Photohop automatiseren

Pagina: 1
Acties:

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb het volgende probleem, ik heb in 3dsmax een lgoo geredered met een plane op de sachtergrond voor het creeren van een schaduw, het is een draaiend logo en ik heb ze op laten slaan als tga.

Nu heb ik 60 tga files, en wil ze automatisch laten opslaan als gif met de juiste grootte, dit lukt ook wel. Het probleem is alleen, als ik ze opsla als gif heeft de achtergrond (die plane) een HEEEEL klein kleurvberschil erin zitten, nu kan ik dit best veranderen dmv de lasso tool, maar ik vroeg me af of het mogelijk is om een range van kleuren automatisch te laten omzetten tot 1 bepaalde kleur. Mijn gif animator programma heeft er namelijk problemen mee daat het 5 tinten grijs zijn en kan er dus geen tranparant background van maken... :'(

Ik heb nogal weinig zin om 60 tga tjes handmatig bij te werken.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Waarom exporteer je ze niet direct transparant :?

• UltimateB
  • Niet online
dan heb ik nog steeds het zelfde probleem. Hoe kan ik automatisch een aantal shades grijs tranparatn maken, automatisch. Magic wand selecteerd namelijk makkelijk het hele vlak.

Hier het picje, dan zal je zien dat het een HEEEL klein verschil is.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~remcodb/probleem.jpg

Ik zou dus graag automatisch al het grijs selecteren en omzetten naar 1 kleur (of tranparant).

edit:
Misschien is het mogelijk om een bepaalde kleur range op een eigen channel te zetten ?

[ Voor 12% gewijzigd door UltimateB op 19-09-2003 16:41 ]

SWIS

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Je kunt de gevoeligheid van de magic wand toch wat hoger zetten. Die zwarte lijn wordt toch wel gevonden.

• UltimateB
  • Niet online
Dat is niet het punt, de magic tool werkt, ik heb aleen ruim 60 plaatjes en wil het automatiseren.

SWIS

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Ja kan in Photoshop "actions" opnemen. Dit zijn soort macro's die zulke conversies automatiseren. Ik gebruik het zelf om een batch foto's te resizen en hersaven.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• UltimateB
  • Niet online
Psies, dat wil ik, alleen als ik de magic wand automatiseer dan kan ik bijvoorbeeld niet de ruimte binnen in het logo selecteren, is er echt geen manier om een color range te selecteren in photoshop???

[ Voor 8% gewijzigd door UltimateB op 19-09-2003 17:14 . Reden: typo ]

SWIS

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-08 13:24
select-> color range :?

sensei_d.fpv channel

• UltimateB
  • Niet online
Hmm, heb niet goed genoeg gezocht, nogmaals eens de handleiding erop na geslagen,

MENU-> SELECT -> COLORS RANGE

dan fuzzyness ff hoog zetten en klaar... DOh

Thnx voor jullie hulp.

SWIS

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ultimateb schreef op 19 September 2003 @ 17:13:
Psies, dat wil ik, alleen als ik de magic wand automatiseer dan kan ik bijvoorbeeld niet de ruimte binnen in het logo selecteren, is er echt geen manier om een color range te selecteren in photoshop???
Dat kan ook gewoon met MagicWand, vinkje bij continious uitzetten.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

en dan hier een vraag om het nog ingewikkelder te maken. Als ik nou een filmpje had van bv dit draaiende logo. Na omvormen in image ready wil ik de achtergrond transparant, maar hoe maak ik de achergrond transparant? frame voor frame editen?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 19:56:
en dan hier een vraag om het nog ingewikkelder te maken. Als ik nou een filmpje had van bv dit draaiende logo. Na omvormen in image ready wil ik de achtergrond transparant, maar hoe maak ik de achergrond transparant? frame voor frame editen?
Dat is inderdaad de meest eenvoudige manier. Er zijn wel programma's die dit kunnen, denk aan de chroma key techniek(of hoe dat ook heet) een blauw doek achter de weerman, dat kent iedereen wel.

Verwijderd

Is het geen optie om een plaatje om te zetten en vervolgens het color palette op te slaan... Dit opgeslagen kleuren palette gebruik je vervolgens om alles in een batch om te zetten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 19:56:
adobe livemotion gebruiken ipv imageready ;)

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

misschien off topic, maar zou je het resultaat hier willen posten :*) ben wel benieuwd eigenlijk :+

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• UltimateB
  • Niet online
ehrm, het geen hij zei was theoretisch geloof ik... maar hier dan wat het uiteindelijk is geworden van mij.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~remcodb/logotje.gif

SWIS

Pagina: 1