Toon posts:

[FolderSharing] Emule files, acces denied

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus netwerk met 2 computers, waarvan er op 1 emule staat. En daarvan wordt de map incomming gedeelt.

Op de andere computer kan ik die map ook gewoon bekijken en nieuwe bestanden toevoegen. Maar het rare is dat ik geen bestanden kan openen die emule heeft gedownload. Terwijl ik op die bestanden op de computer zelf wel kan openen. Andere bestanden kan ik dus wel gewoon openen.

Ik krijg de foutmelding: "Acces is denied". Weet iemand een oplossing :?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:36

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Zou je wat meer info kunnen geven?
Welke OSsen draai je?
Welke filesystems?
Worden je files gelockt door emule? (zeer waarschijnlijk als het om incoming files gaat.)

Met de zeer geringe hoeveelheid info die je ons gegeven hebt, kunnen we niets.

Verwijderd

Topicstarter
Vae Victis schreef op 20 September 2003 @ 19:11:
Zou je wat meer info kunnen geven?
Welke OSsen draai je?
Welke filesystems?
Worden je files gelockt door emule? (zeer waarschijnlijk als het om incoming files gaat.)

Met de zeer geringe hoeveelheid info die je ons gegeven hebt, kunnen we niets.
Op beide computers:
Windows XP
NTFS

Ook als ik emule heb afgesloten, krijg ik nog die zelfde melding :?

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Dan heb je waarschijnlijk het zelfde probleem als mij (had ook precies de zelfde opstelling en probleem)
op de pc waar Emule draaid zit een virus (weet de naam ff nietmeer...) maar deze maakt een bestand "open_me.exe" en zet deze in al je shared mappen. ik was toch van plan om een ander OS op mijn server te zetten, dus nu heb ik er geen last meer van.
ik heb wel eerst geprobeerd om het met Norton 2003 eraf te krijgen, zonder succes

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Verwijderd

Topicstarter
KompjoeFriek schreef op 20 September 2003 @ 19:32:
Dan heb je waarschijnlijk het zelfde probleem als mij (had ook precies de zelfde opstelling en probleem)
op de pc waar Emule draaid zit een virus (weet de naam ff nietmeer...) maar deze maakt een bestand "open_me.exe" en zet deze in al je shared mappen. ik was toch van plan om een ander OS op mijn server te zetten, dus nu heb ik er geen last meer van.
ik heb wel eerst geprobeerd om het met Norton 2003 eraf te krijgen, zonder succes
Dat meen je niet ! Ik zal eens eff kijken of dat het hier ook het geval is.

• KompjoeFriek

KompjoeFriek

Statsidioot

jammer genoeg weet ik de naam van het virus niet meer :'(

op de een of andere manier blijft het bestand open_me.exe onzichtbaar, maar met het scannen vind je 'm wel, en kun je 'm ook verwijderen. helaas daaid dat virus in het geheugen van de pc waar Emule op staat, en start ie op voordat je virusscanner gestart is (misschien dat scannen via de CD helpt (booten vanaf de Norton CD), had ik ook nog niet geprobeerd)

ik ben nog aan het zoeken naar het virus, toch wel makkelijk als je weet waardoor je getroffen bent...

Verwijderd

Topicstarter
KompjoeFriek schreef op 20 September 2003 @ 19:49:
jammer genoeg weet ik de naam van het virus niet meer :'(

op de een of andere manier blijft het bestand open_me.exe onzichtbaar, maar met het scannen vind je 'm wel, en kun je 'm ook verwijderen. helaas daaid dat virus in het geheugen van de pc waar Emule op staat, en start ie op voordat je virusscanner gestart is (misschien dat scannen via de CD helpt (booten vanaf de Norton CD), had ik ook nog niet geprobeerd)

ik ben nog aan het zoeken naar het virus, toch wel makkelijk als je weet waardoor je getroffen bent...
Ik heb net de emule folder gescant met norton maar niks gevonden.

• KompjoeFriek

KompjoeFriek

Statsidioot

ik weet niet of ik het zelfde probleem heb als jou, maar het lijkt er verdacht veel op.
ik krijg nou net ook op de andere pc de virus-waarschuwing W32.spybot.Worm
Hopelijk heb je er iets aan, hier is het virus iig nog niet weg :(

Verwijderd

Topicstarter
KompjoeFriek schreef op 21 september 2003 @ 02:08:
ik weet niet of ik het zelfde probleem heb als jou, maar het lijkt er verdacht veel op.
ik krijg nou net ook op de andere pc de virus-waarschuwing W32.spybot.Worm
Hopelijk heb je er iets aan, hier is het virus iig nog niet weg :(
Ik heb gedaan wat er op de site van symtec staat maar het wil maar niet lukken.

Maar ik denk dat ik geen last heb van die spybot virus, want niks wijst er op. Geen register key's of bestanden die de virus zou maken.

Maar de vraag is dan wat is het wel ?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2003 14:50 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:57

Predator

Suffers from split brain

NT -> SA

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Na een format c: (nu ook een andere antivirus) heb ik nog steeds het zelfde probleem.

Ook als de antivirus uitstaat.

Als ik een .rar file open krijg ik de melding "Cannot open".
Als ik hem wil kopieren krijg ik de melding "Acces denied".

Kan iemand helpen ?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ?

Verwijderd

Topicstarter
Schop...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Is het misschien een rechten probleem? Onder welke user draait emule?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon onder administrator, met wachtwoord.

Verwijderd

En als je ze moved naar een andere (nieuwe) share?
Staan beide pc's in dezelfde workgroup?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 September 2003 @ 11:48:
Staan beide pc's in dezelfde workgroup?
Ik zal het vanavond eff proberen.
En ja, beide pc's zitten in de zelfde workgroup.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 September 2003 @ 11:48:
Als ik alle bestanden die ik bij emule share (die dus in de shared map 'incomming' zitten) naar een andere map verplaats en die map met mijn netwerk share dan krijg ik geen acces denied melding.

Tenzij emule klaar is met downloaden en het bestand in die map zet.

Een ik heb ook al SP1 op allebei de computers gezet, maar dat heeft niks geholpen.

Verwijderd

Topicstarter
Schop...

edit: titel van dit topic moet eigenlijk "[FolderSharing] Emule files, acces denied" zijn.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 09:24 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Titel veranderd :)

Zelf heb ik om eerlijk te zijn ook geen idee... ik heb hier wat lopen klooien om hetzelfde probleem te krijgen maar het is me niet gelukt.

Verwijderd

Topicstarter
Rafe schreef op 30 September 2003 @ 16:50:
Titel veranderd :)

Zelf heb ik om eerlijk te zijn ook geen idee... ik heb hier wat lopen klooien om hetzelfde probleem te krijgen maar het is me niet gelukt.
Als ik emule afsluit, antivirus disable en alle bestanden verplaats en daarna weer terugzet dan krijg ik geen melding.

Maar zodra emule wat heeft gedownload kan ik het niet openen (vanaf een andere comp) en krijg ik weer de foutmelding acces denied.

Echt kut dus :'(

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 06:49

MankE NeliZ

Geen matches

Heeft iemand deze worm al kunnen verwijderen? Met zone alarm aan heb ik nergens last van, maar als deze uit staat dan vindt NAV om de zoveel tijd het virus (open_me.exe). Deze wordt netjes verwijderd, maar ja, ik wil liever dat hij NIET gevonden wordt! :)

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:31

AirX

Tweak Guru

Rot op met die virussen :P... het is helemaal geen virus probleem :).
Emule is het probleem. Emule stelt namelijk de rechten van de gedownde bestanden zo in dat alleen de owner ze kan lezen.

je moet daarom bij je fileshare map even aanzetten dan de rechten die je daar op zet altijd "geinherit" worden. Of "Overerfen" in het NL (thanx 2 Skaah voor de vertaling ;))

Dus stel je bij fileshare bv everyone in, dan moet hij dat ook op alle onderligende files overbrengen.

Ik had ook hetzelfde probleem en zo opgelost :)

btw, moet je bij WinXP wel even Simpel bestand delen uitzetten :)... anders kun je nix instellen

[ Voor 22% gewijzigd door AirX op 30-11-2003 20:13 ]

Pagina: 1