Ik heb hier een SATA systeem, maar windows xp update draaien ho maar, dat doet die dus niet. Windows staat dus op SATA. Ik heb ook nergens een oplossing kunnen vinden, weet iemand hier meer van?
wat heeft een HD interface (SATA, IDE, SCSI or whatever) met de Windows Update te maken??
Ik denk dus dat je het ergens anders moet zoeken, wat zijn de (fout)meldingen etc.?
Ik denk dus dat je het ergens anders moet zoeken, wat zijn de (fout)meldingen etc.?
[ Voor 33% gewijzigd door vogeltje op 19-09-2003 14:53 ]
binnenkort een hele dikke casemod :P
Hoe weet je zeker dat SATA ermee te maken heeft?
moet je maar eens uitproberen, volgens mij checked die windows update de ide kanalen, maar hij moet de SATA bekijken.
Nou dat denk ik dus niet. Jimsterrr heeft ook een SATA HD, en die heeft ook nergens last van???
Maar doet ie nu wel en wat niet??? (Fout)meldingen etc...????
[ Voor 26% gewijzigd door vogeltje op 19-09-2003 14:56 ]
ik heb al 3 systemen gehad met SATA, maar continue problemen met de windows xp update gehad, en windows xp is gewoon een legale versie, dus daar ligt het niet aan.
Yup. Bij mij doet ie het gewoon hoor. Ik heb wel een Windows XP CD met SP1 erin. Misschien komt het daardoor.vogeltje schreef op 19 September 2003 @ 14:55:
Nou dat denk ik dus niet. Jimsterrr heeft ook een SATA HD, en die heeft ook nergens last van???
Het kan misschien ook door je router komen als je die hebt. Haal die er eens tussen uit.
Of misschien een firewall?
[ Voor 3% gewijzigd door Jimster op 19-09-2003 15:03 ]
Maar nu weet ik nog steeds niet wat ie wel en wat ie niet doet. Wanneer krijg je precies een (fout)melding? Nadat je op "zoeken naar updates" hebt geklikt? Of wanneer ie spullen wil gaan binnehalen?
Idd, heb je SP1 geinstalleerd staan? Dat zou wel eens een mogelijke oplossing kunnen zijn. Btw, ik heb thuis ook een router draaien en windows update werkt gewoon. Weliswaar (nog) geen SATAJimsterrr schreef op 19 September 2003 @ 15:03:
[...]
Yup. Bij mij doet ie het gewoon hoor. Ik heb wel een Windows XP CD met SP1 erin. Misschien komt het daardoor.
Het kan misschien ook door je router komen als je die hebt. Haal die er eens tussen uit.
Yep heb SP1. Misschien moet de TS ff een XP cdtje bakken met SP1 ingebouwd. Weet niet precies hoe dat gaat.vogeltje schreef op 19 September 2003 @ 15:05:
[...]
Idd, heb je SP1 geinstalleerd staan? Dat zou wel eens een mogelijke oplossing kunnen zijn. Btw, ik heb thuis ook een router draaien en windows update werkt gewoon. Weliswaar (nog) geen SATA
Edit: Zo maak je dus een slipstream:
[rml][ XP] Streaming SP1 en bootable cd maken[/rml]
[ Voor 13% gewijzigd door Jimster op 19-09-2003 15:10 ]
Ik stelde die vraag eigenlijk aan de TS, had ff verkeerd gequoteJimsterrr schreef op 19 September 2003 @ 15:06:
[...]
Yep heb SP1. Misschien moet de TS ff een XP cdtje bakken met SP1 ingebouwd. Weet niet precies hoe dat gaat.
Maar SP1 slipstreamen met een win xp cd is niet moeilijk, ik heb em ook zelf gemaakt.
Hier bijvoorbeeld: *klik*
Ik wist niet eens dat er op GoT al een manual stond
[ Voor 19% gewijzigd door vogeltje op 19-09-2003 15:14 ]
Ik heb windows xp incl SP1, het ligt ook niet aan de router of wat dan ook, heb er al honderde pc's via mijn netwerk geinstalleerd.
Hij geeft het volgende aan als hij gaat controleren of er een update is.
Er is een fout opgetreden in Windows Update waardoor de gevraagde pagina niet kan worden weergegeven.
Selecteer een van de volgende pagina's voor informatie over Windows Update-services of stuur ons een reactie.
Windows Update-introductiepagina
Informatie over Windows Update
Ondersteuningsinformatie
U kunt ook on line ondersteuning krijgen als u problemen hebt met Windows Update.
Foutnummer naar Microsoft verzenden (0x800A138F)
Opmerking Er worden foutgegevens verzonden, maar er wordt geen ondersteuningsaanvraag gemaakt. Het is niet zeker of u een reactie ontvangt.
Ik heb dus alles nagezocht wat er te vinden is.
Hij geeft het volgende aan als hij gaat controleren of er een update is.
Er is een fout opgetreden in Windows Update waardoor de gevraagde pagina niet kan worden weergegeven.
Selecteer een van de volgende pagina's voor informatie over Windows Update-services of stuur ons een reactie.
Windows Update-introductiepagina
Informatie over Windows Update
Ondersteuningsinformatie
U kunt ook on line ondersteuning krijgen als u problemen hebt met Windows Update.
Foutnummer naar Microsoft verzenden (0x800A138F)
Opmerking Er worden foutgegevens verzonden, maar er wordt geen ondersteuningsaanvraag gemaakt. Het is niet zeker of u een reactie ontvangt.
Ik heb dus alles nagezocht wat er te vinden is.
[ Voor 5% gewijzigd door QSYS op 19-09-2003 15:20 ]
trouwens heb net ff windows xp geinstalleerd op een ide controller, en toen ging updaten wel.
Trouwens nog alle gevonden google dingen nagekeken, maar oplossing stond er niet in.
Trouwens nog alle gevonden google dingen nagekeken, maar oplossing stond er niet in.
[ Voor 33% gewijzigd door QSYS op 19-09-2003 15:28 ]
van deze bron
--
When you try to use Windows Update after June 2002, Windows Update fails with error 800A138F just before it should have displayed the license agreement. Additionally, no driver updates are offered even if some are supposed to be available.
When Windows Update checks the list of installed device drivers on the computer, it reads the dates of all device drivers listed in the registry. The current version of Windows Update fails if any of those dates are written in an unrecognized format. Previous versions of Windows Update had no problem handling the presence of such drivers on the system.
--
Dus het kan best zijn dat de dates voor de SATA controller in een unrecognized format staan.
--
When you try to use Windows Update after June 2002, Windows Update fails with error 800A138F just before it should have displayed the license agreement. Additionally, no driver updates are offered even if some are supposed to be available.
When Windows Update checks the list of installed device drivers on the computer, it reads the dates of all device drivers listed in the registry. The current version of Windows Update fails if any of those dates are written in an unrecognized format. Previous versions of Windows Update had no problem handling the presence of such drivers on the system.
--
Dus het kan best zijn dat de dates voor de SATA controller in een unrecognized format staan.
[ Voor 21% gewijzigd door vogeltje op 19-09-2003 15:30 ]
en? nu heb is het nog niet opgelost dus.. Ik wordt hier stapel gek van, heeft toch echt iets met SATA te maken.
Was er geen patch die na installatie ervoor zorgde dat windows update niet goed meer functioneerde? Ik meen me daar iets van te herinneren.
Ondertussen zou dat probleem met die patch moeten verholpen zijn en is die patch vervangen door een goede. Maarja, je hebt nu die slechte patch erop staan.
Uninstall eens wat laatst geinstalleerde patches?
Ondertussen zou dat probleem met die patch moeten verholpen zijn en is die patch vervangen door een goede. Maarja, je hebt nu die slechte patch erop staan.
Uninstall eens wat laatst geinstalleerde patches?
ik heb nog niks kunnen installeren behalve windows xp, staat er dus nog standaard op
Dus ik zat toch op het goede spoor, ik wist et wel. Google kan veelQSYS schreef op 19 September 2003 @ 15:44:
ja ja, ik heb het uitgevonden, het had met de tijd in de bios te maken, die was niet op datum.. Tjonge tjonge.. Heel hartelijk bedankt voor jullie hulp..
Windowsupdate werkt prima op mijn 2 SATA systemen (1 systeem heeft raptor + 120GB maxtor en andere systeem heeft Seagate 80GB SATA met een 80GB Hitachi via SATA converter).
Je probleem ligt niet met SATA.
Je probleem ligt niet met SATA.
<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>
Verwijderd
Zorg dat je Regional Settings goedstaan en zorg dat de datum en tijd goedstaan. Dat was bij mij het probleem.
Andere SATA drivers laden? Bij de windows setup kiezen voor F6, en de drivers laden al geprobeerd. Ik heb hier op mijn werk al 10 tallen SATA pc's gebouwdt, en we doen altijd windows update en gaat altijd prima. Nou gebruiken we alleen Chaintech 9PJL borden en Intel 865 borden.
Wel heel vreemd, welke moderbord heb je?
Wel heel vreemd, welke moderbord heb je?
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Het is al opgelost, ik heb een MSI Delta Via KT600. Zoals hier boven vermeld wordt lag het aan de tijd die in de bios stond, die stond op 1999. Was niet goed.
Pagina: 1