Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Simpel Bluetooth LAN lukt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Berrick
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-07 09:11
Frustratie Al om... Ik heb een PC waar een MSI KT4 Ultra (MS-6590) mobo in zit met bluetooth on board. Nu kreeg ik bij mijn deze zomer aangeschafte laptop (de Jewel (Alpha) 2780, je weet wel, die superstunt van computerland) gratis een bluetooth Dongle (merkloos, waarschijnlijk van jewel zelf). Dus ik dacht: "Waarom niet, ik zet een bluetooth LAN op". Nu zit ik hier al in een netwerk en achter een router, maar voor de overzichtelijkheid heb ik alle andere netwerkverbindingen maar uitgeschakeld. Het probleem is eigenlijk dat ik geen idee heb hoe ik het moet doen. De BT-devices als normale netwerkkaarten behandelen werkt iig niet. De 2 BT devices zien elkaar iig wel, en het lukt ook wel om ze te pairen, alleen ik krijg geen ping. Het probleem is denk ik dat bij de verschillende devices verschillende software geleverd is die niet compatible lijken te zijn. Als ik de software van het ene device installeer op de andere computer kan hij het bluetooth device dat daarop zit niet vinden, dus dat werkt ook niet. Heeft iemand enig idee hoe ik een LAN met bluetooth opzet, of of er misschien software is die alle BT devices ondersteunt? Ik zou erg dankbaar zijn... ;(

De programma's die ik gebruik zijn "MiniBluelet Pan" i.c.m. "BlueNAT" op mijn laptop en het MSI-bluetooth programma (met my bluetooth places etc.) op mijn PC.

[ Voor 3% gewijzigd door Berrick op 19-09-2003 16:48 ]

When someone beats you with a flaslight, you make light shine in all directions.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:22
Naar wat ik heb begrepen van Jewel zijn ze bezig om algemene drivers te maken voor die Bluetooth dongles...
Die dongle is namelijk ook in een setje te krijgen, met dezelfde software, en werkt dan wel (redelijk). Even geduld dus nog, en even de website in de gaten houden...
Dus loer af en toe eens op www.jewelnotebooks.nl

Edit:
Zie net dat er ook een Alpha website is, www.alphanotebooks.nl

[ Voor 11% gewijzigd door Brede P op 19-09-2003 16:53 ]

Systemspecs

• Berrick
De drivers die ik bij die dongle heb gekregen zijn werken goed voor de dongle die inderdaad uit een setje van 2 komt. Die software werkt alleen niet voor mijn on-board MSI bluetooth ding, en ik weet niet hoe ik met de MSI software een LAN kan opzetten.

edit:
he dat van die alpha site wist ik niet, tnx. dat is igg mijn laptop daar ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Berrick op 19-09-2003 17:01 ]

When someone beats you with a flaslight, you make light shine in all directions.

• Berrick
Is er dan niemand die een keer met 2 verschillende BT-adapters een LAN heeft opgezet, en me misschien enigszins een idee kan geven wat er überhaupt moet gebeuren?

Verwijderd

Als je dit op XP machine's probeert; installeer dan eens de BT-patch die door MS is uitgebracht. Dat zou best eens kunnen helpen.

• Berrick
kan iemand me zeggen waar ik die patch kan downe? heb gezocht, maar kon niet vinden...

ben er al achter dat hij in de stack QFE 323183 moet zitten (hier uit gehaald), maar maar volgens mij kan je die niet downloaden, maar moet je die kopen.

Ik weet dat er voor linux wel programma's zijn die hetzelfde doen, bijvoorbeeld bluez (http://bluez.sourceforge.net) maar daar heb ik als XP gebruiker natuurlijk weinig aan...

Weet iemand of er voor XP ook een dergelijk programma is?

[ Voor 74% gewijzigd door Berrick op 27-09-2003 21:39 ]

Verwijderd

Waar heb jij dan gezocht? En met welke keywords? :?

Ik help je op weg: MS Knowledge Base. Daar zou hij tussen moeten staan, als JeeDee de patch bedoelt waar ik aan denk. :)

• Berrick
eehm, ja ook bij de link die JSS geeft staat de patch (lijkt idd verdacht veel op wat ik had gevonden), maar er staat bij (op http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;323183) dat deze dus alleen door "system or device manufacturers" aangevraagd kan worden... en om nu meteen MSI te gaan mailen (jewel heeft toch geen zin want die hebben hun eigen drivers nog niet eens voor elkaar).

Heb een bedrijf gevonden dat software heeft ontwikkeld die ik hier zou kunnen gebruiken, namelijk Widcomm (www.widcom.com) maar das een beetje prijzig.. :S

[ Voor 18% gewijzigd door Berrick op 27-09-2003 22:16 ]

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ik gebruik nu tijdelijk een bluetooth netwerk om te kunnen internetten op mijn PDA aangezien het wifinetwerk nu plat ligt. Gewoon eerst zorgen dat alles goed gepaard is en dat je bij je eigen services alles aan heb gezet (iig Netwerkservices) en dan met rechter muisknop op het andere apparaat klikken en dan instellen dat hij Netwerktoegang mag. En dan gewoon op verbinding maken drukken ;)

Ik hoop dat je wat aan deze uitleg heb, kben een beetje moe :z

• floriszz
  • Laatst online: 07:50
Ik heb het met die Jewel dingen allemaal uitgezocht en werkend gekregen. Zie www.dingy.nl
Check al je instellingen met hoe ik het gedaan heb en het werkt gegarandeerd!

• Berrick
Hier heb ik niet veel aan. Probeer een LAN (of PAN) op te zetten tussen mij jewel notebook en mijn MSI PC, niet een PDA via bluetooth op internet te krijgen.

Opmerkelijk is trouwens dat als ik met mijn PC of mijn Ericsson T610 naar BT-services zoek op mijn Laptop, hij zegt dat hij geen services kan vinden.

• floriszz
  • Laatst online: 07:50
Door op 1 van de computers de instellingen te gebruiken die ik voor mn laptop heb gebruikt en op de andere computer de instellingen te gebruiken die ik voor mn pda gebruikt heb en de software van beide computers te gebruiken die voor mn laptop gebruik werkt t zeker ook. Ik heb het al diverse keren gebruikt met de 2 Jewel usb BT dongles!!

• Berrick
maar ik heb dus niet 2, maar 1 jewel usb dongle... in mijn PC zit bluetooth on board. De software die daar bij zit vind ik trouwens een stuk minder mysterieus dan die bij de jewel usb dongle. Het lijkt erop of die software enkel gemaakt is om met andere zelfde dongles een PAN verbinding te maken en verder niets. Ten eerste vind ik het stom dat jewel zo het een groot geteelte (praktisch alles) van bluetooth functionaliteit hiermee weggooit, en ten tweede vind ik het belachelijk dat Jewel 1 zo'n dongle meegeeft bij hun aanbieding, terwijl ze met bijbehorende software toch echt alleen in paartjes schijnen te werken. Er ontgaat mij echt iets geloof ik.

Misschien maar wat met Longhorn experimenteren.. neem aan dat daar standaard bluetooth support in zit.

• Berrick
Woei! nieuwe drivers en software beschikbaar op www.jewelnotebooks.nl voor de usb-dongle. Werkt als een trein nu.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik dacht dat de datasnelheid van BT zo'n 100kbit is. Is het een beetje bruikbaar als netwerk verbinding?

• roeni1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
Momenteel krijg ik mijn BT netwerk nog niet aan de praat terwijl ik al wel mijn ADSL verbinding gedeeld heb en dat werkt. Ik zie via mn netwerk omgeving die andere PC nog niet. Terwijl Network Access aan staat.
En een PAN verbinding krijg ik al helemaal niet :'(

Ik haal zo'n 40-50 kilobyte per seconde en de pc's staan in 2 verschillende kamers met 2 muren ertussen (wel 1 deur ertussen die open moet staan).

Ik heb de laatste drivers van MSI:
Provider: WIDCOMM
Driver date: 17-6-2003
Driver version: 1.4.2.8

Als iemand nog tips heeft ;)
Pagina: 1