Toon posts:

[nt4 + IE 6] Terminal Services

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Menschen,

We draaien hier win nt4, sp6a. Balen dus, omdat er standaard geen quicklaunch-bar op nt zit.

Dat valt op te lossen door IE 5 te installeren, en dan wat extra opties mee te geven (de install dus via DOS opstarten). Dat ging allemaal goed, en daarna ben ik nog verder gegaan naar IE 6.

Nu het probleem:
Onze website staat ergens anders gehost. We kunnen hiermee verbinden door dmv een terminal. Deze remote host is een w2k-machine.

Deze terminal kan je openen mbv je webbrowser. De eerste keer dat dat dit doet moet je de Terminal Services (oid) downloaden.

Maar nu ik IE 6 heb werkt dat dus niet meer. Alles stopt met een scripterror:
"object doesn't support this property or method: "MsTsc.Server'"

Ik heb de terminal services al van mijn copu af gehaald, via IE -> tools -> options -> general -> setting -> view objects

Maar nogsteeds krijg ik deze foutmelding.. Iemand een idee?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Niet helemaal duidelijk: heb je altijd bij openen van IE, of enkel bij benaderen van Term Services?

Je kunt anders ook de Win32 RDP client gebruiken: http://www.microsoft.com/.../downloads/rdclientdl.asp

Check iig. je security settings (incl. die van firewall (poort 3389?), virusscanner, adblocker etc) even.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dit is enkel als ik de site open waar terminal services zou moeten opstarten. Securitysettings staan op medium. Neem aan dat dat goed genoeg is...

Op andere clients met IE 5 werkt het wel gewoon, dus de firewall kan het nooit zijn...

Zal die RDP eens proberen..