Ik ben gisteravond maar is voor de 2e keer aan de gang gegaan met Mandrake (9.2 Beta). De vorige keer werd ik zo wanhopig dat ik maar weer Windows XP had geinstalleerd 
Het probleem: muizen werken niet in Mandrake (KDE/Gnome). Ik zit nu al vanaf gisteravond te zoeken naar hoe ik dit in godsnaam aan de praat moet krijgen maar het lukt niet
Wat ik al gevonden heb.
Ik kom regelmatig teksten als dit tegen:
deze moet je dan in je XF86Config moet plaatsen. Maar ik kan het bestand helemaal niet vinden ? Ook krijg ik regelmatig meldingen als permission denied, dit komt natuurlijk omdat ik geen rootrechten heb ? Hoe krijg ik die in die commandline modus?
Ik heb de muis geprobeerd in USB en PS2 maar het mag niet baten.
Ik weet inmiddels wel dat ie wordt gevonden als /dev/usbmouse maar daar kan ik verder weinig mee
Ook het Mandrake Control center, waar je zoiets in zou kunnen stellen, kan ik niet gebruiken aangezien laatstgenoemde niet te bedienen is met het toetsenbord
Dingen als
Heb echt geen flauw idee hoe ik daar aan moet beginnen 
* Glashelder heeft nou wel een beetje genoeg van het zoeken en lezen. Ik snap er weinig van en ik kan er ook weinig mee. Kan iemand me helpen? Vast wel

Het gaat overigens om een Logitech USB Optical
Het probleem: muizen werken niet in Mandrake (KDE/Gnome). Ik zit nu al vanaf gisteravond te zoeken naar hoe ik dit in godsnaam aan de praat moet krijgen maar het lukt niet
Wat ik al gevonden heb.
Ik kom regelmatig teksten als dit tegen:
code:
1
2
3
4
5
| Section "InputDevice" Driver "mouse" Option "Protocol" "ImPS/2" Option "Device" "/dev/input/mice" Option "ZAxisMapping" "4 5" |
deze moet je dan in je XF86Config moet plaatsen. Maar ik kan het bestand helemaal niet vinden ? Ook krijg ik regelmatig meldingen als permission denied, dit komt natuurlijk omdat ik geen rootrechten heb ? Hoe krijg ik die in die commandline modus?
Ik heb de muis geprobeerd in USB en PS2 maar het mag niet baten.
Ik weet inmiddels wel dat ie wordt gevonden als /dev/usbmouse maar daar kan ik verder weinig mee
Ook het Mandrake Control center, waar je zoiets in zou kunnen stellen, kan ik niet gebruiken aangezien laatstgenoemde niet te bedienen is met het toetsenbord
Dingen als
enVerwijderd schreef op 06 February 2001 @ 19:24:
Volgens mij moet je usb-muis support evenals andere devices die op usb aangesloten worden in de kernel meecompileren. Als ik met niet vergis zit er een compleet menu in "make menuconfig" voor usb-devices bij het configureren en compileren van je kernel.
Ik weet het niet helemaal voor 100% zeker hoor, aangezien ik geen usb-apparatuur heb staan die is aangesloten op een linux-bak.
heb ik weinig aan. Kernel compileren?wzzrd schreef op 09 March 2001 @ 21:30:
Nou daar komt 'ie:
er hangt hier namelijk een M$ IntelliMouse Explorer op USBaan een Linux-bak (kernel 2.4.2, XFree 4.0.2).
Compileer kernel met USB, HID, USB-UHCI etc als modules.
Installeer package rcusb (wel handig).
Installeer XFree86 4.0.2, scheelt ook wel.
Ik heb GPM draaien, zodat ik ook muis heb bij console. Muis moet op /dev/mouse. Protocol imps2 (voor GPM) of imps/2 voor X.
Pas je /etc/X11/XF86Config aan met bovenstaande gegevens: device en protocol.
Bij mij werkt dit prima. Overigens laadt mijn kernel bij het opstarten _wel_ USB en HID maar faalt bij USB-UHCI. Misschien is dat het, mag dat niet of zo. Suc6
<edit>
BTW:
- Suse 7.0
- VIA chip op mobo, usb-_U_hci (voor intel ook)
- probeer ook een depmod -a na je make modules_install
- modules laden _niet_ allemaal standaard direct bij het opstarten. Dat is de hele truc van modules!!
* Glashelder heeft nou wel een beetje genoeg van het zoeken en lezen. Ik snap er weinig van en ik kan er ook weinig mee. Kan iemand me helpen? Vast wel
Het gaat overigens om een Logitech USB Optical
[ Voor 4% gewijzigd door Glashelder op 19-09-2003 16:50 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc