 23:55 ]

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Meteen Arcanum spelen, dies wel koel :) Ik heb hem hier ook liggen :)
Khad em meteen gekocht toen het spel uitkwam, (khad daarvoor wel de laatste beta al helemaal uitgespeeld, maarja :P ). Maar toen had ik een rotte CD2 :/ Nja, ik terug naar de winkel, zij hem ingenomen en ik zou een nieuwe krijgen, maar nu niet, want er was een hele serie rotte CDs...
Nja, maand ofzo later nog niets nieuws binnen... Toen maar m'n geld teruggevraagd.. :/
En een half jaar later voor 10 eypo ofzo gekocht bij Media Markt :D
Heb ik hem toch! :)
En hij werkt :)

Maar even over ToEE...
Wat is het echt met spellen tegenwoordig dat je het niet kan spelen met een refreshrate fix aan :/ Met Halo ook al niet :/
En als ik het uitzet en het spel wel in kan dan lijd ik aan hetzelfde als bij Halo..
Dat de muis lijkt te laggen :?
Erg vervelend.. Ook dat de max rr in het spel 85hz is :/
Het vreemde is dat de muis niet lagt bij de lage resoluties en wel bij de hogere... Het lijkt me toch echt wel dat m'n videokaart t aankan..
Maarja, ieg werkt t :P Morgen dan maar eens een fijne party samenstellen :)

Alone at last
Just nostalgia and I

• Loadichus
Zal ik ook maar weer een nieuwe party samenstellen,.. met ieder geval een cleric. Kan ik tenminste normaal healen

Ben nu eigenlijk meer bezig met jedi academy dan ToEE

Verwijderd

En een half jaar later voor 10 eypo ofzo gekocht bij Media Markt.
Daar heb ik het spel ook vandaan. Ik ben altijd een beetje huiverig voor "andere" RPG's. Ik moet Tolkien-achtige spellen hebben, vol met elfen, dwergen, en middeleeuwse mythen. (Zoals Baldur's Gate en Icewind Dale dus.) Arcanum valt hier niet in... voor een deel wel, maar niet helemaal. Arcanum heb ik gekocht omdat de reviews heel goed waren, en het toch maar 9 euro kostte. Ik zie wel of het me bevalt als ik ermee begin. (Ik heb het zelfs nog nooit geïnstalleerd gehad. :X )
Maar even over ToEE...
Wat is het echt met spellen tegenwoordig dat je het niet kan spelen met een refreshrate fix aan Met Halo ook al niet
En als ik het uitzet en het spel wel in kan dan lijd ik aan hetzelfde als bij Halo..
Dat de muis lijkt te laggen
Erg vervelend.. Ook dat de max rr in het spel 85hz is
Het vreemde is dat de muis niet lagt bij de lage resoluties en wel bij de hogere... Het lijkt me toch echt wel dat m'n videokaart t aankan..
Maarja, ieg werkt t Morgen dan maar eens een fijne party samenstellen
De refresh-rate fixes die tot nu toe goed werkten (RefreshFix MKII 2.1, en de oudere nVidia Reffix van Planetquacke voor nVidia, en Radeonator voor Radeon) beginnen inderdaad na te laten bij de nieuwste spellen. Ik had problemen met Star Trek: Bridge Commander en Star Trek: Starfleet Command III. De spellen crashten als er een Reffix was gebruikt. Ik gebruik nu het programma ReForce. Deze werkt heel erg goed. Alle spellen werken nu op de ingestelde refreshrate, ook de spellen die eerst crashten.

Let op, het programma staat toe om elke mogelijk frequentie in te vullen. Kijk uit, zodat je geen frequenties invult die je monitor of kaart niet ondersteunt. Veel voorkomende frequenties zijn 60, 70, 72, 75, 85, 100, 120 Hz.

De lag van de muiscursor op hogere resoluties is ook bekend, en werd in verschillende reviews genoemd. Dit komt omdat het spel een "eigen" cursor heeft, die niet hardwarematig ondersteund wordt. Het spel tekent bij elke verplaatsing de cursor opnieuw. Troika gaat zien of dit in een patch kan worden opgelost. (Zijn er trouwens al patches? Er staan er geen op de originele site, maar ook niet bij Atari/Infogrames. Atari is echter bekend om de traagheid waarme ze patches posten.)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 13:31 ]

Verwijderd

Nou, ik heb het tutorial van het spel gespeeld, en de handleiding voor een deel gelezen. Ook heb ik een character gecreëerd, en er een stuk mee gespeeld. Hieronder geef ik mijn huidige mening over The Temple of Elemental Evil.

Graphics: (8, wordt 9 als er nog grotere fonts beschikbaar komen; het missen van een gammaoptie is wel een beetje lastig, maar niet onoverkomelijk.)

Op mijn monitor is het complete beeld gewoon zwart (zoals elk spel op een Iiyama VMPro 454 blijkbaar), dus ik moet Powerstrip gebruiken om de gamma goed te krijgen. (Het is frappant dat ik die voor bijna élk spel op 2.0 moet zetten, terwijl dat voor standaard Windows werk véél te licht is.)

Als de gamma eenmaal is afgesteld, dan zijn de graphics heel erg mooi. Vooral het schuine top-down view bevalt me, en het feit dat het spel niet 3D is. Je kunt met het speelveld scrollen, en je character loopt over het scherm. Niet zoals Neverwinter Nights, waar de hele wereld draait en schuift, waarbij je character altijd in het midden blijft. Dit Baldur's Gate-achtige top-down view is veel beter, zeker voor ranged weapons.

Als je een goed (normaal) zicht hebt, kun je op hoge resoluties spelen, maar dan worden de letters en het spel zelf wel erg klein. Voor mijn slechte zicht is dat onspeelbaar, vooral de kleine lettertjes. Een font-scaling functie zoals NWN die heeft zou welkom zijn. Mensen die dit wel kunnen zullen het enorme overzicht dat ze hebben wel kunnen waarderen.

De belichting in de Cave in het tutorial is mooi gedaan, en de implementatie van Line-of-Sight (zie alleen wat je in werkelijkheid ook zou zien) is volgens mij goed gedaan. Dit is voor het eerst geprobeerd in Nox, met redelijke resultaten, maar in ToEE is het soepeler en mooier gedaan.

Gameplay: (8, Heel goed, al ben ik niet zo'n fan van radial menu's.)

Als je Baldur's Gate, Neverwinter Nights (zeker die, want het is 3E) of andere D&D spellen kent, dan ken je voor het overgrote deel ook de regels van dit spel. De interface van het spel heeft veel weg van die van Torment, en Neverwinter Nights. Er wordt een Radial Menu gebruikt. Klik rechts op een character of een object, en je krijgt een rond menu met verschillende opties. Elke optie kan weer andere opties herbergen. Het is niet de snelste manier van navigeren, maar hij is wel overzichtelijk. Toch denk ik dat ik zelf de hotkeys ga gebruiken, zoals ik die gebruik bij bijna elk spel dat ik speel; het is gewoon sneller.

Er is in een aantal reviews gezegd dat de muis "lagde", en "hakkelde". Okyah noemt hierboven het laggen ook. Hier heb ik zelf op 800x600 en 1024x768 geen last van. (Ik probeer nog te beslissen of 1024x768 voor mij speelbaar is.) Wat ik wel vind, maar waar ik me niet aan stoor, is dat de muiscursor het gevoel geeft alsof hij in het spel "drijft". Dat heb ik ook als ik door de omgeving kijk. Het duurt net even voordat de omgeving begint te scrollen, en als je stopt gaat hij nog nét even door voordat hij stopt. Dit is een gevoel van maar een paar miliseconden. Het is even wennen, en het geeft zoals ik zei een wat "drijverig" gevoel. Misschien is dit de lag die wordt bedoeld, maar ik ervaar het niet als storend.

Character Creation is goed, en uitgebreid genoeg. Er wordt wel verondersteld dat de speler enigszins bekend is met D&D 3rd Ed. regels. Dat is voor de fans geen probleem, en zelfs een voordeel, maar voor de beginnelingen kan het een beetje lastig zijn. Een "Set Recommended" option zoals NWN heeft zou handig geweest zijn voor deze spelers. Fans gebruiken hem echter toch niet, en dat is de grootste doelgroep van het spel, dus erg zal deze optie niet worden gemist.

Geluid (8, gewoon goed!)

Over het geluid hoeft niet veel meer te worden gezegd. De stemmen die ik in het spel heb gehoord waren goed, al zou het mooi zijn als de "selection voice" kon worden uitgeschakeld, of de frequentie verminderd kon worden. Om bij elke klik "yes sir" te horen, is wel een beetje vervelend na een bepaalde tijd.

De achtergrondmuziek is ook goed. Hij past goed bij het spel; lekker griezelig.

Algemeen oordeel: 8.5 punten. Er zijn, zoals boven beschreven, een paar kleine irritantjes, maar niet genoeg om me het spelen van dit spel te beletten.

Dat het spel net nu uit gaat komen in Nederland is een beetje vervelend; Lord of the Rings 2 DVD moet ik nog aanschaffen als hij uitkomt, volgende maand heb ik 3 verjaardagen, en Hordes of the Underdark voor Neverwinter Nights komt nog uit.
Wat probeer ik hiermee te zeggen?

Simpel. Als het spel zo doorgaat zoals het in de tutorial is begonnen, dan gaat dit als origineel toegevoegd worden aan mijn collectie D&D spellen, waarna de "complete demo" die ik nu gebruik vernietigd gaat worden. Ik heb het spel pas 2 uur gespeeld, en het is ...

1) stabieler dan Neverwinter Nights; dit spel werd pas na de 3de patch echt goed stabiel. NWN crashte extreem vaak in het begin. Dit spel is in die twee uur nog niet gecrasehd. Ik hoop dat dit zo blijft. En ...

2) het is ook nog eens leuker om te spelen dan Neverwinter Nights. De graphics zijn beter, en het spel geeft meer een Baldur's Gate achtig gevoel qua spelen en gameplay; als dit een RPG lukt, dan is het voor mij aardig geslaagd.

Misschien is het spel niet zo "epic" als de enorm grote Baldur's Gate serie, misschien is het niet zo ambitieus als NWN met haar "moddability"... het is gewoon een onvervalst leuk spel. Voor D&D mensen niet te moeilijk om mee te beginnen, voor beginnelingen een spannende adventure als ze willen leren en de handleinding willen lezen.

Tot zover: Hulde aan Troika. Dit is voor nu mijn favoriete spel. Ik hoop dat dit een tijdje zo blijft (als de gevechten boeind zijn en de RPG mogelijkeden goed), en dat ik het dus zal uitspelen. Het is een leuke afleiding van de Bioware Infinity Engine spellen, het laat je de lichte telleurstelling van NWN (vooral op graphics/camera control gebied) wat vergeten, maar het blijft wel trouw aan de geest van D&D.

Hopende dat er ook nog wat ge-RPG'd kan worden (dus niet ALLES hack 'n Slash) keer ik nu weer terug in de wereld van Greyhawk. Ik heb voornamelijk Forgotten Realms gespeeld, zowel P&P als CRPG. Andere settings heb ik niet veel gespeeld, al kende ik ToEE wel als oude D&D 1st Ed. module.

Mijn kennismaking met Planescape op de computer (in de vorm van Torment) vond ik minder. Zeer, zeer goed verhaal, maar minder als spel. De kennismaking met Greyhawk op de computer in de vorm van dit spel (zeker nu het een oude bekende module is!) is zeer veel beter. Hopelijk stelt het in het vervolg niet teleur.

Mij verontschuldigend voor deze te lange tekst teken ik,
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Marvaelsign2.gif

(Marvael is mijn online nick betreffende het (A)D&D gebeuren.)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 17:46 ]

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Leuk om even zo'n uitgebreide mening te lezen! :)

Zelf prefereer ik denk ik Planescape Torment, maar kmoet hier nog echt goed mee beginnen ;)

Over dat laggen, kzal even iets specifieker zijn :)
Het is btw al in het menu merkbaar.
Ik heb een g4ti4600 en maak gebruik van de 45.33 detonator drivers. Als ik het spel draai op een resolutie van 800*600 f 1024*768 is er niets aan de hand. In 1280*960 lijkt de muis al niet helemaal op tijd te reageren. Het is alsof de beweging van de muis op t scherm een fractie van een seconde achterligt op m'n handbeweging.
Als ik FSAA aanzet, dan lagt de muis duidelijk. Dit is vooral merkbaar in de hoogste resolutie en niet meer echt bij 800*600. Ik heb btw alle grafische opties aan en schaduwen op geometry staan.

Het lukt me btw nog niet echt een goede party te maken, imo hadden ze net als bij BG daar wel flink wat info bij mogen geven...

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Okyah schreef op 29 September 2003 @ 17:39:
Leuk om even zo'n uitgebreide mening te lezen! :)

Zelf prefereer ik denk ik Planescape Torment, maar kmoet hier nog echt goed mee beginnen ;)
Als je voor het verhaal speelt, dan gaat PS:T hier ruimschoots winnen denk ik. Ikzelf vond PS:T echter tevéél verhaal. Een boek lees ik liever vanaf papier.

Pool of Radiance 2 was pure combat. Verhaal: Evil dit, dat. Vernietig!! Dat is net weer teveel naar de combat kant.

Wat betreft gewoon pure D&D fun, een verhaal, als excuus om een dungeon in te gaan, wel met RPG mogelijkheden, gaat dit spel beter zijn dan PS:T en PoR2. Ik verwacht dat dit spel qua verhaal/combat zo in de klasse van Icewind Dale zit.
Over dat laggen, kzal even iets specifieker zijn :)
Het is btw al in het menu merkbaar.
Ik heb een g4ti4600 en maak gebruik van de 45.33 detonator drivers. Als ik het spel draai op een resolutie van 800*600 f 1024*768 is er niets aan de hand. In 1280*960 lijkt de muis al niet helemaal op tijd te reageren. Het is alsof de beweging van de muis op t scherm een fractie van een seconde achterligt op m'n handbeweging.
Als ik FSAA aanzet, dan lagt de muis duidelijk. Dit is vooral merkbaar in de hoogste resolutie en niet meer echt bij 800*600. Ik heb btw alle grafische opties aan en schaduwen op geometry staan.
Ik heb het geprobeerd, en begrijp nu wat je bedoelt. Het is inderdaad hetgeen dat ik beschrijf als "drijverig gedrag", alleen is het op hogere resoluties erger. Op 800x600 is het nauwelijks tot niet merkbaar. Op 1024x768 is het merkbaar, maar zeker niet storend. Op hogere resoluties drijft de muis teveel. Hij ligt nét achter op je beweging, en daar komt nog bij dat hij niet evenredig verplaatst. Ik heb het gevoel dat de cursor 0.8 cm verplaatst, als ik de muis 1 cm verplaats. Dit is op hogere resoluties erger te merken, omdat je daar "verder moet muizen". Dit vind ik vervelender als de wat tragere reactie.

Even wennen dus. Maar Troika berichtte al dat er wellicht iets aan gedaan wordt.
Het lukt me btw nog niet echt een goede party te maken, imo hadden ze net als bij BG daar wel flink wat info bij mogen geven...
Dit is wat ik bedoelde met het het kennen van de regels. Wat meer beschrijving is voor beginnelingen veel beter, maar overbodig voor fans. Troika heeft duidelijk wat meer voor de fan-kant gekozen.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Mjah, ik deins niet terug voor een lastig (lees: uitgebreid) systeem, maar ik ben niet zo'n D&D-god en weet echt niet precies hoe ik m'n punten het beste kan verdelen en wat voor characters ik moet kiezen enzo.. Het liefst maak ik ze wel zelf, omdat ik dat gewoon leuker vind, maar er zijn zoooo veel opties en bij sommigen heb ik echt "Wat is DIT nu weer? 8)7 " en dat is jammer ;)

//En ik denk dat ik het maar ga spelen @ 1024*768, dan speelt het wel redelijk :)
Alleen het scrollen van de map gaat niet zo lekker als ik willen zou... Ook zou het laten zien van de map als je dichterbij komt (de eerste keer, niet de fog-of-war) wat soepeler kunnen.
Ohja, ik vind het gek dat je een game moet beeindigen voordat je de opties aan kan passen :/
En waarom moet de max-rr nou weer @ 85hz zitten :? Ik wil gewoon @ 120 hz of 100 hz spelen als m'n monitor dat trekken kan :P

//FirePower > heb jij een id voor een goede party voor een semi-beginner? :)
Als ik doe Fighter, Wizard (Divination), Cleric bijv.. Wat kan ik daar dan het beste bij stoppen? Meer fighters? :P Crpgs die ik speel hebben meestal niet de mogelijkheid tot het maken van 5 characters ;)
Of is er een andere standaard beginners-party? :)
Ik kan nog nergens een goede guide vinden voor dit soort dingen.. Maarja, dit spel is natuurlijk ook net uit :P Tzal voor Icewind Dale wel ongeveer gelijk zijn he? Zo even daarnaar kijken dan :)

[ Voor 75% gewijzigd door Okyah op 29-09-2003 18:14 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Er geldt in D&D maar 1 din dat echt belangrijk is op party-gebied.

EEN EVENWICHTIGE PARTY DIE ALLES KAN IS EEN MUST!

Nou, als je 5 characters hebt, dan zou ik het volgende doen.

Ik gebruik overal Longsword waar je ook een ander 1-handig wapen kunt gebruiken. Rassen zijn niet echt belangrijk (elk heeft voor- en nadelen), maar ik zal iets aan de hand doen wat vrij typisch is. Met onderstaande party zou je het spel goed moeten kunnen spelen, anders is het niet goed gebalanceerd als D&D spel :)

Fighter (Dwarf) of Paladin (Human) als zwaar bewapende, gepantserde tank voor close-combat. Geef hem een schild en een longsword.

Ranger (Elf of Half-Elf) met pijl en boog, voor de afstand, en met 2-handed sword. Dan hoef je niet steeds je boog weg te leggen, als je close-combat moet doen. Als je dat geen probleem vindt, dan kun je ook longsword+schild gebruiken, of dualwielden met 2 longswords.

Cleric (wat je wil) voor healing en "power-up spells" zoals Cure Wounds en Bless. Kan tevens helpen met het voorkomen van ziektes, en doden resurrecten. Geef hem zoveel mogelijk armour, en een blunt weapon zoals een mace of warhammer. Kan goed zijn als backup/emergency character om een wizard uit een gevecht te houden totdat de Ranger en Fighter kunnen helpen.

Wizard (Human, Elf, Half-Elf) voor spells natuurlijk. Een specialty class geeft 1 extra spell per level, van die class waarin hij/zij is gespecialiseerd. Er is echter de beperking dat deze class 1 of 2 andere classes nooit kan casten. Dat zijn opposing schools -> zoek op in de manual voor uitgebreidere info, of op internet. Een General Mage kan alles casten, maar heeft 1 spell per level minder. Je kunt ook voor een Sorcerer kiezen: die hoeft geen spreuken te "memorizen"; hij kan willekeurig casten wat hij in zijn spellbook heeft staan, maar hij leert spreken trager. Kies wat je het beste ligt. Wapen is onbelangrijk. Quarterstaff staat wel mooi wizard-achtig meestal. (Behalve in NWN, waar de wizard zijn staf als een knapzak draagt. :r ) Met een wizard in close-combat gaan --> dode wizard meestal. Zeker op lagere levels.

Rogue, als Bard of Thief (Halfling, Elf, Half-Elf, Human)voor traps, pickpocketing, en in het geval van de Bard als ook als extra spellcaster voor de spreuken op lagere levels. Gebruik hem met pijl en boog, of kruisboog op afstand, en met een longsword/katana in close-combat. Probeer close-combat te vermijden. Gebruik backstabs tegen ongepantserde tegenstanders zoals mages. Een goed geplaatste backstab met een shortsword (misschien kan longsword ook nog net) op x4 damage kan best wat schade aanrichten. Een hitpoint of 20 is veel om te verliezen voor een wizard.

Als je later verder bent, dan kun je experimenteren met een multi-class Fighter/Wizard, of een Wizard/Cleric, of een Fighter/Thief in je party.... of nog wat anders.

Wat je zegt klopt. De meeste D&D spellen behandel je op dezelfde manier, zeker die waar je een party gebruikt. (Hulde aan Troika! Ik haat Bioware nog steeds voor het partyloze NWN!) Maak de party allround. Netzoals je BG hebt gespeeld, kun je ook Icewind Dale (2) spelen, en naar ik verwacht ook dit spel. Misschien met een paar kleine aanpassingen vanwege de setting of de omgeving, maar het idee blijft hetzelfde. Als dit spel je bevalt, dan zal Icewind Dale (2) je ook wel bevallen denk ik.

Party-based RPG's roeleren zwaar over RPG's met maar 1 speler.
Ik begin NWN eigenlijk steeds minder leuk te vinden, maar ik moet de volgende expansion hebben om mijn D&D serie compleet te houden.... :P

Zover ben ik nog niet, maar volgens mij kun je ook partyleden oppikken in de steden, zoals in BG? Dat zou echt übercool zijn.

Ik vind het eigenlijk vreemd dat deze klassieke D&D 1st Ed. module nog niet is uitgekomen als NWN module...

(Damn, ik typ veel te veel. Mijn toetsenbord begint al te slijten.)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 18:46 ]

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 29 september 2003 @ 18:33:
Er geldt in D&D maar 1 ding. EVENWICHTIGE PARTY DIE ALLES KAN!

...tipstipstips...

Als je later verder bent, dan kun je experimenteren met een multi-class Fighter/Wizard, of een Wizard/Cleric, of een Fighter/Thief in je party.... of nog wat anders.

(Damn, ik typ veel te veel. Mijn toetsenbord begint al te slijten.)
Handig om te weten! :) Ik had net 3 fighters, een wizard n een cleric, dat is dus niet de bedoeling :+

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Okyah schreef op 29 september 2003 @ 18:44:
[...]

Handig om te weten! :) Ik had net 3 fighters, een wizard n een cleric, dat is dus niet de bedoeling :+
Het kan wel. Gebruik dan de cleric om traps te vinden met de spell "Detect Traps". Pickpocket kun je niet. Je kunt 2 fighters inzetten voor close-combat, en 1 met pijl en boog, of zelfs alle 3 close combat. Als je er 1 met pijl en boog inzet, dan is een rogue daar beter voor. Die kun je meer dexterity geven, wat weer goed is voor je raakkans bij het schieten, en hij heeft nog wat andere nuttige dingen zoals trapdetection en pickpocket (pickpocket is jammer genoeg vaak niet goed geïmplementeerd in CRPG).

Je kunt ook goed met een "ongebalanceerde party" spelen. Ik ken mensen die goed zonder rogue kunnen spelen (gebruik de cleric voor trapdetection), en mensen die zonder cleric spelen (neem veel buff-potions mee). Ikzelf speel vaak met 2 wizards, of met 1 wizard + Fighter/Wizard, maar ik ken niemand die helemaal zonder wizards speelt.

Om te beginnen is een all-round goed gebalanceerde party het gemakkelijkst. Als je later merkt dat je vooral wizards gebruikt, of vooral boogschutters, of vooral close-combat of.... dan specialiseer je je in jouw stijl. Ik heb, zoals ik zeg, vaak 1 fighter minder, maar wel 1 wizard meer. Ik ben een magic-user en spellcaster supreme op D&D gebied... dat is mijn stijl :)

Ik heb IWD al gespeeld met:

--- Zwak pantser ---
Mage (3de lijn, altijd achterste lijn, nooit close-combat)

Hoofdpersoon, Cleric/Mage (3de lijn, spells, sling, close-combat vermijden; alleen bij beschikbaarheid van goede defensieve spells)

Thief/Mage (3de lijn, spells, pijl en boog, close-combat proberen te vermijden; alleen als er goede defensieve spells voor handen zijn)

--- Gemiddeld pantser ---
Cleric (2de lijn, sling, dan mace/warhammer)

Fighter/Cleric (2de lijn, pijl en boog, dan slagwapen)

--- Zwaar pantser ---
Paladin (1ste lijn, eerst pijl een boog, dan slagwapen)

Effe wazig tellen:
1 mage + 2 halve mages
1 cleric + 2 halve clerics
Halve thief
Halve fighter
1 paladin

Het verlies aan fighters can ik opvangen door mijn Paladin te "powerhealen" en te "powerbuffen" met de clerics tijdens het gevecht, en de mages gebruik ik als bommenwerpers (FireBall, Skulltrap, area effect spells die alleen op vijanden werken), terwijl ik de boogschutters als artillerie gebruik. Laten we zeggen dat ik deze techniek zo goed beheers in de meeste spellen dat ze voor mij redelijk gemakkelijk te spelen zijn, als de dice-rolls een beetje meezitten. Het kan echter zijn dat deze combat-stijl niet voor jou werkt. Je zult het zelf moeten uitvinden.

BG is een mix van turn-based en real-time spelen. Dit spel is helemaal turn-based. Miischien moet ik mijn technieken voor dit spel aanpassen; het kan dat de BG/IWD technieken hier niet goed werken. Dat zie ik wel als ik bezig ben. :)

Zo, nu heb ik genoeg advies gegeven. Ik ga eten, en wat dan komt zien we wel weer.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 19:12 ]

• Ozzy

Ozzy

Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 18:33:
Er geldt in D&D maar 1 din dat echt belangrijk is op party-gebied.

EEN EVENWICHTIGE PARTY DIE ALLES KAN IS EEN MUST!

Ik gebruik overal Longsword waar je ook een ander 1-handig wapen kunt gebruiken. Rassen zijn niet echt belangrijk (elk heeft voor- en nadelen), maar ik zal iets aan de hand doen wat vrij typisch is. Met onderstaande party zou je het spel goed moeten kunnen spelen, anders is het niet goed gebalanceerd als D&D spel :)

Fighter (Dwarf) of Paladin (Human) als zwaar bewapende, gepantserde tank voor close-combat. Geef hem een schild en een longsword.
Ik gebruik meestal een monk hiervoor, wellicht niet zo zwaar bepantserd, maar heeft wel een aantal voordelen. Geen zware armor nodig, AC gaat vanzelf omhoog, AC bonus van Dex + Wis modifiers. Met flurry of blows meer aanvallen dan een fighter. Kunt ook kiezen voor een barbarian, die met rage en damage reduction ook aardige tekeer kan gaan. Kan niet zo gespecialiseerd worden als een fighter, maar kan net zo goed vechten als een paladin.
Ranger (Elf of Half-Elf) met pijl en boog, voor de afstand, en met 2-handed sword. Dan hoef je niet steeds je boog weg te leggen, als je close-combat moet doen. Als je dat geen probleem vindt, dan kun je ook longsword+schild gebruiken, of dualwielden met 2 longswords.
Zou niet kiezen voor 2 longswords. Pijlen voor piercing, longsword voor slashing. Zou er dus nog een bludgeoning wapen bij doen. Kan ook dit poppetje als een monk gebruiken, of een barbarian, als je bij het eerste karakter hier niet voor kiest.
Cleric (wat je wil) voor healing en "power-up spells" zoals Cure Wounds en Bless. Kan tevens helpen met het voorkomen van ziektes, en doden resurrecten. Geef hem zoveel mogelijk armour, en een blunt weapon zoals een mace of warhammer. Kan goed zijn als backup/emergency character om een wizard uit een gevecht te houden totdat de Ranger en Fighter kunnen helpen.
Alternatief is een druid. Animal companion krijg je er gratis bij. En op latere levels krijgt een druid shapeshifting. Ook niet verkeerd. Geef hem/haar een longspear, en ze kan over de frontlinie heen slaan, en threatened ook nog eens een grote area.
Wizard (Human, Elf, Half-Elf) voor spells natuurlijk. Een specialty class geeft 1 extra spell per level, van die class waarin hij/zij is gespecialiseerd. Er is echter de beperking dat deze class 1 of 2 andere classes nooit kan casten. Dat zijn opposing schools -> zoek op in de manual voor uitgebreidere info, of op internet. Een General Mage kan alles casten, maar heeft 1 spell per level minder. Je kunt ook voor een Sorcerer kiezen: die hoeft geen spreuken te "memorizen"; hij kan willekeurig casten wat hij in zijn spellbook heeft staan, maar hij leert spreken trager. Kies wat je het beste ligt. Wapen is onbelangrijk. Quarterstaff staat wel mooi wizard-achtig meestal. (Behalve in NWN, waar de wizard zijn staf als een knapzak draagt. :r ) Met een wizard in close-combat gaan --> dode wizard meestal. Zeker op lagere levels.
Mage armor, shield. En je AC is al een stuk opgeschroeft. True strike en je gooit +20 op je volgende attack roll. Zelfs een mage kan tegen lichte monsters redelijk in melee meekomen, mits voorbereid. Geef de mage echter een crossbow of een sling om van een afstand te vechten, voor het geval de spells opraken.
Rogue, als Bard of Thief (Halfling, Elf, Half-Elf, Human)voor traps, pickpocketing, en in het geval van de Bard als ook als extra spellcaster voor de spreuken op lagere levels. Gebruik hem met pijl en boog, of kruisboog op afstand, en met een longsword/katana in close-combat. Probeer close-combat te vermijden. Gebruik backstabs tegen ongepantserde tegenstanders zoals mages. Een goed geplaatste backstab met een shortsword (misschien kan longsword ook nog net) op x4 damage kan best wat schade aanrichten. Een hitpoint of 20 is veel om te verliezen voor een wizard.
4x damage? Dat zijn 2e editie regels. In editie 3 doet de sneakattack je xd6 afhankelijk van je level schade extra. Dit werkt met alle wapens. Verder is Rogue de enige class die Disable Device krijgt, houdt daar dus rekening mee.
Zou ik zelf niet voor kiezen. Mede doordat je crossclass skills kunt kiezen. En je kan in ToEE maar tot level 10.
Wat je zegt klopt. De meeste D&D spellen behandel je op dezelfde manier, zeker die waar je een party gebruikt. (Hulde aan Troika! Ik haat Bioware nog steeds voor het partyloze NWN!) Maak de party allround. Netzoals je BG hebt gespeeld, kun je ook Icewind Dale (2) spelen, en naar ik verwacht ook dit spel. Misschien met een paar kleine aanpassingen vanwege de setting of de omgeving, maar het idee blijft hetzelfde. Als dit spel je bevalt, dan zal Icewind Dale (2) je ook wel bevallen denk ik.

Party-based RPG's roeleren zwaar over RPG's met maar 1 speler.
Ik begin NWN eigenlijk steeds minder leuk te vinden, maar ik moet de volgende expansion hebben om mijn D&D serie compleet te houden.... :P
Wat jij zegt over NWN ben ik het absoluut niet mee eens. NWN is in eerste instantie een Dungeon Master Toolset, met toevallig daar een Official Campaign bij. Multiplayer, in een persistant world met ECHTE andere PCs is veel en veel leuker dan de OC.
Zover ben ik nog niet, maar volgens mij kun je ook partyleden oppikken in de steden, zoals in BG? Dat zou echt übercool zijn.
Dat kan inderdaad, en dan beginnen de bugs. Followers, zoals die genoemd worden, nemen een deel van de loot, die ze ook niet meer afgeven. Ze blijven zichzelf VOLGRAAIEN, tot ze zo encumbered zijn dan ze niet meer kunnen lopen (of hun inventory vol is).
Ik vind het eigenlijk vreemd dat deze klassieke D&D 1st Ed. module nog niet is uitgekomen als NWN module...
Weet je dat zeker? Ik heb zelf nog niet gezocht, maar van Mystara en Planescape zijn er ook al een aantal van. Ik gok dat Greyhawk ook wel ergens te vinden is.

Party waar mee ik speel, en de skills die ik het belangrijkst vind.

Human monk. (diplomacy, sense motive, tumble)
Halfling rogue. (sleight of hand, disable device, use magic device, bluff, intimidate, gather information)
Elven druid + wolf. (spellcraft, survival, heal)
Elven transmuter . (spellcraft, concentration)
Dwarven cleric. (spellcraft, concentration, heal)

[ Voor 6% gewijzigd door Ozzy op 29-09-2003 19:51 ]

Verwijderd

Dit is natuurlijk net zo geldig als mijn meningen en tacktieken. Het ligt maar aan je voorkeur.
4x damage? Dat zijn 2e editie regels. In editie 3 doet de sneakattack je xd6 afhankelijk van je level schade extra. Dit werkt met alle wapens. Verder is Rogue de enige class die Disable Device krijgt, houdt daar dus rekening mee.
2nd Ed inderdaad. Sorry. Ik ben opgegroeid met de 2nd Ed, en speel nu beiden met verschillende groepen en spellen door elkaar, zowel als DM en als speler. Ik wil nog wel eens iets mixen.
Zou ik zelf niet voor kiezen. Mede doordat je crossclass skills kunt kiezen. En je kan in ToEE maar tot level 10.
Klopt voor dit spel. Voor andere spellen en voor P&P gaat mijn suggestie echter wel op. Ik postte in het algemeen, niet specifiek voor ToEE.
Wat jij zegt over NWN ben ik het absoluut niet mee eens. NWN is in eerste instantie een Dungeon Master Toolset, met toevallig daar een Official Campaign bij. Multiplayer, in een persistant world met ECHTE andere PCs is veel en veel leuker dan de OC.
Je mag het zeker met me oneens zijn. Ik vind Neverwinter Nights gewoon niet zo leuk als ik had gehoopt. Het bouwen en schrijven van een eigen wereld kost onevenredig veel tijd, en zelf hosten is lastig en/of duur. Dat had ik al verwacht, en het bouwen/schrijven van een eigen wereld was niet mijn drijfveer om het spel aan te schaffen. Ik speel alle spellen single-player, en multi-player is een bijkomstigheid. Ik heb NWN multiplayer geprobeerd met een vaste groep. Je hebt 1 leider die bijna alles zegt en beslist. De rest staat er maar los bij, en wandelt mee om te helpen in battles. Buiten de leider is de rest redelijk onbelangrijk. Op dit gebied is men niet echt verbeterd tegenover BG. Je kunt wel als persoon afdwalen, maar dat is lastig; je volgt dan de verhaallijn niet tegelijk met de rest. De SP campaign van NWN stelde me een beetje teleur. Na BG1 en 2 had ik er meer van verwacht. De multiplayer is ook niet zoals ik had gehoopt.
Dat kan inderdaad, en dan beginnen de bugs. Followers, zoals die genoemd worden, nemen een deel van de loot, die ze ook niet meer afgeven. Ze blijven zichzelf VOLGRAAIEN, tot ze zo encumbered zijn dan ze niet meer kunnen lopen (of hun inventory vol is).
Je kunt dus niet het inventory managen van je partymembers, zoals in BG? CRAP! Ik dacht dat men wel geleerd had van die frustrerende beslissing in NWN. Zelfs daar wordt (is?) het veranderd na de installatie van de expansion. Je kunt dan het inventory van je henchman beheren. Betreffende die bugs: alle spellen hebben bugs. Ik verwacht binnen niet al te lange tijd een patch. Gedragen de "zelf gemaakte" partymembers zich anders? Dat heb ik nog niet geprobeerd.

• Ozzy

Ozzy

Verwijderd schreef op 30 september 2003 @ 00:55:
[...]
Dit is natuurlijk net zo geldig als mijn meningen en tacktieken. Het ligt maar aan je voorkeur.
Inderdaad.
NWN MP mening
Als je echt voor roleplaying gaat, zijn er wel een aantal goede persistant worlds te vinden voor NWN. City of Arabel vind ik zelf een hele goede. Speelt zich af in Arabel, Cormyr.

http://www.nwncityofarabel.com/ voor wat meer informatie. Dit speelt echt heel anders dan een DM-sessie zeg maar.
Je kunt dus niet het inventory managen van je partymembers, zoals in BG? CRAP! Ik dacht dat men wel geleerd had van die frustrerende beslissing in NWN. Zelfs daar wordt (is?) het veranderd na de installatie van de expansion. Je kunt dan het inventory van je henchman beheren. Betreffende die bugs: alle spellen hebben bugs. Ik verwacht binnen niet al te lange tijd een patch. Gedragen de "zelf gemaakte" partymembers zich anders? Dat heb ik nog niet geprobeerd.
Nee, je kunt followers wel gewoon zelf "bedienen" behalve bij het looten dus. Je kunt de inventory wel managen, maar ze geven "hun geloote items" niet af.

De bugs is ToEE zijn echt een veelvoud, en ook vrij ernstig ten opzichte van andere games hoor. Lees http://www.ataricommunity...f172819be&threadid=319330 maar eens door.

Verder zijn er nog een aantal "design" flaws die wellicht geen bugs zijn. Maar goed is anders.

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Ben blij dat het topic en het spel een beetje begint te leven. :) Na mijn *kick* op de eerste pagina zag ik het somber in.
Heb zelf vanwege een vakantie 6 dagen stil gelegen, maar ga vanavond weer aan de slag.

Nog even een minpuntje (vind ik zelf). Op het moment dat je na combat wat lijken begint te pikken, doen de NPC's ook hun backpacks vol. Dat is nog tot daaraantoe, maar het meest vervelende is dat wanneer je vervolgens een trader bezoekt zij die items verkopen en het geld in hun zak steken.
Daar moet ik nog iets op verzinnen :/

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Loadichus
Met die NPC's bedoel je dan die characters die je bijvoorbeeld kan meenemen vanaf de inn, zoals die dronken gozer "Elmo" een warrior van lvl 4 ??

• Ozzy

Ozzy

Loadichus schreef op 30 September 2003 @ 16:01:
Met die NPC's bedoel je dan die characters die je bijvoorbeeld kan meenemen vanaf de inn, zoals die dronken gozer "Elmo" een warrior van lvl 4 ??
Yep. Op het moment dat je ze huurt zeggen ze ook dat ze dat gaan doen. Sommige willen de helft, anderen willen alleen maar alle wizardscrolls etc etc. Daar kun je niets aan doen.

Verwijderd

Nee, je kunt followers wel gewoon zelf "bedienen" behalve bij het looten dus. Je kunt de inventory wel managen, maar ze geven "hun geloote items" niet af.
Aha, managen van inventory is tenminste wel een goed punt. Kun je ook geen wapens laten switchen tussen NPC's, in de trant van "Geef hem jouw zwaard, dan krijg jij zijn bijl?" (Als de wapens gelijkwaardig zijn dus.)
De bugs is ToEE zijn echt een veelvoud, en ook vrij ernstig ten opzichte van andere games hoor. Lees http://www.ataricommunity...f172819be&threadid=319330 maar eens door.

Verder zijn er nog een aantal "design" flaws die wellicht geen bugs zijn. Maar goed is anders.
Ach ja, zelfs BG1 en 2 hadden genoeg bugs en onvolkomenheden. De patches halen de erge bugs eruit (crashes, dialog loops, en dergelijke), maar de Baldurdash Fixpacks halen er nog honderden uit, zoals fouten in de itembeschrijvingen, spell-ranges, damage-modifiers.

En face it, bij de release zat NWN STAMPVOL met bugs. De releaseversie was al 1.10, toen kwam patch 1.18, en ze zijn steeds 1 opgeklommen, tot 1.31 aan toe. Dat is een ENORME HOOP patches. Ik heb tot versie 1.21 moeten wachten voordat ik het spel kon spelen; daarvoor crashte en hing het echt willekeurig.

Als ToEE goed verkoopt, dan voorzie ik ook wel wat goeie patches. Tegen de tijd dat ik het spel ga kopen (áls ik het ga kopen, wat wel gebeurt als mijn bovenstaande mening niet veranderen gaat), zullen de patches er wel zijn.
Ozzy schreef op 30 September 2003 @ 16:12:
Yep. Op het moment dat je ze huurt zeggen ze ook dat ze dat gaan doen. Sommige willen de helft, anderen willen alleen maar alle wizardscrolls etc etc. Daar kun je niets aan doen.
Dit is eigenlijk niet meer dan normaal. In een P&P campaign zeg ik bijvoorbeeld vaak als:

"Ik ga mee, maar ik wil ALTIJD het beste zwaard. Dan hoef ik van het geld maar de helft."
"Ik hoef geen wapens, maar ik wil het beste armour."
"Laat het geld en de wapens maar zitten, maar ik krijg alle wizardscrolls."

In een CRPG is het echter wel een beetje lastig, zeker als je zelf een wapen zou willen hebben dat nu wordt weggegapt. Doen de zelfgecreëerde NPC's dit ook?

(Vanavond na mijn ongelofelijke hoeveelheid huiswerk speel ik weer verder.)

• Loadichus
Enige wat ik merk is dat de mensen die "ingehuurd" heb alleen maar zilver in inventory hebben,... als ik ze armor laat pakken, kan ik het daarna gewoon zelf weer verkopen.

Ze zullen alleen wel een aandeel krijgen van de totale opbrengst ofzo

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Als je op een gegeven moment 10 lijken hebt liggen en je probeert er één te looten zie je NPC looting staan. Check je vervolgens hun inv dan zitten er (bij mij) armors, weapons etc in. Echt irritant...
Mijn NPC's zijn op het moment trouwens de vrouw van mijn Barbarian (Cha 4 :P) en Elmo.

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Ozzy schreef op 30 September 2003 @ 16:12:
[...]

Ik heb gewoon geen extra mensen ingehuurd....

Ik doe het met de mensen die ik zelf gemaakt heb. En het is behoorlijk uitdagend. Ze zijn namelijk allemaal gemaakt met 25 punten system. En niet met de die-rolls.

Hebben jullie die item creation feats al bekeken? die zijn wel stoer... :) ik heb helaas nog niet genoeg geld of exp. Maar dan komen de "Gauntlets of Ogre Power" en anderen :)

Tip aan iedereen: Gebruik de "scribe scroll" feat

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Weet iemand hoe je dit scherm te voorschijn haalt?

clickable....
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11344/thumb.jpg

• Ozzy

Ozzy

LuCarD schreef op 01 October 2003 @ 23:01:
Weet iemand hoe je dit scherm te voorschijn haalt?

clickable....
[afbeelding]
Door te dubbelklikken op de blauwe CRITICALLY HITS rechts op het scherm. Je kunt zo alle dicerolls bekijken. Alles dat blauw is zijn hyperlinks, net als de ingame help. Het rechterschermpje zit achter het "3d dobbelsteen"-icoon. Het hoofdje is voor de dialogs terug te lezen.

[ Voor 22% gewijzigd door Ozzy op 02-10-2003 09:09 ]

Verwijderd

Volgens de fora van ToEE zitten er ontiegelijk veel bugs in dit spel.

Het blijkt dat Atari gewoon hebberig was. Ze hebben Troika blijkbaar gedwongen om het spel als "klaar voor release" te beschouwen, terwijl zij hadden gezegd "We moeten nog 4-6 weken bugtesten".

Maar nee hoor, Atari/Infogrames heeft niks geleerd van Neverwinter Nights. Daarbij hebben ze hetzelfde gedaan, en er is een uitbraak van woede geweest op de fora van Bioware en Atari/Infogrames. Het heeft 3 patches, bij sommigen 4, geduurd voordat NWN goed
speelbaar werd.

In al hun debiliteit doet Atari nu hetzelfde met ToEE: uitbrengen tegen het advies van de ontwikkelaars in. Gevolg => dik veel bugs. Wéér een release die door Atari is verkloot, wat niet had gehoeven als ze 1 of 1.5 maand hadden gewacht.

Nou ja, ik speel gewoon door, en als de bugs té erg worden, dan wacht ik wel op de 1ste of 2de patch. Ik wil toch nog Icewind Dale 1 en 2, en Baldur's Gate 1 en 2 een keer spelen.

(Interplay werd vroeger veel aangevallen door "customers" omdat het altijd spellen uitstelde. Met andere woorden: ze gaven de ontwikkelaars de tijd om fatsoenlijk te testen. Daarom zitten er ook geen show-stopper bugs in BG1, 2 en IWD1 en 2. Er zaten bij de release wel bugs in, maar niks dat het spel onspeelbaar maakte. Nu klagen er "customers" dat Atari veel te snel haar spellen uitbrengt, en dat ze beter moeten laten testen... tja. Wat moet je dan als publisher? Snel uitbrengen => bugs => klachten. Meer testen en later uitbrengen => langer wachten voor klanten => klacht.)

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 02 oktober 2003 @ 14:21:
Volgens de fora van ToEE zitten er ontiegelijk veel bugs in dit spel.

Het blijkt dat Atari gewoon hebberig was. Ze hebben Troika blijkbaar gedwongen om het spel als "klaar voor release" te beschouwen, terwijl zij hadden gezegd "We moeten nog 4-6 weken bugtesten".
Zou dat laggen van de muis bij die bugs horen? Als ze dat kunnen oplossen mogen ze meteen doorgaan met Halo patchen, want daar heb je last van hetzelfde.. :P
Ik heb overigens nog nergens iets kunnen vinden waarmee dat laggen in ToEE verholpen kan worden :/ Wel veel dingen geprobeerd, maar het maakt niets uit..

[ Voor 3% gewijzigd door Okyah op 02-10-2003 17:54 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Het KAN ook niet verholpen worden zonder update.

Halo is toch niet van Troika?

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Nee, nee, ik bedoelde dat als het ze lukt om met een update die bug van het laggen er uit te halen bij ToEE, dat ze dan misschien ook even het team dat bezig is met patches voor Halo zouden kunnen helpen ;)
Want die hebben met patch 1.01 er niet voor gezorgd dat die lag verdwijnt :P

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Hmm , ik heb het spel net en heb hem voor de tweede keer gesaved.Wil ik de savegame weer laden kan ik het beeld niet meer bewegen , dus dat ik niet mer met de muis de beeldmap verder kan laten gaan. ( Waar je chars in staan..)
Weet iemand hoe ik dat kan verhelpen?

• Ozzy

Ozzy

Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 22:39:
Hmm , ik heb het spel net en heb hem voor de tweede keer gesaved.Wil ik de savegame weer laden kan ik het beeld niet meer bewegen , dus dat ik niet mer met de muis de beeldmap verder kan laten gaan. ( Waar je chars in staan..)
Weet iemand hoe ik dat kan verhelpen?
Ik kreeg dat wanneer ik de scroll speed op het snelst had staan, een na laatste speed doet het wel. Probeer dat eens. Zit in de options/video, als ik het goed heb.

Verwijderd

Quote uit de review van ActionTrip: Visually, The Temple of Elemental Evil doesn't have any apparent weaknesses. Although its isometric backdrops cannot measure up to the visual depth of Neverwinter Nights, there's quite a lot of neat effects to behold during gameplay.
Waarom vind eigenlijk iedere reviewer de 3D graphics van NWN zo fantastisch? Ze zijn mooi, maar er zijn genoeg tekortkomingen. De helft wordt nooit gerendered (2de verdiepingen van huizen en de lucht), je character blijft altijd in het midden van het scherm, er zijn geen cloacks en robes (hoe maak je nu een fatsoenlijke wizard?), en de camerahoeken zijn verre van perfect.

Ondanks dat veel mensen vinden dat 2D passe is, en alles maar 1st of 3rd person 3D moet worden, vind ik zelf dat het isometrische zicht zoals in ToEE, en de Infinity Engine spellen nog steeds het beste is voor RPG's. Laat de 3D aan de 1st person shooters, en houd de RPG's bij het 2D isometric view.

Wat denken jullie hiervan... 2D of 3D?

Poll: Wat is het beste voor RPG's ?
2D isometric view
3D: 1st person view
3D: 3rd person view
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=4399&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

PS: Mijn eerste RPG op de PC was Baldur's Gate, en de daarna komende Infinity Engine spellen heb ik allemaal gespeeld. Zou het kunnen zijn dat ik zo erg hieraan gewend ben geraakt, aan het uiterlijk en de interface, dat alle andere spellen meteen "slechter" zijn... ?

Edit: poll toegevoegd.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 09:59 ]

• Wussie
Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 09:55:
[...]

Waarom vind eigenlijk iedere reviewer de 3D graphics van NWN zo fantastisch? Ze zijn mooi, maar er zijn genoeg tekortkomingen. De helft wordt nooit gerendered (2de verdiepingen van huizen en de lucht), je character blijft altijd in het midden van het scherm, er zijn geen cloacks en robes (hoe maak je nu een fatsoenlijke wizard?), en de camerahoeken zijn verre van perfect.

Ondanks dat veel mensen vinden dat 2D passe is, en alles maar 1st of 3rd person 3D moet worden, vind ik zelf dat het isometrische zicht zoals in ToEE, en de Infinity Engine spellen nog steeds het beste is voor RPG's. Laat de 3D aan de 1st person shooters, en houd de RPG's bij het 2D isometric view.

Wat denken jullie hiervan... 2D of 3D?
(Straks zet ik hier even een poll neer. Die kan ik toch maken op dubbelF.com?)

PS: Mijn eerste RPG op de PC was Baldur's Gate, en de daarna komende Infinity Engine spellen heb ik allemaal gespeeld. Zou het kunnen zijn dat ik zo erg hieraan gewend ben geraakt, aan het uiterlijk en de interface, dat alle andere spellen meteen "slechter" zijn... ?
Amen, diablo 2 was weliswaar niet helemaal 't zelfde, maar was ook vrij goed te spelen, maar inderdaad, NeverwinterNights was gewoonweg een ramp :'(

Verwijderd

Neverwinter Nights was en is qua spel zeker niet slecht.

Het is echter grafisch, en qua bediening, iets heel anders geworden dan ik had gedacht en gehoopt.

De graphics van Neverwinter Nights kunnen bijvoorbeeld bij lange na niet opwegen tegen die van Morrowind. Dat spel is ook een RPG, maar dan VOLLEDIG in 3d en 1st person. Het ziet fantastisch uit, maar het speelt een stuk moeilijker, omdat je geen overzicht hebt. Je kijkt alleen maar voor je. Je ziet net wat achter je is. Het is wel realistischer, maar speelt zeer zeker lastiger.

(Morrowind is ook een heel mooi spel, maar het heeft ook zijn fair share of bugs gehad.)

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 10:03:
Neverwinter Nights was en is qua spel zeker niet slecht.

Het is echter grafisch, en qua bediening, iets heel anders geworden dan ik had gedacht en gehoopt.
Nou sorry hoor, ik had hele hoge verwachtingen van NWN, maar het is qua spel wel slecht. Het gaat totaal voorbij aan het complete D&D character, je bent maar een beetje stom op en neer aan het lopen en wat te vechten, het heeft total geen focus op character-creation/evolution, iets wat ik persoonlijk aan D&D'en (PnP) het leukste vind. Tevens is idd de bediening etc ook allemaal niet geweldig, en als een spel op alle belangrijke punten steken laat vallen mag je wmb gewoon spreken over een slecht, danwel matig spel.

Hopelijk is ToEE alles wat ik van NWN gehoopt had, maar als ik de reacties hier een beetje lees dan verwacht ik dat wel :)

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Tip: Als je Lareth (the Master) verslagen heb en hij je vraagt om hem te sparen, doe dat dan (neem wel zijn ketting :P) en laat hem je naar de backdoor begeleiden. Ga vervolgens niet naar binnen, maar naar town om te resten (zal je wel eens nodig hebben dan ;))

Je hebt nu een extra party member: Lareth, een sterke Cleric. En dat is best handig :)

Spoiler:
Als je wel naar binnen gaat dan loop je in een val en ben je hem meteen weer kwijt, vandaar dat ik zei dat je niet naar binnen moest.

[ Voor 24% gewijzigd door zion op 08-10-2003 21:44 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

zion schreef op 08 oktober 2003 @ 21:40:
Tip: Als je Lareth (the Master) verslagen heb en hij je vraagt om hem te sparen, doe dat dan (neem wel zijn ketting :P) en laat hem je naar de backdoor begeleiden. Ga vervolgens niet naar binnen, maar naar town om te resten (zal je wel eens nodig hebben dan ;))

Je hebt nu een extra party member: Lareth, een sterke Cleric. En dat is best handig :)

Spoiler:
Als je wel naar binnen gaat dan loop je in een val en ben je hem meteen weer kwijt, vandaar dat ik zei dat je niet naar binnen moest.
Niet doen als je een paladin in de groep hebt... dan wordt de paladin namelijk "FALLEN" :)

En NPC zuigen... :) Gewoon zonder NPC Spelen... kan makkelijk...

Verwijderd

Gamespot heeft een lijst gepost die Atari heeft doorgegeven, waarin wordt aangegeven welke fouten hersteld zijn. Damzz... misschien is het spel nu af. Naja, het is tenminste wel een fatsoenlijke patch, in tegenstelling tot die van Pool of Radiance 2, ruim 2 jaar geleden. Daar werden wat spell-foutjes en wat typfouten verholpen, maar voor de rest niks. In ToEE lijkt het erop dat het misschien nog goed komt. (Ondanks mijn rave hierboven ben ook ik moeten stoppen, omdat ik téveel bugs tegenkwam die het spel onspeelbaar maakten.)

Het artikel op Gamespot

Patch Fixes:

[quests]
---
* Mona orb quest fixed so that she will always recognize and accept the orb's return to complete her quest.
* Romag now recognizes when you return to him if while doing his quest Rentsch is killed.
* Pishella's dialog updated so that she consistently says the PC's have four days to destroy Zuggtmoy after the skull is destroyed.
* Can no longer tell Hedrack that Scorpp has been killed to get to the end game if Scorpp is NOT dead.
* Can no longer offer Skole's violet garnet to Lodriss if Skole's quest is just mentioned and you do not have the garnet.
* Antonio will allow you to place dice with him again if you are doing quests for Alrrem and exit the dialog the first time you play without winning.
* Belsornig now marks the Oohlgrist quest as botched if you kill the troll or have already convinced him to join Alrrem
* Poison vial from Belsornig must be left in Alrrem to complete the quest (you can no longer just insert it and then remove it)
* Rannos Davl will now continue the Chaotic Evil vignette conversation with the player after the moathouse has been cleared.
---

[spells]
---
* produce flame can no longer be cast multiple times in the first round it is cast.
* touch attack spells no longer allow infinite actions in the first round they are cast.
* magic weapon, greater magic weapon, magic vestment, and keen edge are no longer permanent.
* animate dead now makes the target corpse drop all of its inventory before creating the specified undead creature.
* protection from evil/etc now correctly only applies invulnerability against summoned/conjured creatures of the appropriate alignment (note: elementals are not subject to this effect unless they are themselves summoned/conjured).
* magic circle against evil/etc now correctly only applies invulnerability against summoned/conjured creatures of the appropriate alignment (note: elementals are not subject to this effect unless they are themselves summoned/conjured).
* Haste now correctly gives a bonus attack with the primary weapon at the highest base attack bonus for a full attack.
* the same character can no longer be targeted more than once for Haste (which originally allowed the Haste bonuses to stack multiple times).
* the same character can no longer be targeted more than once for Slow (which originally allowed the Slow penalties to stack multiple times).
* break free is now possible with the entangle spell.
* dismiss spell now works properly with the entangle spell.
* spike stones (damaged state) now correctly responds to the Heal skill or a cure spell.
* spike stones/spike growth now damage a character after movement, rather than before (which would keep a character from moving at all in the spell's radius).
* "spell cast" signal is now properly relayed to all spell targets.
* "break free" now properly relays the correct spell ID.
* "dismiss spells" now properly relays signal to all spell targets.
* touch spells that are held as charges now properly remove themselves when the character casts another spell.
* entangle no longer spawns multiple area effect particle systems.
* softer earth and stone is no longer permanent.
* spike stones/spike growth play sound f/x correctly.
* burning hands is now correctly listed as an Evocation spell.
* see invisibile is now correctly listed as a Domain Knowledge Level 2 spell.
* discern lies is now correctly listed as a Domain Knowledge Level 4 spell.
* spike growth is now correctly listed as a Domain Plant Level 3 spell.
* spike stones has been moved to a Domain Plant Level 4 spell.
* blur is now correctly listed as a Domain Protection Level 2 spell.
* enlarge is now correctly listed as a Domain Strength Level 1 spell.
* endure elements was incorrectly listed as a Domain Strength Level 1 spell.
* endurance is now correctly listed as a Domain Travel Level 2 spell.
* haste is now correctly listed as a Domain Travel Level 3 spell.
* hide from undead is now correctly listed as a Domain Trickery Level 1 spell.
* suggestion is now correctly listed as a Domain Trickery Level 3 spell.
* mind fog is now correctly listed as a Domain Trickery Level 5 spell.
* sleet storm is now correctly listed as a Domain Water Level 3 spell.
* death ward now properly protects against Death spells (e.g. Slay Living) * darkvision has been removed as a learnable spell.
* fixed, spell 522 (Wall of Fire) was incorrectly mapped to Glibness.
* spiritual weapon is no longer affected by adverse spell effects, such as Web.
* spiritual weapon no longer deals holy/unholy damage.
* fixed circle of doom, cure critical wounds, cure light wounds, cure moderate wounds, cure serious wounds, and cure light wounds, mass to use correct caster level check.
* fixed inflict critical wounds, inflict light wounds, inflict moderate wounds, inflict serious wounds, and inflict light wounds, mass to use correct caster level check.
* fixed slay living to use correct caster level check.
* divine favor now properly applies its bonus to damage rolls.
* true strike now properly set as a Verbal spell only.
* dismissal DC check now correct. typo in 3.5 manual-in-progress.
* cloudkill now correctly checks spell resistance before applying it's effects.
* fixed several issues of Poison damage/effects from spells versus immunities to poison.
* fixed a spell resistance check in the spell module.
* vrock spore attack now properly checks against Poison immunity.
* goodberry now heals 1 point of non-lethal damage also.
* call lightning now correctly reduces duration by 10 rounds per use.
* flame strike now correctly observes evasion/improved evasion when dealing the secondary DIVINE damage.
* spells that were previously being incorrectly reduced by Damage Reduction now deal "MAGIC" type damage, which will not be reduced by DR.
* Conjuration spells that previously were subject to Spell Resistance in 3.0 are now NOT subject to SR as in 3.5.
* Resist Energy no longer removes itself after absorbing damage, and should now absorb the correct amount of damage based on caster level.
* Protection From (Alignment) and Magic Circle against (Alignment) now properly give immunity to mind-affecting/charm spells.
* MANY scrolls were casting aid (mostly 3.5 spells), they should now cast their correct spell
* added a catch-all to remove lingering spell effects that persist after duration expires.
* Targets of command:fall now stay on the ground for 1 round as per PHB.
* Detect Undead should play a sparkle on undead now, before they just happily sat there detected but quiet.
* Lareth's ring of freedom of movement should work more like the spell now.
---

[rules]
---
* tumble now properly works for characters not in medium or heavy armor.
* evasion/improved evasion now properly works for characters not in medium or heavy armor.
* fixed bard spell failure check when not in medium or heavy armor.
* monk and barbarian fast movement fixed in regards to armor (none, light, medium, heavy).
* ranger feats related to medium and heavy armor are now correct, including two-weapon fighting.
* fast movement for barbarians and monks is now correct in regards to medium or heavy armor.
* paladin divine grace saving throw bonus is now properly adding a bonus from CHA (was CON).
* healing domain power (add +1 to caster level checks for Healing spells) should now work properly.
* fixed 1-handed/2-handed issues with dwarven waraxe.
* fixed 1-handed/2-handed issues with bastard sword.
* fixed weapon proficiency issue with bastard sword.
* fixed certain cases in which a creature was "helpless" but not eligible to be subject to a sneak attack.
* equipped shields now properly count against 2-handed (x1.5) damage with melee weapons.
* monks can now use Power Attack with unarmed strike.
* metamagic feats no longer actually increase DC checks for spells.
* using/drinking potions now correctly incurs AOO's.
* evasion/improved evasion now correctly reduce damage appropriately against an empowered damage spell
* weapon finesse updated to 3.5
* added greater weapon focus to levelup screen
* whirlwind attack no longer free after being used multiple times
* Full attacking with dual weapons now uses the correct weapon.
* cleave no longer works with whirlwind attack
* Corrected bonuses for improved two weapon fighting
* changed short swords to use proper type
* Corrected armor check penalties for masterwork armor
* corrected armor check penalties for crafted magic armor
* corrected critical hit ranges
* greater spell penetration added
* Run actions (and all such derivative actions like Charge) now correctly invalidate a 5' step after performing the action.

[gameplay]
---
* monsters with -1 int have been changed in protos to have an 10 int (prevents these monsters form showing up paralyzed)
* experience now awarded for monsters with CR > 24
* action system now saves/loads local spell data properly.
* "grapple" state now properly relays any associated spell ID's.
* fixed crash bug associated with the Dagger of Venom when inflicting (any) damage while wielding the Dagger of Venom.
* turn undead action plays sound f/x.
* monster now calculate their non-primary attack damage correctly.
* monsters blinded by the spell no longer take AOO's.
* fixed several inconsistencies with metamagic feat Widen Spell.
* spiritual weapon is now largely ignored by hostile monsters.
* critters can no longer cast spells when raging or under the effects of rage.
* zombies now correctly only get a partial action (in 3.0 terms).
* invisible creatures no longer incur AOO's (with exceptions, See Invisibility, etc).
* invisible creatures no longer take AOO's if doing so will remove Invisibility.
* AI now weighs invisible creatures less, as possible/viable targets.
* NPC's (controllable) no longer permanently remove themselves from the party upon dying.
* previously, there were cases where NPC's (controllable) would not attack certain monsters by just clicking on them (requiring the user to select "Single Attack" from the radial menu). fixed.
* Fixed metamagic feats Empower Spell and Maximize Spell for Healing spells.
* NPC's no longer try to sell items that belong to them. this fixes the bug allowing the player to transfer all NPC items after bartering.
* the highest appraisal score in the party is now always used when bartering (buying/selling).
* open lock checks outside of combat now Take 20.
* added Flee Combat option to Radial Menu->Movement. this is available on any map that the party transferred to via a Jumppoint Icon (i.e. N/A for Teleport or scripted map transfers). selecting this Full-Round action will incur AOO's on all party members, and then a Flee check (factors include: Survival, Character Level, Encounter CR) must be made. If successful, the entire party (including those Unconscious, Dead, or Incapacitated) is transferred back to the previous map at the Jumppoint last used. If used "Out of Combat", it will automatically transfer the party.
* a spell resistance bug was fixed (mainly concering lingering Area Effect spells).
* magic items that cast spells (such as Wands, Potions, or Scrolls) are no longer are added to the wielder's "Casted Spells" list when the item is used.
* NPC's will not loot any item that makes them heavily encumbered or overburdened
* NPC's will not mark loot as non-transferable if they do not pick it up (which happened when their inventory was full but they were trying to loot)
* fixed CN vignette chest not doing dialog when opened via spell
* Zuggtmoy's gem hoard will no longer turn people into chairs
* Ladies' ring now says "From Jay", since he wasn't Black Jay when he had it engraved.
* followers will not terminate dialog if responding to the PC being invisible, polymorphed, or having other monstrous followers (like an ogre)
* followers will loot correctly from stacks of items (like gems or scrolls)
* Burne no longer knows a 5th level summon monster spell (he has the correct 4th level one now)
* St. Cuthbert will always speak when he shows up
* There can no longer be multiple St. Cuthberts
* Romag's diary now works and can be used
* Feldrin now appears in the game and has proper dialog along with Brunk.
* Wicked will now be present in his prison cell to be rescued and possibly join the party.
* Kelleen, the owlbear keeper troll, now has proper dialog with female PC's.
* Tuelk now places his map flags properly to give the locations of the stairs.
* Serena will no longer loot if you take her on as a slave. Ted, Ed, and Ed never loot anymore either.
* Turnkey will no longer be KOS if the party accepts his surrender.
* Fixed spelling mistakes in tutorial.
* Fixed floating dialog messages when Rannos and Gremag enter combat.
* Fixed some text errors in help text for Track and Rumors.
* Rufus will now leave if you ask him to leave your party.
* Hedrack cannot initiate dialog about Kelno (or any other high priest) after the first time you meet him.
* Ironman parties now correctly start with 500gp
* Movement penalties for MEDIUM and HEAVY armor no longer apply if you are medium or more encumbered.
* Non torso armor no longer applies movement penalties if they are classified as "Medium" or "Heavy" armor (e.g. chainmail gloves won't reduce movement but chainmail armor will)
* Monks who already have Combat Reflexes and Deflect Arrows (bonus monk feats at level 2) are no longer stuck at the Feat Selection screen at level up (for level 2), instead they can choose to get no bonus feat (since they already have them).
* Added Melfs Acid Arrow and Gust of Wind to list of scrolls that can be scribed via the Scribe Scroll Feat.
* Scrolls copied to the spellbook go into the correct level location.
* NPC's cannot be made angry at party members while they are in the party (this avoids the problem of disbanding them and them going KOS on you)
* Item creation prereq mispellings fixed (no more SPELL_NONE's in item creation I hope).
* Rangers correctly get animal companions at level 4 (rather than level 5).
* Multi-class clerics of a neutral deity who select positive energy channeling properly spontaneously cast cure spells.
* Coup de Grace should invoke an attack of oppertunity when used.
* Clerics of Elemental Domains (Fire, Air, Earth, Water) properly turn/rebuke the elemental types.
* Jaer's balls of fire no longer cause the game to hang when they cannot be removed from his inventory via script
* Bardsongs that lose track of their targets will no longer crash the game.
* Large numbers of +1, +2, +3, +4, and +5 weapons were not registering as "Masterwork" for item creation purposes, this has been fixed.
* Wands that weighed 10lbs should way 1lbs now.
* Cloak of resistance +2 and +3 should give the correct bonuses now (+2 and +3 respectively)
* Animal companions with missing owners (on game loads) should dismiss themselves properly (previously they could cause a CTD).
* All NPC wizards should know all 0th level spells (Cantrips) now.
* Reducing your encumbrance to exactly a max (light,med,heavy) should properly set your encumbrance (used to be BELOW the max).
* Fallen paladins should no longer be able to level as paladins.
* Fallen paladins should no longer be able to cast Paladin spells.
* You can no longer start sneaking IN combat (you must do this OUT of combat, before monsters notice you)
* If you were sneaking, upon performing a HOSTILE action, you are no longer considered sneaking.
* Fixed random encounters with monsters spawning in walls by fixing the random_encounter script to not spawn monsters 6 tiles away additionally an extra spread out is done after spawning but before combat begins.

[interface]
---
* Added tip of the day.
* fixed graphical bug with initiative portraits not updating on an aborted delay.
* fixed weapon quickslots. jebus!
* radial menu now displays spells per day for Bards and Sorcerers.
* in certain cases, opening the Help window no longer closes all other windows (e.g. clicking on an ability score bonus from the Inventory).
* money objects no longer stack.
* long descriptions for items are now available (if it is a magic item, it must be identified first). hover over the item in inventory and press SHIFT-CLICK to access the item description (in a popup window).
* added several generic tool-tip descriptions for certain UI elements.
* transfer of stackable items from NPC inventories now correctly checks if the NPC owns the item.
* showing the inventory by right-clicking party member portraits now correctly closes other windows.
* Unlearning spells for bards/sorcerers actually remove the spell (this fixes Sorcs not being able to level past 9th in some cases).
* Clicking CREATE when no item creation item is selected no longer crashes.
* Added checkbox for scroll acceleration in options screen.
* Removed scroll speed of 5 (a nonexistant scroll speed)
* Selecting 1-5 (via the keyboard) for dialog options no longer will change the active party member
* Group selection keys (F1-F8) work across maps and savegames
* Ironman mode ESCAPE menu contains proper menu entries.
* Item creation interface should close after crafting magic arms and armor.
---

[engine]
---
* Added a brightness/gamma slider
* ToEE.cfg variable added "astar_max_window_ms" the amount of time astar keeps track of CPU usage (in milliseconds)
* ToEE.cfg variable added "astar_max_time_ms" the most amount of time astar can spend on the CPU in "astar_max_window_ms" amount of time.
* Pathfinding during mouse movement is now time window limited and will fail early if too much CPU is being used by the pathfinding engine.
* Random crashbugs dealing with invalid object handles being stored in conditions shouldn't crash (as long as a NULL object is okay).
* Female Dwarves wearing helmets using the Barbarian Helm art no longer crash on map transfers and game loads (mismatched bones in .SKM)
* Male Dwarves wearing full plate no longer crash on map transfers and game loads (mismatched bones in .SKM)
* Numerous crash to desktops related to spell targeting passing invalid objects to the spell system have been fixed.
* Fixed crashbug with losing focus during game load (and movie playing).
* Random encounter NPCs now spawn surrounding the party rather than 6 tiles away.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Naast de 800 MB demo versie die je via Kazaa kon downloaden is er nu ook een 'normale' demo te downloaden van Greyhawk. Deze is maar 223 MB, wat dus een heel stuk minder is dan die 800 MB :)

Mirrors:
Worthplaying
[FTP] Atari

Zelf ga ik 'm morgen denk ik uitproberen. Een normale downloadlink en 'maar' 223 MB vind ik nog wel de moeite waard, die Kazaa versie heb ik links laten liggen.

The devil is in the details.

Verwijderd

MaRc0 schreef op 07 november 2003 @ 23:53:
...die Kazaa versie heb ik links laten liggen.
Zeker omdat je deze alleen maar kunt downloaden met de ECHTE Kazaa, en die ga ik dus niet installeren... :X

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 01:35 ]

Verwijderd

De patch is gepost. Klik hier om te downloaden.

Er mogen slechts 250 mensen tegelijk downloaden van deze FTP. De snelheid is constant 16 kB/s; de patch komt echter wel goed binnen.

Verwijderd

Kick

Ik wil met het spel beginnen. Zou ik die pregenerated chararacters nemen of zelf genereren? Het is toch niet zoals in BG2?

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Ja ongeveer wel, en er wordt bijgehouden hoevaak je "gerold" hebt. Wat ik wel een grappig detail vind.

Alsnog maak ik me chars altijd wel zelf. Kost wel even tijd maar zijn meestal net ietjes beter dan de pregenerated. En het is "jouw" char, dit geeft het net even een iets meer persoonlijk tintje dan om meteen te beginnen.

There is no art to find the minds construction in the face

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Goed, ik heb gisteravond dus de demo gedownload van 200-zoveel MB. Ik neem aan dat dit wel een demo is, en niet de full version met 6 uur speeltijd? Die met 6uur speeltijd was toch de 800MB 'demo' die nu off-line gehaald is?

Anyway, het is een mooi spel. Al is dit mijn eerste RPG, dus echt veel verstand heb ik er niet van. En het is ook erg wennen ... maar zeker wel een leuk spel! :)
Maar eens kijken of die goed-heiligman een exemplaar in me schoen gepropt krijgt. :D

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Pagina: 1 2 Laatste