Wat doet Samsung met een gebruikte monitor?

Pagina: 1
Acties:

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 15:55

Strikie

Athletics

Topicstarter
Na 8 maanden 6 dode pixels in mn Syncmaster 171s, afgelopen maandag heb ik Samsung gebeld met het probleem. Nou voor hun is het helemaal geen probleem, ze komen hem maandag al omruilen voor een nieuwe! Top service toch?

Dag later vroeg ik me af wat ze nu met mn oude monitor doen :? Best leuk als 2e monitor dacht ik.

De telefoon weer gepakt en Samsung gebeld, met de vraag wat ze met mn oude monitor doen, en of ik die niet eventueel kon kopen voor een prikkie. :)
De medewerker had geen idee wat ze ermee doen en kon niet navragen hoe en wat te doen.Zijn advies, doe een briefje bij de retourzending dat je hem wilt kopen en zien wat er gebeurd.

Mm beetje slap nu weet ik nog niets, heeft iemand een idee of dit gaat lukken en wat ze met de oude monitor doen?

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-08 16:22
Waarschijnlijk halen ze er verschillende onderdelen uit om andere monitoren te repareren :)

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 15:55

Strikie

Athletics

Topicstarter
gfo schreef op 19 September 2003 @ 16:35:
Waarschijnlijk halen ze er verschillende onderdelen uit om andere monitoren te repareren :)
Mm dan hebben ze onderdelen te over, er worden nog al wat tft's omgeruild :)

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dingen worden vaak gerefurbished en gebruikt om defecte monitoren om te ruilen.
Je denkt toch zeker niet dat je een volledig nieuwe monitor krijgt he ;)

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:19
maar hoe wil je dode pixels nu gaan repareren? dacht altijd dat dat niet kon...

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
ik denk dat ze maybe het scherm fixen door de dooie dots eruit te halen of gewoon een compleet nieuw scherpje erin plaatsen.. en meestal worden deze schermen gewoon weer retour verzonden aan een andere persoon die ook een defect had verzonden... dus je krijgt van iemand anders hems kapotte terug alleen gefixt, werkt bij elk merk weer anders soms krijg je ook gewoon nieuw spul :>

[ Voor 51% gewijzigd door _MaLa_ op 19-09-2003 17:22 ]

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Puppetmaster schreef op 19 September 2003 @ 17:17:
maar hoe wil je dode pixels nu gaan repareren? dacht altijd dat dat niet kon...
Kan ook niet, maar er zitten meer onderdelen in dan alleen een scherm..

en ze kunnen zo'n monitor natuurlijk altijd nog als 'leen monitor' gebruiken.

zowieso vernietigen ze het liever dan dat ze het achterlaten/voor prikkie laten kopen door de gebruiker, omdat ze veel te bang zijn voor sabotage (jij maakt iets simpels kapot, krijgt nieuwe, krijgt oude, repareert simpel oude, jij hebt 2 schermen

Beste film ooit

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
crt's gaan ze altijd gewoon weer repareren. Is meestal toch alleen maar beeldbuis wat bijstellen of een los contactje vastzetten. Die gerepareerde exemplaren gaan dan weer naar garantiegevallen enzo. Bij TFT'sheb ik geen idee. Ik denk niet dat je hem voor een prikkie kunt kopen.. is veel te veel administratief gedoe voor hen, en bovendien gaan ze dan met zichzelf concurreren (zehebben liever dat je een nieuwe koopt dan zo'n 'kapotte' voor weinig geld houdt). Ding wordt gewoon vernietigd denk ik ;) Zie je wel vaker dat grote bedrijven als Dell of compaq afgeschreven computers van bedrijven opkopen en vernietigen, zodat ze maar niet in het 2dehands circuit terechtkomen (mensen moeten nieuwe kopen, geen 2dehands)

[ Voor 46% gewijzigd door Palomar op 19-09-2003 17:28 ]

Pagina: 1