[XP] java troubles bij weblogtool pivot

Pagina: 1
Acties:

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Topicstarter
Fout, maar met fout op pagina. Krijg ik op een pagina.
Deze melding krijg ik vooral als ik inlog bij de weblog tool Pivot.

Heb van SUN de runtime enviorment en virtual machine geinstalleerd.
Maar heb het nog steeds. Het gekke is dat de foutmelding laatst weg was en er nu weer is.
Kan hier niet duidelijks over vinden, erg onduidelijk al die java pakketen.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Fout, maar met fout op pagina. Krijg ik op een pagina.
Lijkt mee een javascript probleem. Heeft niets met Java te maken.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• buxx

buxx

ciao...

Topicstarter
Okay, kan.
Dus is JAVA van sun ook niet nodig, dus ligt het aan de browser? IE6 standaard van XP.
Op een andere computer doet ie het wel.
Mozzila werkt wel, maar kan niet de WYSIWYG editor aan van het script.
Wat zou een oplossing kunnen zijn?

• buxx

buxx

ciao...

Topicstarter
Meende ergens de oplossing te hebben gevonden, service pack voor internet explorer te installeren.
Echter hetzelfde probleem nog.
Wat is verder nog een optie om m'n IE weer net zo te krijgen als eerder.
[nee, geen herinstallatie oid]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Je draait op windows XP wat dacht je om eens gebruik te maken van een System Restore Point

• RM-rf
  • Laatst online: 19-05 17:13

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

als het gewoonweg een fout op een pagina betreft is het geen probleem van je OS danwel de browser, maar een probleem van de scripts op de pagina.
gezien je vermelding dat je msie6 gebruikt, en dit op andere msie's wel werkt vermoed ik dat het kan zijn dat de pagina in STRICT-mode gerenderd wordt, dat betekent dat de HTML volledig conform de 4.01 danwel XHTML specs is, dat betekent echter ook dat de javascripts wat minder 'forgiving' zijn dan msie meestal is en mogelijk komen daardoor de fouten.

op te lossen is dit door ofwel de DOCTYPE uit de sourcecode te halen, danwel een <?xml version="1.0" ?> erboven te plaatsen, waardoor msie6 in Quirky mode gaat en de rendering van msie5.5 navolgt.

verder kan ik er weinig meer mee als je de foutmelding niet uitgebreider beschrijft (wat is de melding, eventueel linenumbers en stukjes code die daar staan)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• buxx

buxx

ciao...

Topicstarter
Het probleem zit er reeds een paar maand in, dus als ik het systeem terug zet verlies ik weer heel wat dingen.
Geen script probleem, aangezien de pagina het op andere computers perfect doet.

• RM-rf
  • Laatst online: 19-05 17:13

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

buxx schreef op 26 September 2003 @ 14:04:
Het probleem zit er reeds een paar maand in, dus als ik het systeem terug zet verlies ik weer heel wat dingen.
Geen script probleem, aangezien de pagina het op andere computers perfect doet.
ik denk dat het een kwestie is van wegstrepen van mogelijkheden, zaken als system restore of het herinstallering van je OS zou je pas als laatste mogelijkheid moeten opvatten:

- wat is de exacte tekst van je foutmelding? betreft het nu een javascript melding, een java-error?
- kun je misschien een url geven van de pagina waarop de melding gegeven wordt?
- draaien op die andere computers exact dezelfde versie van explorer (ook servicepacks)
- draait er een firewall op die ene computer? zeker NAV2003 is mij bekend als een hell voor javascripts in een pagina, meermaals vermormelt dat ding dooddnormale scripts tot compleet foutieve prut, onder het mom hiermee exploits te blocken (optie block active scripting uitzetten, meen ik)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• buxx

buxx

ciao...

Topicstarter
Heb NAV2003, heb het stopgezet en scriptblocking uit. Echter zonder resultaat.
De foutmelding is als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://www.buxx.nl/temp/error1.jpg

En op line 178 van de file staat:
code:
1
<?
Pagina: 1