Rage 128 pro overclocken

Pagina: 1
Acties:

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik wil mijn rage 128 Pro 32 MB een beetje oc'en..
ik heb een cpu koeler van een amd 2100+ erop gezet (op de heatsink) maar niks op het RAM, ik haal namelijk maar 70 FPS en ik wil die kaart op een goekope manier een beetje sneller maken...
Nou heb ik het programa Rage 128 tweaker gevonden maar ik ben zo bang om mijn kaart te beschadigen, ik ben namelijk geen professional.
Ik heb dus een paar vragen.

Hoe kan ik het beste overclocken. En stapjes van hoeveel MHZ op de Core en Memory.

Hoe kan ik goed testen of alles goed werkt, want ik kan geen 3dmark 02 draaien :S, heb namelijk geen DX8.1, en 3dmark 03 kan niet omdat ik geen pixelshaders heb ofzow, weet ik niet cker.

En is het verstandig om op de bestaande heatsink een koeler te zetten die op ruim 6000 toeren draait?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

gewoon met een paar mhz. verhogen dan 3dmark2000 draaien(een paar x).
krijg je geen rare beelden of puntjes in beeld weer wat verhogen tot je dit wel krijgt en dan 5 mhz verlagen :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-02 15:23
Die Rage 128 is geen echt goede chipset, en zal dat dus ook nooit worden in mijn opzicht...

Overklokken is gewoon een kwestie van geluk hebben, ga ervan uti dat je een groot risico loopt, wil je dat niet lopen dan moet je het niet doen.

• Frietsaus
  • Niet online
Hoeveel zou mijn FPS Rate kunnen zijn na overclocken? iemand daar ervaringen mee?
Graag nog wat meer reacties

[ Voor 23% gewijzigd door Frietsaus op 02-02-2017 00:16 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-02 15:23
Nokko schreef op 19 September 2003 @ 15:25:
Hoeveel zou mijn FPS Rate kunnen zijn na overclocken? iemand daar ervaringen mee?
Graag nog wat meer reacties
Mvg Frietsaus
Dat weet je snel genoeg, maar verwacht geen 50+ o.i.d..

Wellicht dat je er 5 ~ 10 fps mee omhoog gaat, maar dan heb je het ook wel gehad.

Denk ik dan, zoveel werk ik niet met die kaartjes.

[ Voor 2% gewijzigd door Microkid op 10-12-2017 13:49 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Een fan op je passieve heatsink is wel aan te raden als je gaat overklokken. Vanuit mijn ervaringen verwacht ik dat er niet heel veel ruimte zit in het overklokken van een Rage, maar dat de te behalen winst wel 5-15% moet kunnen zijn. Vooral in fillrate ga je dat merken :)

• Frietsaus
  • Niet online
Mooi dan weet ik genoeg...
Pagina: 1