Toon posts:

HP service belachelijk!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader heeft 1 maand geleden voor zijn verjaardag een HP Ipac 2210 gekregen. En hij is altijd heel zuinig op zijn spullen, altijd netjes in het hoesje enzo. En nou kwam hij er gisteren achter dat dat besturingsknopje (dat zilverkleurig rondje in het midden onder het scherm) weg was. Je kon dus zo naar binnen kijken.
Dus hij belt de HP Servicelijn. Komen ze met dit antwoord: Dit zult u zelf moeten betalen, u zal hem wel hebben laten vallen.
Tering zeg, ronduit belachelijk! Je kan toch niet zomaar alles op user abuse gooien?
Mijn vader dus ook kwaad en nu komen ze hem toch maar ophalen dinsdag en gingen ze daar bekijken wat ze zouden doen.
Kijk ik snap wel dat er mensen zijn die hem daadwerkelik laten vallen en dan proberen hem te laten repareren onder de garantie maar dat HP daar zomaar vanuit gaat...
Wat vinden jullie daarvan?

Verwijderd

Kwijt is kwijt, geen defect van je Ipaq maar een verlies, moet je bijna altijd zelf bekostigen dus.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 17:05:
Kwijt is kwijt, geen defect van je Ipaq maar een verlies, moet je bijna altijd zelf bekostigen dus.
Huh Kwijt=Kwijt? Als er onderdelen spontaan afvallen ? Lijkt mij gewoon ondeugelijk geproduceerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 17:06 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
HP is echt niet het enige bedrijf dat dit User Abuse acht. (en ik ben het niet helemaal oneens mee)

Laten we hopen dat ze coulant zijn :)

{signature}

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 17:06:
[...]
Huh Kwijt=Kwijt? Als er onderdelen spontaan afvallen ? Lijkt mij gewoon ondeugelijk geproduceerd.
Je moet natuurlijk wel een beetje realistisch blijven. Ze kunnen daar bij HP echt niet door de telefoon zien of ie is gevallen of niet. Vind het dus ook niet gek dat je het zelf moet betalen. en echt heel veel zal het ook niet kosten neem ik aan.

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

Verwijderd

YoMaN schreef op 19 September 2003 @ 17:09:
[...]

Je moet natuurlijk wel een beetje realistisch blijven. Ze kunnen daar bij HP echt niet door de telefoon zien of ie is gevallen of niet. Vind het dus ook niet gek dat je het zelf moet betalen. en echt heel veel zal het ook niet kosten neem ik aan.
Ik denk dat het in dit geval niet om de kosten maar om het principe gaat.

Verwijderd

Topicstarter
YoMaN schreef op 19 September 2003 @ 17:09:
[...]

Kijk, het gaat ook niet om zoon doppie van een paar euro maar ik vind het vooral erg dat ze er maar van uit gaan dat de klant het bedrijf bedriegt terwijl ze zelf iets gemaakt hebben wat niet deugt. Zo van : hij zal hem wel hebben laten vallen.
En je wil ook niet weten wat zo een bedrijf vraagt om zoiets te repareren.

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 10:07
Een knop die na korte tijd van een organiser valt kan je niet onder user abuse stoppen (mits de organiser natuurlijk wel verder netjes en kras en deukvrij is).

HP service moet je wel vaker met een korrel zout nemen...
Mijn 17"TFT scherm vertoonde al vanaf dat ik 'm op m'n bureau kreeg een dode pixel. Omruilen was er bij HP niet bij want dan moest ik er 8 (!!!) hebben.
Het scherm was een stuk duurder dan Philips en Iiyama schermen en die hebben een soepelere pixel policy
(gelukkig heeft het dievengilde zich nu over de TFT ontfermt en koop ik van het verzekeringsgeld een leuke Iiyama 18"TFT)

Kortom, HP heeft soms leuke spullen (heb ook een iPaq) maar van service moeten ze nog wat leren...

Succes met de RMA!

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Dell bied (in de VS tenminste) een zogenaamde 'complete care' garantie die je kan kopen. Dit dekt bijna alle schade. Alleen diefstal en opzettelijke schade is niet gedekt. Als de PDA valt, en het scherm breekt of zo, is dat gedekt. Schade als dit (knopjes vallen eraf (in je vader's geval) of komen eraf door wat ruiger gebruik) wordt ook gedekt.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-08 21:40
Ikzelf ben enkel maar tevreden over de HP-service (België). Toen enkele jaren geleden m'n allereerste writer rare kuren begon te vertonen, stond er 2 werkdagen later een koerier voor de deur met een splinternieuwe. En dan nog verontschuldigingen bij HP omdat het "zo lang" had geduurd aangezien ze de writer niet in stock hadden ofzo. Terug 2 dagen later stond er een andere koerier voor de deur om de kapotte writer op te halen.
Ik heb nooit een factuur ofzo moeten tonen, gewoon ff me serienummer telefonisch doorgeven en ze waren tevreden. Maar er waren dan ook gekende problemen met deze writer :P

Een knopje dat "afbreekt" is natuurlijk iets anders. Me dunkt dat dit inderdaad onder garantie kan vallen. Waarom niet?
User abuse kan echter ook, dat kunnen ze niet zien hé. Maar misschien bekijken ze het ginder ff goed en zien ze dat ie niet gevallen is en moet je ook niet betalen!
Verwijderd schreef op 19 september 2003 @ 17:12:
[...]

Kijk, het gaat ook niet om zoon doppie van een paar euro maar ik vind het vooral erg dat ze er maar van uit gaan dat de klant het bedrijf bedriegt terwijl ze zelf iets gemaakt hebben wat niet deugt. Zo van : hij zal hem wel hebben laten vallen.
Ikzelf werk ook in een service-center (niet van PC-onderdelen weliswaar) en soms raken wij ook gefrustreerd over wat de klant allemaal probeert te laten herstellen in garantie. Terwijl het soms overduidelijk is dat het geen garantie kan zijn! Zelfs het verwisselen van serienummers is iets dat we regelmatig tegen komen!!

[ Voor 37% gewijzigd door D-Three op 19-09-2003 17:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Device Manager schreef op 19 September 2003 @ 17:16:
Dell bied (in de VS tenminste) een zogenaamde 'complete care' garantie die je kan kopen. Dit dekt bijna alle schade. Alleen diefstal en opzettelijke schade is niet gedekt. Als de PDA valt, en het scherm breekt of zo, is dat gedekt. Schade als dit (knopjes vallen eraf (in je vader's geval) of komen eraf door wat ruiger gebruik) wordt ook gedekt.
Tja, misschien hopen ze met zoon actie dat meer mensen voor zo een soort garantiepakket koopt.

Kijk het zal vaker gebeuren dat er iemand HP beduveld door een gevallen product op te sturen. Maar als ze dat nou eerst eens bij hun zelf bekijken en niet bij elk geval ervanuit gaan dat hij maar gevallen is.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 10:50
het ligt er natuurlijk ook aan welke support medewerker je treft. Hp heeft er meer dan één.

• Voutloos
  • Niet online
Maar als ze dat nou eerst eens bij hun zelf bekijken en niet bij elk geval ervanuit gaan dat hij maar gevallen is.
Dat is tactiek. Mensen die het bewust een keertje proberen en een beetje geweten hebben zouden het nu opgegeven hebben. Alleen schrikt het ook de eerlijke mensen af.

edit:

En als bedrijf moet je gewoon een beetje zelfvertrouwen hebben in je producten, anders ken je net zo goed meteen sluiten.

[ Voor 20% gewijzigd door Voutloos op 19-09-2003 17:25 ]

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op 19 September 2003 @ 17:24:
[...]

Dat is tactiek. Mensen die het bewust een keertje proberen en een beetje geweten hebben zouden het nu opgegeven hebben. Alleen schrikt het ook de eerlijke mensen af.
En het is een policy binnen de helpdeskersafdeling daar. Want diegene aan de telefoon mocht dat niet bepalen. Dus vroeg mijn pa iemand aan de telefoon die dat wel mocht. Maar dat bepaald iemand bij de service afd. oid. Dus alles wat afbreekt is zomaar user abuse no matter what.
En als bedrijf moet je gewoon een beetje zelfvertrouwen hebben in je producten, anders ken je net zo goed meteen sluiten.
Ik denk dat veel mensen een goede service waarderen. Want er kan natuurlijk altijd iets mis gaan okee, kan gebeuren en daar wordt het bedrijf echt neit meteen op afgerekend

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 17:28 ]

Verwijderd

De service van HP is ronduit fijn en uitstekend wat de server spullen betreft, ik heb al hoop servers bij diverse klanten draaien die uitstekend werken, en als er wat mis is wordt ik altijd keurig geholpen.

Stel je eens voor, jij bent HP, iedere week bellen er 100.000 klanten over hun ipaq, waar dat bolletje weg is, uit ervaring weet je dat van ongeveer 99.000 klanten het komt door misbruik en ruw gedrag. Dan is het toch niet zo vreemd dat er in de eerste instantie zo gereageerd wordt???
En je moet het zo zien, ze gaan het nu wel repareren voor je toch of niet????

Dat kan je bij de meeste leveranciers wel vergeten hoor!!!! Je moet voordat je hem in gebruikt neemt eerst checken of je hardware helemaal goed is en anders dan loop je dit soort risico's dus petje af van HP dat hem nog komen ophalen ook. _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 17:30:

Stel je eens voor, jij bent HP, iedere week bellen er 100.000 klanten over hun ipaq, waar dat bolletje weg is, uit ervaring weet je dat van ongeveer 99.000 klanten het komt door misbruik en ruw gedrag. Dan is het toch niet zo vreemd dat er in de eerste instantie zo gereageerd wordt???
En je moet het zo zien, ze gaan het nu wel repareren voor je toch of niet????
Jij schetst een situatie die misschien niet zo is? Maar dat terzijde. Ik vind het vreemd dat ze er zomaar vanuit gaan dat die ipaq is gevallen zonder dat ze het ding maar 1 keer hebben gezien. En dan nog iets, het schijfje is ervoor gemaakt om bedient te worden. Het moet wel tegen iets kunnen natuurlijk! Dit betekent natuurlijk niet dat je hem ruw mag behandelen ofzo.

Of ze hem repareren moeten we nog zien, ze gaan hem daar bekijken en als ze eerlijk zijn repareren ze hem dus ook. Is voor hen ook 2 min werk. Je pakt een nieuw schijfje, wat lijm erop en je prikt hem erin.

• Voutloos
  • Niet online
Ik denk dat veel mensen een goede service waarderen. Want er kan natuurlijk altijd iets mis gaan okee, kan gebeuren en daar wordt het bedrijf echt neit meteen op afgerekend
Had ik al gezegd:
Laten we hopen dat ze coulant zijn

En het komt vast wel goed.
The_Intersector heeft trouwens ook een goed punt.

Het kan nu alleen maar meevallen voor je en dan ben je alsnog blij. Eerst afschrikken en dan alsnog helpen. Als ze aan iedereen zouden zeggen: "Geen probleem dat maken we gratis," en het blijkt dan alsnog User Abuse, dan komen ze ook in de problemen als ze het niet onder garantie laten vallen. Die telefoonmedewerker kan je gewoon niets beloven zo.

{signature}

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

HP service staat niet goed bekend - ik heb zelf slechte ervaringen met openlijk racisme (niet tegen mij gericht, maar dan nog) en de mededeling dat ik maar naar Engeland moest bellen als ik een oplossing nodig had ("nee, die drivers hebben we hier niet").

Probeer het, indien mogelijk, via de leverancier op te lossen. Dat heeft mij indertijd een hartaanval bespaard.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Laagvliegerke schreef op 19 September 2003 @ 17:16:

Ikzelf werk ook in een service-center (niet van PC-onderdelen weliswaar) en soms raken wij ook gefrustreerd over wat de klant allemaal probeert te laten herstellen in garantie. Terwijl het soms overduidelijk is dat het geen garantie kan zijn! Zelfs het verwisselen van serienummers is iets dat we regelmatig tegen komen!!
Dat ben ik anders ook bij de service van Iiyama tegengekomen hoor !! die verwisselen wel een serienummers zodat je als consument 'denkt' dat je je eigen monitor terugkrijgt.

en het is anatuurlijk belagelijkdat je ervan uitgaat (dat je het doet maakt me niet uit, maar zeg het niet !) dat de gebruiker bij voorbaald schuldig is.
als het binnen de garantieperiode is behandel je de klacht gewoon altijd. is het AANTOONBAAR dat het kwam door 'user abuse' (dus niet normaal gebruik, of zelfs opzet) dan repareer je het alsnog,nadat je de klant hebt geinformeerd hoeveel de reparatie die je gaat doorberekenen gaat kosten.
kun je het niet aantonen (ook al heb je een sterk vermoedden) dan repareer je het kostenloos zonder te morren !

Beste film ooit

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op 19 september 2003 @ 17:35:
[...]
Het kan nu alleen maar meevallen voor je en dan ben je alsnog blij. Eerst afschrikken en dan alsnog helpen. Als ze aan iedereen zouden zeggen: "Geen probleem dat maken we gratis," en het blijkt dan alsnog User Abuse, dan komen ze ook in de problemen als ze het niet onder garantie laten vallen. Die telefoonmedewerker kan je gewoon niets beloven zo.
Tuurlijk! Ik snap dat ze dat willen vermijden maar laat ze dat dan gewoon aan de klant uitleggen!
En de toon alleen al. Echt letterlijk: U zal hem wel hebben laten vallen.

• Voutloos
  • Niet online
Rataplan schreef op 19 September 2003 @ 17:35:
HP service staat niet goed bekend - ik heb zelf slechte ervaringen met openlijk racisme (niet tegen mij gericht, maar dan nog) en de mededeling dat ik maar naar Engeland moest bellen als ik een oplossing nodig had ("nee, die drivers hebben we hier niet").
Bij elke helpdesk/servicecenter zitten wel een paar rotte appelen. In het algemeen hebben ze echt wel de goede wil om service te verlenen hoor.
TS: En de toon alleen al. Echt letterlijk: U zal hem wel hebben laten vallen.
Ja, zo moet je dat idd niet zeggen.

[ Voor 15% gewijzigd door Voutloos op 19-09-2003 17:43 ]

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op 19 september 2003 @ 17:39:
[...]

Bij elke helpdesk/servicecenter zitten wel een paar rotte appelen. In het algemeen hebben ze echt wel de goede wil om service te verlenen hoor.
Tuurlijk maar dit lijkt me een typisch voorbeeld van een policy waar die medewerkers zich aan moeten houden. Namelijk zoiets van: afgevallen onderdelen niet accepteren ofzoiets. Of alles wat door vallen veroorzaakt kan worden niet accepteren. Metname het antwoord:"dat mag ik niet beslissen" vind ik een beetje vreemd

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 17:41 ]

Verwijderd

hp heeft zijn geld al binnen, dan doen ze in eens een stuk minder vriendelijker :(

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 17:12:
[...]
Mja, als je dat vind zul je toch echt met je cing langs moeten gaan. Er is niet een bedrijf dat over de telefoon gelooft dat die knop er zo uit is gevallen. Als er verder niks aan het apparaat te zien is vind ik het redelijk dat je gewoon een nieuw knopje krijgt.

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

Verwijderd

Topicstarter
YoMaN schreef op 19 September 2003 @ 17:44:
[...]

Mja, als je dat vind zul je toch echt met je cing langs moeten gaan. Er is niet een bedrijf dat over de telefoon gelooft dat die knop er zo uit is gevallen. Als er verder niks aan het apparaat te zien is vind ik het redelijk dat je gewoon een nieuw knopje krijgt.
Kijk, dat ze het niet geloven is hun probleem! En dan moet je dat probleem niet bij de klant leggen. Ik kan er niks aan doen dat er mensen zijn die niet eerlijk met de garantie om gaan.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Je kan je afvragen waarom zo'n bolletje er dan zo snel af zou vallen door user abuse. Alsof iedereen dat bolletje er met alle macht af zou trekken :?

Heel duidelijk een gevalletje non-conformiteit waarvoor HP maar eens goed moet gaan zitten in plaats van dooddoeners uitdelen. Het is zelfs nog binnen 6 maanden, dus het wettelijke vermoeden van non-conformiteit helpt je vader zelfs! Laat hem dan ook niet al te hard klagen over de EU, aangezien die regel dankzij de EU nu in onze wet staat ;)

Een technisch puntje is dat je vader de Ipac heeft gekregen en dus niet gekocht. Dat zal feitelijk wel een loos punt zijn verder, maar het is handiger om niet op te merken dat het apparaat geschonken is. De vraag is verder of we het hier over fabrieksgarantie hebben of over winkelgarantie. Is het apparaat van HP direct gekocht of bij de winkel. Indien het laatste het geval is, gaat het hier om fabrieksgarantie van HP. Dat is een gunst, fabrieksgarantie, en dan mag HP de voorwaarden stellen aan garantieverplichtingen die zij zelf wenst te stellen. Fabrieksgarantie is namelijk geen wettelijk recht, het is alleen maar een extra. Voor wettelijke garantie moet je vader toch echt naar de winkel waar het apparaat aangeschaft is. Dat die er meteen mee naar HP rennen, dat is niet het probleem van je vader.

Verwijderd

Sorry hoor. Werk zelf in een computerzaak en kan me soms ook behoorlijk boos maken over de service van diverse grote fabrikanten. Als een apparaat echt kompleet aan barrels is lijkt het me logisch dat het "user-abuse" is. Maar als een knopje er af valt, dan vind ik dat gewoon een constructie fout.

Zelfs bij een rekenmachine van 4 euro 95 vallen er geen knopjes af als je ze van een trap af gooit. (Probeer maar uit... at your own risk)...

Ik zou me rotschamen als fabrikant/bedrijf zijnde.

Gelukkig zijn is er nog een gathering van tweakers om je weer op te vrolijken :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Wekkel voor je tips !
Het apparaat is door mijn moeder aan mn vader gegeven dus tja dat het geschoken is is niet zo een probleem. We zouden ook terug kunnen gaan naar de winkel alleen dat is weer extra moeite. En laatst hoorde ik bij Mycom dat als je een probleem had je met hp contact moest zoeken. Maar dat was niet voor dit geval.

Als je dat ding eraf wilde hebben moet je het echt hard doen en met een schoevendraaier eronder wippen. Je kan hem er niet aftrekken als je dat zou willen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 17:52:
Bedankt Wekkel voor je tips !
Het apparaat is door mijn moeder aan mn vader gegeven dus tja dat het geschoken is is niet zo een probleem. We zouden ook terug kunnen gaan naar de winkel alleen dat is weer extra moeite. En laatst hoorde ik bij Mycom dat als je een probleem had je met hp contact moest zoeken. Maar dat was niet voor dit geval.

Als je dat ding eraf wilde hebben moet je het echt hard doen en met een schoevendraaier eronder wippen. Je kan hem er niet aftrekken als je dat zou willen.
Als je binnen de garantie een probleem hebt met een aangeschaft artikel kunnen (lees: mogen) ze je NOOIT doorverwijzen naar de fabrikant.
Zij blijven verantwoordelijk voor de kwaliteit van het door hen verkochte product.
Ik zou er zelf rustig op de vloer blijven zitten tot er iemand is die me wel wil helpen.

Bovendien dacht ik dat binnen 6 maanden na aanschaf van het product, de oorzaak van een mankement altijd bij het product ligt tenzij de leverancier kan
aantonen dat het "user-abuse" is.

(Iemand die hier meer van weet? Kan m'n consumentengids niet meer vinden!)
/edit: aha... wekkel noemde het al...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 18:01 ]

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Artikel 18 lid 2 Boek 7 Burgerlijk Wetboek
Artikel 7:18 BW
2.
Bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet.
Damn, ik moet mijn koopgids snel eens afmaken. Dat wetje quoten wordt vermoeidend ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Wekkel op 19-09-2003 18:04 ]

Verwijderd

Koopgids? Vertel?

• Voutloos
  • Niet online
Dolphin76 schreef op 19 September 2003 @ 17:51[/b]
Sorry hoor. Werk zelf in een computerzaak ...
Ik zou er zelf rustig op de vloer blijven zitten tot er iemand is die me wel wil helpen.
Dus jij vind het doodnormaal als klanten in jouw winkel op de grond gaan zitten en denken dat ze alles mogen?

HP zijn stelling is dat ze direct met de klant handelen, dat scheelt een tussenpersoon en in de meeste gevallen moet je er blij zijn met de service.

Maar met jouw tactiek bereik je als klant natuurlijk ook het doel. Maar ik zelf zou het nooit zo doen.

offtopic:
Leuk idee voor een flashmob

{signature}

Verwijderd

Als ik in een winkel redelijk geholpen/behandeld wordt (en niet afgescheept), dan maak ik geen problemen hoor. Ik ben echt niet moeilijk. Kan alleen niet tegen onrecht.

Ik behandel mijn klanten ook zoals ik zelf behandeld wil worden. Dat helpt.

Als een monitor binnen de garantie stuk gaat kan ik zeggen "bel de fabrikant maar, die komt 'm thuis wel omruilen" maar in feite heeft die klant daar niets mee te maken. Wij moeten zo'n probleem oplossen zodat die klant niet de hele dag thuis hoeft te blijven om te wachten tot TNT 'm komt omruilen.

Dat vind ik redelijk. Er zijn ook klanten die het niet veel uitmaakt. Maar niet iedereen heeft vakantie.

/edit: idd leuk flashmob idee :o

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 18:53 ]

Verwijderd

mijn ervaringen zijn erg goed met HP, had net een nieuwe laserjet was na 5 keer printen stuk. ik bel een dag later staat HP voor de deur man verdelde dat die helemaal uit belgie naar groningen was komen rijden voor mijn printer :P
hadden ze hem gemaakt, kwam 2 dagen later weer netjes in een door hun geleverde door terug. was die na 2 dagen weeer stuk, ik weer bellen staan ze na een dag weer op de stoep, halen hem weer netjes op.
ze hebben toen alle elektronica vervangen gewoon een nieuwe printer dus. binnen 5dagen weer terug :D perfecte service is een jaartje of 2 geleden.

• Voutloos
  • Niet online
offtopic:
[sub]Als een monitor binnen de garantie stuk gaat kan ik zeggen "bel de fabrikant maar, die komt 'm thuis wel omruilen" maar in feite heeft die klant daar niets mee te maken.[sub]
In feite niet nee, maar klanten met een CRT laten slepen is ook niet alles.

[ Voor 8% gewijzigd door Voutloos op 19-09-2003 19:03 ]

{signature}

Verwijderd

Voutloos schreef op 19 september 2003 @ 19:01:
offtopic:

[...]

In feite niet nee, maar klanten met een CRT laten slepen is ook niet alles.
Naja... noem maar een voorbeeld... probeer alleen maar uit te leggen dat je als zaak best de verantwoordelijkheid mag nemen...

En er zijn tegenwoordig ook TFT schermen :)

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 17:58:
[...]
Als je binnen de garantie een probleem hebt met een aangeschaft artikel kunnen (lees: mogen) ze je NOOIT doorverwijzen naar de fabrikant.
Zij blijven verantwoordelijk voor de kwaliteit van het door hen verkochte product.
Een winkelier mag je wel doorsturen naar de fabrikant, maar blijft toch verantwoordelijk voor de gang van zaken. Doorsturen naar de fabrikant kan in het belang van de klant zijn, zoals bij on-site garantie, die sneller verloopt als de klant zelf met de fabrikant de omruilafspraak kan maken.
Hmm, ik heb als verkoper een keer iemand in de winkel gehad die zei dat ze niet zou weggaan voordat het probleem was verholpen (haar telefoon was na een paar maanden gebruik defect, ik had een on-site omruiling geregeld voor enkele dagen later maar ze eiste een directe omruiling in de winkel, en zelfs een leentoestel accepteerde ze niet). Ik dacht nog: we zien wel wie het meeste geduld heeft, dus ik ben vriendelijk gebleven, heb een kopje koffie aangeboden en even uitgelegd dat ze mocht blijven, maar dat we om 18:00 uur wél zouden sluiten (het was nog geen 12:00 uur). Het opstandige hield niet lang stand, na een kwartier liep ze de winkel uit.
Wat ik hiermee wil zeggen: door op de grond te gaan zitten maak je jezelf alleen maar belachelijk. Iemand die zoiets doet, kan bij mij op de standaard service rekenen. Voor mensen die normaal reageren, doe ik graag wat extra moeite. Een "jippie mijn telefoon is kapot" stemming is natuurlijk het andere uiterste, maar sommige mensen reageren alsof ze bij voorbaat al de consumentenbond hadden gebeld als hun telefoon niet defect was geweest.

[ Voor 46% gewijzigd door Canaria op 19-09-2003 19:26 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Een korte guide over het juridisch wel en wee van kopen als consument met een uitstapje naar algemene voorwaarden.

Verwijderd

haas schreef op 19 September 2003 @ 19:05:
[...]

Een winkelier ....... ............de omruilafspraak kan maken.

[...]

Hmm, ik heb als .................. ...........defect was geweest.
Dat ben ik ook wel met je eens. (maar...)

We hebben het hier over het geval wanneer er helemaal niets voor je gedaan wordt. Dat een leverancier een produkt niet in 10 minuten kan repareren dat begrijp ik. Ik weet ook dat er klanten zijn die wonderen van je verwachten.

Je noemt zelf ook juist een voorbeeld waarbij de klant ZELF onredelijk is.

Als ik echter een telefoon aanschaf waarbij binnen een week na de aanschaf de accu niet meer wil opladen, dan breng ik dat ding naar de winkel waar ik hem gekocht heb. Dan verwacht ik daar dat ik niet wordt doorgestuurd naar de fabrikant. En als ik dan toch de fabrikant bel dan verwacht ik niet dat die zegt "u zal hem wel hebben laten vallen..."

Als iemand een produkt wil kopen in een/onze winkel zeggen we toch ook niet "ga maar naar de fabrikant"? Nee... dan zijn de klanten van harte welkom.

Het gaat om de nazorg richting de klant. Daar klopt bij teveel winkels vaak geen moer van.

Ik zeg toch ook nergens dat je, als je je zin wil doordrammen, maar in de winkel moet gaan blijven zitten.

Als een klant bij mij in de winkel over de rooie gaat omdat ik geen nieuwe printer wil geven terwijl hij 'm zelf een watertest heeft laten ondergaan dan mag ie van mij ook rustig in de winkel blijven zitten tot na sluitingstijd. Wil er zelfs nog wel een kopje koffie bij serveren.

Ik heb het alleen over de gevallen zoals die van de topicstarter: "Kastje muur, muur kastje, veel succes..."

Is geen persoonlijke aanval op wie dan ook overigens...

[/edit: wordt zo wel wat off-topic maar wel interresant :)]

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 19:54 ]

• D-Three
  • Laatst online: 28-08 21:40
soepkip schreef op 19 September 2003 @ 17:37:
[...]

Dat ben ik anders ook bij de service van Iiyama tegengekomen hoor !! die verwisselen wel een serienummers zodat je als consument 'denkt' dat je je eigen monitor terugkrijgt.

en het is anatuurlijk belagelijkdat je ervan uitgaat (dat je het doet maakt me niet uit, maar zeg het niet !) dat de gebruiker bij voorbaald schuldig is.
als het binnen de garantieperiode is behandel je de klacht gewoon altijd. is het AANTOONBAAR dat het kwam door 'user abuse' (dus niet normaal gebruik, of zelfs opzet) dan repareer je het alsnog,nadat je de klant hebt geinformeerd hoeveel de reparatie die je gaat doorberekenen gaat kosten.
kun je het niet aantonen (ook al heb je een sterk vermoedden) dan repareer je het kostenloos zonder te morren !
Ik zie niet in waarom ze het serienummer zouden verwisselen. Dat heeft geen zin toch? Maar misschien hebben zij er wel een reden voor. Hoe dan ook, je krijgt toch een een monitor terug die werkt? Dat is net wat de klant wil. Maar dat een klant serienummers gaat veranderen om garantie te kunnen claimen, dat vind ik wel erg. Maar aan de andere kant is niet geschoten is altijd mis :P

Trouwens, ik heb ook niet gezegd dat de klant bij voorbaat schuldig is! Wij zelf behandelen zelfs de klachten van de klanten niet, wij zijn gewoon een bedrijf dat producten repareert "in opdracht van", dus uitbesteding van fabrikanten aan ons. Maar het komt er wel op neer dat wij producten krijgen met een garantieclaim van de klant. Als het product te erg beschadigd is, wordt dit niet meer hersteld maar dan zelfs nog kan de garantie aanvaard worden. Ook wanneer we niet 100% zeker zijn dat het betrouwbaar werkt, wordt het niet terug gestuurd naar de klant en krijgt deze dan een ander (al dan niet gratis).
Maar als een klant zelf de boel probeert te herstellen en zo meer kwaad dan goed doet, dan wordt de garantie heel zeker niet aanvaard. Maar de eigenlijke behandeling van klachten doen wij eigenlijk toch niet, enkel het herstellen. Maar voor bepaalde klachten wordt toch regelmatig ons advies gevraagd.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Laagvliegerke schreef op 19 september 2003 @ 21:33:
[...]

Ik zie niet in waarom ze het serienummer zouden verwisselen. Dat heeft geen zin toch? Maar misschien hebben zij er wel een reden voor. Hoe dan ook, je krijgt toch een een monitor terug die werkt?
Dat dacht ik eerst ook, totdat je scherm die net een jaar oud is voor garantie laat ophalen,
en je krijgt een scherm terug met 'blijkbaar' je eigen achterkant (daar staat duidelijk een stikker met serienummer) waar je roch inbrandverschijnselen ziet, die er bij jouw niet waren..

Beste film ooit

Pagina: 1