Even een vraagje, wanneer verwacht je dat PCI-Express en S-ATA IIecht gangbaar wordt voor kaarten enzo? Ik zit er namelijk over te denken om eens een nieuw systeem aan te schaffen, maar misschien kan ik beter hierop wachten. Het vervangen van mijn systeem heeft nog niet zoveel haast. Maar ben wel benieuwd hoe lang het duur voordat daar echt aparratuur voor is.
Echt gangbaar over minstend 3 jaar pas. SATA is net nieuw
En dat is nog niet volledig ingeburgerd
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
3 jaar lijkt me wel wat erg lang, zeker wat betreft PCI-Express. Het blijft natuurlijk een beetje glazen-bol werk, maar PCI-express komt iig in 2004 op de markt, dus ik verwacht dat het eind 2004 wel op de meeste mobo's te vinden zal zijn, naast PCI.
Wat SATA-II betreft: ook dat hoeft niet zo lang te duren. SATA-II is een (backward compatible) extensie van SATA, net zoals ATA-133 dat is tegenover bv. ATA-33. Het eerste HDD met SATA-II achtige eigenschappen is al onderweg: de WD Raptor 72 GB.
Wat SATA-II betreft: ook dat hoeft niet zo lang te duren. SATA-II is een (backward compatible) extensie van SATA, net zoals ATA-133 dat is tegenover bv. ATA-33. Het eerste HDD met SATA-II achtige eigenschappen is al onderweg: de WD Raptor 72 GB.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
SATA-II is meer dan alleen maar sneller: het bevat een aantal van SCSI afgeleide technieken, zoals command queing. Dit is bij SATA nog optioneel.
[ Voor 12% gewijzigd door EXX op 19-09-2003 15:53 ]
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
TS,Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 15:27:
oeps 3 jaar, is mij nog net iets te lang. Dan is mijn PIII 450 Mhz toch wel echt oud.
De kans is groot dat jij de PIII kan upgraden naar een snellere processor. Kijk eens op de site van upgradeware.com
Wachten op een nieuwe technologie duurt erg lang. Denk eens aan alle personen die hebben gewacht totdat de P4 uitkwam. Die kwamen flink bedrogen uit met een P4 Wimalette socket 423 1,4 Ghz die een stuk trager was dan de meeste 1,0 Ghz systemen...
[ Voor 1% gewijzigd door BovenHond op 19-09-2003 16:00 . Reden: socket 423 ]
pci-express met pci samen, pci-express kunnen gewoon nog oude pci kaarten in hoor dus 2004 alleen pci-express sloten en agp en later alleen pci-express, sata2 i don't know hoe ik me niet mee bezig.EXX schreef op 19 September 2003 @ 15:33:
3 jaar lijkt me wel wat erg lang, zeker wat betreft PCI-Express. Het blijft natuurlijk een beetje glazen-bol werk, maar PCI-express komt iig in 2004 op de markt, dus ik verwacht dat het eind 2004 wel op de meeste mobo's te vinden zal zijn, naast PCI.
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Die weg heb ik ook gekozen. Een 1300 MHz Celly erin gestoken en ik kan het nog wel een tijdje uithouden.Matsu_matsu schreef op 19 September 2003 @ 15:58:
[...]
TS,
De kans is groot dat jij de PIII kan upgraden naar een snellere processor. Kijk eens op de site van upgradeware.com
Die heb ik besteld bij www.abgcomputers.nl. CPU + Tualatin adaptor voor slot-1
[ Voor 30% gewijzigd door EXX op 19-09-2003 16:15 ]
Eissenhower,
Ik heb ze besteld in Duitsland, maar ik heb nog wel een slot-t adapter over (nieuw in de doos)
maar let op, niet elk moederbord ondersteunt Tualatin processor.. en niet elke chipset ondersteunt 133 mhz fsb (maar daar heb je bij Celeron processors geen last van want die zijn 100 mhz fsb)
Ik heb ze besteld in Duitsland, maar ik heb nog wel een slot-t adapter over (nieuw in de doos)
maar let op, niet elk moederbord ondersteunt Tualatin processor.. en niet elke chipset ondersteunt 133 mhz fsb (maar daar heb je bij Celeron processors geen last van want die zijn 100 mhz fsb)
[ Voor 48% gewijzigd door BovenHond op 19-09-2003 16:28 . Reden: systeemspecs ]
Dit is absoluut niet het geval!Sm0k3r schreef op 19 September 2003 @ 15:59:
[...]
pci-express met pci samen, pci-express kunnen gewoon nog oude pci kaarten in hoor dus 2004 alleen pci-express sloten en agp en later alleen pci-express, sata2 i don't know hoe ik me niet mee bezig.
PCI Expres is een seriele verbinding met de chip set terwijl gewoon PCI Paralel is.
Daarnast is het bij PCI Expres mogelijk om kanalen te bundelen tot grotere bandbreedte te komen.
De meeste sloten op moederborden zullen erchter maar 1 of 2 verbindingen hebben en dus ook maar heel klein zijn. De snelheid zal ook hoger liggen als de 33 Mhz die nu gehaald wordt.
Er zullen dus 2 soorten sloten komen op de eerste moederborden PCI en PCI Express.
Pagina: 1