[XP] 'System volume information' blijft terugkomen

Pagina: 1
Acties:

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik irriteer mij mateloos aan de map 'system volume information' op mijn beide NTFS schijven. Gewapend met de search engine van dit forum ben ik aan de slag gegaan, en ik heb het voor elkaar gekregen om de gehate map te verwijderen.

Om te voorkomen dat deze terug komt heb ik de services 'system restore points' en 'indexing service' uitgeschakeld en verwijderd. Alles goed en wel, ik was van mijn mappen af.

Toen ik windows echter opnieuw opstarte stond er tot mijn verbazing wéér een map 'system volume information' in de root van beide ntfs stations! Het enige wat er in de map staat is een tekst bestand met de naam 'tracking.log', en is 20KB groot. Deze is wel weer te verwijderen (moet ik mijzelf eerst rechten geven), maar het moet toch uit te schakelen zijn dat deze map wordt aangemaakt?

Kan iemand mij uitleggen wat ik fout heb gedaan? Mocht iemand mij vertellen dat ik de search (opnieuw) moet gebruiken, zou die persoon dan ook zo vriendelijk willen zijn het resultaat wat de daadwereklijke oplossing bevat erbij te willen zetten, ik heb hem namelijk niet kunnen vinden. 8)7

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-03 21:37

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Mapopties => "Beveiligde Besturingssysteembestanden verbergen"? :Y)

Gromba.nl

• Kurkentrekker
  • Niet online
Mapopties => "Beveiligde Besturingssysteembestanden verbergen"?
Onder het motto "als ik het niet zie, dan is het er niet" zeker? Nee, ik wil de map definitief verwijderen zonder dat hij terugkomt.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:25
Volgens mij is die System Volume Information map normaal een verborgen map. Voor zover ik weet, wordt er iedere keer in die map een copy van de FAT tabel opgeslagen, zodat NTFS weet, waarop hij de beveiliging dient toe te passen.

Als je dan iedere keer die map verwijderd en je start opnieuw je pc op, dan komt die map terug omdat windows toch een copy blijft maken van de FAT tabel. Volgens mij is dit niet te veranderen.

Enne.. als je hem verbergt, verlies je maar 20 Kb.. Als je daar wakker van ligt, dan doe je volgens mij wat verkeerd.. :+

• Kurkentrekker
  • Niet online
Enne.. als je hem verbergt, verlies je maar 20 Kb.. Als je daar wakker van ligt, dan doe je volgens mij wat verkeerd..
ok, jullie hebben mij ovetuigd. Ik ga hem netjes verstoppen. Kan ik hem verstoppen zonder dat ik de andere systeem mappen en bestanden verstop?

In ieder geval bedankt voor de hulp :)

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03 11:04
ik zou ook graag weten hoe ik die folder kan wegkrijgen VOOR 1 SPECIFIEKE PARTITIE

ik heb nl een partitie voor mijn pagefile, en het lijkt me nogal sterk moest deze die system volume information map nodig hebben
er hoeft volgens mij maar 1 file op heel die partitie te staan, en dat is pagefile.sys

• Speeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-01 10:50

Speeder

42 ;)

Maakt dus niet uit of er 1 file op staat of 1000 files, die map blijft windows nodig hebben.

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

• Mastakilla
jammer :(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je nou System Restore uitzet voor die specifieke partitie? :)

• Mastakilla
staat al uit voor die partitie
maar dit helpt niet

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:18

ThunderNet

Flits!

De System Volume Information bevat veel belangrijke gegevens voor een NTFS partitie, omdat NTFS een bestandsformaat is dat transacties bijhoudt, en deze ook opslaat, heeft hij daar ruimte voor nodig.

Als je dit echt niet wilt, moet je een ander filesysteem gebruiken, bijvoorbeeld FAT32, hoewel deze af te raden is om programma's/bestanden op te slaan. Kan Fat32 naar mijn idee prima gebruikt worden op een pagefile only partitie :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Mastakilla
k np

heb me neergelegd bij het feit dat die map toch best blijft staan ;)
Pagina: 1