Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[T-mobile]Pas op voor overstap met nummerbehoud.

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:15

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Het volgende moet even van mijn hart omdat het werkelijk te zot is voor woorden.

Ik heb al 8 jaar lang een 06-nummer en deze wil ik natuurlijk graag houden.
Ook ben ik al jaren contract vrij en kan doen en laten wat ik wil.
Nu wilde ik graag een nieuw toestel, de Siemens SL-55, en ik dus bellen met Debitel om te vragen wat de mogelijkheden zijn.
Per maand bel en ver-sms ik zo’n € 130,- dus leek mij een meer dan aantrekkelijke aanbieding op zijn plaats.
Een belletje gepleegd naar de klantenservice van Debitel voor een 2 jarige contractverlenging met een ander abbo zodat het sms-en en bellen voordeliger werd.
De dame aan de andere kant luistert naar mijn verhaal en kijkt naar mijn meer dan voorbeeldig belgedrag.
“mijnheer”, zegt ze, “de SL-55 mag ik U aanbieden bij een contractverlenging van 2 jaar a € 35,- per maand als U € 190,- bij betaald”.
Ik was met stomheid geslagen.
Een nieuwe abonnee krijgt hem voor niets bij hetzelfde abbo en ik, een trouwe klant, moet bijbetalen.
Discussie had natuurlijk geen zin en ik geen zin om te betalen dus de deal ging niet door.
Bij T-mobile deden ze niet moeilijk, een SL-55 plus een 2 jarig contract met een abbo wat gunstiger is dan Debitel zonder “extra” kosten.
De keuze snel gemaakt, contact afgesloten met nummerportatie van Debitel naar T-mobile, en de SL-55 direct mee.
De koning te rijk met mijn nouveau speeltje en blij me het voordelige abbo.
Het nummerportatieformulier (woordwaarde?) ingevuld en gefaxt om per 1-10-2003 over te gaan en klaar was Kees (dacht ik).
Nu komt het meest waanzinnige verhaal ooit.

Na een week kreeg ik van T-mobile de bevestiging van het abbo en de nummerportatie.
Ik lees tot mijn verbazing dat ik pas per 1-12-2003 over kan (?).
Ik dus bellen met T-mobile en daar vertelde ze mij dat ik 3 maanden opzeg termijn had als ik een vrij Debitel abbo had.
Had je een abbo van 1 jaar dan maar 1 maand.
Natuurlijk pakte ik direct mijn algemene vooraarden die ik van de KPN kreeg toen ik 8 jaar geleden dit nummer afsloot en daar stond vrolijk 1 maand.
Maar helaas, er waren wijzigingen in de 8 jaar geweest en dus pieste ik naast de pot.
Nu zat ik daar, 3 maanden lang met 2 nummers en 2 toestellen.
Er was een andere mogelijkheid, 2 maanden afkopen bij Debitel en dus toch per 1 oktober over.
Ik Debitel gebeld, het verhaal verteld en zegt die dame doodleuk dat als ik op mijn nummerportatieformulier 1 oktober heb opgegeven ik gewoon per 1 oktober over kan en Debitel mij de laatste 2 maanden in één keer zou factureren.
Dit was een standaard procedure en geheel volgens de OPTA afspraken over nummerportatie.
Één telefoontje naar T-mobile leerde mij dat T-mobile zich niet aan deze afspraak houd als Debitel geen schriftelijke verklaring levert dat ik werkelijk eerder weg mag en dus houd T-mobile mij 3 maanden lang op 2 abbo’s.
Hoe lang, hoe veel en hoe vaak ik wel niet heen en weer heb gebeld tussen de klantenservice van T-mobile en Debitel in de afgelopen 2 dagen weet ik niet, maar neem aan dat het VEEL was.
Debitel gaf deze verklaring niet af omdat T-mobile de enige provider was die zo werkte en Debitel weigert om mee te werken omdat T-mobile dwars ligt.
Ze vertelden mij dat ze 10-tallen klanten van T-mobile per dag hadden met dit probleem, en niet alleen zij maar ook alle andere providers die wel volgens de OPTA afspraak werkten.
T-mobile bleef maar zeuren om dat papiertje en er was geen praten aan, ook het voorstel van mij om rechtstreeks met een bepaalde persoon met een rechtstreeks nummer van Debitel te bellen was van dovenmansoren.
T-mobile wilde niet meewerken.
Als een godsgeschenk stelde Debitel voor om iemand van hun nummerbehoud te laten bellen met nummerbehoud van T-mobile om te kijken of dat misschien kon helpen.
En HULDE _/-\o_ , dit heeft gewerkt!
Na bijna 2 dagen onafgebroken bellen met 2x klantenservice slaagde de medewerker van Debitel er in om mijn probleem op te lossen en T-mobile te bewegen tot flexibiliteit.
Helaas zullen er nog ik weet niet hoeveel “nieuwe” en bestaande T-mobile klanten met hetzelfde probleem kampen.
Foute voorlichting van T-mobile, hun verkooppunt(en) in den landen, hun bureaucratische halsstarrige medewerkers en houding kosten niet wetende nieuwe klanten dus extra geld, soms veel geld.

Hopelijk dient mijn verhaal als waarschuwing voor als je overstapt naar T-mobile met nummerportatie.
Laat je goed informeren, check, check en dubbel check.

En aan T-mobile een wijze raad; Wees klantvriendelijk en werk mee, de OPTA is er niet voor niets.
Ik zit er nu 2 jaar aan vast, helaas, maar ik ben weg zodra ik kan, over klantvriendelijkheid gesproken.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen?

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Toen Ben nog Ben was, gingen de dingen redelijk, er werden weliswaar fouten gemaakt (mijn nummerportering werkte niet om een vage reden, en duurde 3 weken ipv 7 dagen. (edit: Ik kwam van Vodaphone, en mijn nummer was 'verdwenen')

Mijn ervaringen zijn sinds het T-mobile is geworden dat het een groot drama aan het worden is.

Ik zit hier in Enschede, en regelmatig mis ik telefoontjes, en als ik dan in de auto zit bij Deventer, krijg ik ineen keer een sms-je met het bericht dat ik 8 voicemails heb.
En T-mobile maar volhouden dat er geen enkel probleem is, en dat het allemaal zou moeten werken.
Ik ben het behoorlijk zat, en aangezien mijn abbo ten einde is, ga ik fijn op zoek naar een andere telecommer.

[ Voor 5% gewijzigd door Emmeau op 19-09-2003 14:32 ]

If you choose to criticise you choose your enemies

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:04
Ik ben een jaarte of 4 geleden over gestapt naar T-mobile (toen nog BEN genaamd) maar ik moet zeggen dat dat zonder slag of stoot ging hoor.

Gewoon in de winkel een een nieuw abbo afgesloten en een nummerbehoud formuliertje ingevuld en dat hebben ze gefaxt naar Libertel (nu Vodafone) en toen kreeg ik te horen dat het op 1 bepaalde dag rond een uurtje of 10 omgezet zou worden en dat ging prima ben hoog uit 15 minuutje niet bereikbaar geweest om dat er toen gewisseld werd met de nummers.

Dus in mijn geval is er prima gehandeld hoor door bij providers, maar in 3 jaar kan er natuurlijk een hoop veranderen

Teteringen

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

toen het nog ben was was ik aardig tevreden.
toen ze t-mobil werden is het alleen maar berg afwaarts gegaan.
en dan vooral met de verbinding bij mij, terwijl het gewoon dezelfde netwerk is, dus wat ze fout doen ik zou het niet weten :?
in febr. is mijn contract verlopen en stap ik over op orange.
ik wil wel me nummer behouden dus ik zal ruim optijd aanvragen.
ik neem aan dat ik dan niet veel problemen zal ondervinden, of ben ik nu te onnozel :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• [FSF]Moses
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 08:53
Op zich een goede keuze. Ikzelf heb al ruim 3 jaar een abbo bij toenmalig Dutchtone, wat nu Orange is. De service en de behulpzaamheid van de diverse medewerkers van Orange is uitermate goed.
Het omzetten van abbo's en het vervangen van een telefoon nummer ging geheel foutloos.
Helaas een klein minpuntje: De dekking is niet altijd even uitmuitend, maar komt slechts in enkele plaatsen voor en dan ook nog alleen binnenshuis. Bergum (aan de kant van de NTF) en rond Biest-Houtakker is de dekking niet altijd optimaal. Buitenshuis wel. en dat vind ik dan toch wel belangrijk....
Aan die wat slechtere dekking wordt wel gewerkt, maar de grootste problemen leveren nog altijd de desbetreffende gemeentes op die liever een paal van Voda of van KPN hebben dan eentje van Orange....

Voor de rest niets dan lof over Orange hier.... Net weer mijn abbo laten verlengen voor een jaar en ik kon kiezen: 3 maanden gratis bundel of een nieuw toestel... Vorig jaar had ik 3 maand gratis bellen, perfect geregeld en dit jaar gewoon een nieuw toestel voor nop. Heb nu net mijn Nokia 7650 (614 euro's winkelwaarde) en geen geklooi verder...

Geweldige service.... of ben ik de enige? Ik hoor ook wel van anderen dat het hopeloos is, echter die ervaring deel ik niet....

Moses

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

nu heb ik met t-mobil ook geen altebeste verbinding dus dat is niet zo'n probleem ;)
het mooiste vind ik dat je al je niet gebruikte minuten gewoon blijft behouden.
dat ook je sms in het beltegoed zit.
en dat je geen aparte rekening krijgt als je in het buitenland beld :)
als jij zegt dat je niet veel problemen had met overstappen dan geloof ik je, en hoop dat het bij mij ook zo gaat.
is het geluid trouwens ook goed :?

• [FSF]Moses
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 08:53
Ik weet nu net even niet of je het tegen mij hebt Chucky666 maar toch even een antwoord:

Bij Orange neem je het overgebleven beltegoed van je bundel mee naar de volgende periode :D

Geen Aparte rekening als je vanuit het buitenland belt (YAY! zit veel in duitsland), gaat net als het sms-en van je belbundel af ... handig geen geklooi met een aparte sms/buitenland bundel en zo.

Roaming met andere providers in het buitenland (belgie, luxemburg en duitsland is gerg goed geregeld, altijd een goede verbinding in the outsides :)

Overstap-problemen had ik niet (sorry) was mijn eerste abbo, ik was zat van het gezeik van de baas over mijn belgedrag.... zeikert, dus die nokia 8110i ingeleverd en wat anders (wel een Nokia) genomen, een 3310 dus :D

Geluidskwaliteit vind ik persoonlijk goed, hier en daar laat het geluid wel eens een steekje vallen, vooral buiten, kan ook aan de telefoon liggen, heb nml nu een 7650 (Cool ding zeg)

Hoe het zit met grps en mms weet ik niet, gebruik dat zelf niet.... heb wel een pc daar voor hahahaha.... wat de kosten daarover zijn moet ik nog met Orange bellen... die weten dat wel

just my 2 cents

[ Voor 9% gewijzigd door [FSF]Moses op 19-09-2003 15:45 ]

Moses

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

FSF-Moses schreef op 19 September 2003 @ 15:43:
Ik weet nu net even niet of je het tegen mij hebt Chucky666 maar toch even een antwoord:

jep ik had het tegen jouw ;)

Bij Orange neem je het overgebleven beltegoed van je bundel mee naar de volgende periode :D

weet ik daarom vind ik dat een grote plus punt :)

Geen Aparte rekening als je vanuit het buitenland belt

weet ik ook daarom weer een plus punt ;)

Geluidskwaliteit vind ik persoonlijk goed, hier en daar laat het geluid wel eens een steekje vallen, vooral buiten, kan ook aan de telefoon liggen, heb nml nu een 7650 (Cool ding zeg)

dat wilde ik dus even weten :)
over het algemeen is ie dus wel goed.

just my 2 cents

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:04

elinsen

Fear me......

Ik ben 1 van de eerste gebruikers van het Ben / T-Mobile netwerk. In al die jaren kan ik enkel lovende berichten plaatsen over T-Mobile. Het bereik is naar mijn mening goed en beter dan Telfort of Orange welke ik ook ooit heb gebruikt met van die gratis abbo's.

Het lijkt mij dat de schuld dan ook niet bij T-Mobile ligt maar bij Debitel. Zij hebben namelijk nooit nieuwe voorwaarden verstuurd toen deze zijn gewijzigd. Als ze dat wel hadden gedaan had jij geweten dat het 3 maanden is geworden en dan was er nooit geen probleem ontstaan.

Ik vind het niet meer dan redelijk dat T-Mobile zulks standpunt inneemt dat zij een schriftelijke bevestiging willen hebben. Op die manier zijn zij nooit de 'foute' partij mocht er iets mis gaan.

Wat ook een groot voordeel is van T-Mobile is dat wanneer je je contract ooit weer verlengt je een nieuw toestel kunt bedingen. Hierbij kijkt men naar je belgedrag. Aangezien dit in de winkel niet wordt gedaan krijg je bij T-Mobile altijd een beter aanbod. Mijn Nokia 5510 is helaas afgelopen vakantie uit mijn zak gestolen in een overvolle tram in Rome. Heb de SIM direct geblokkeerd. Direct ook een nieuwe SIM aangevraagd. In dit geval deed T-Mobile ook direct een aanbod voor een nieuw toestel, echter wilde ik eerst weten wat de reisverzekering deed. Een weekje later heb ik weer gebeld en geinformeerd naar de prijzen van enkele toestellen die mij wel aanstaan. Hier wist de medewerkster te vertellen dat ik het beste even kon wachten, want op 15 februari 2004 loopt mijn abbo af en kan ik dus contractvernieuwing doen.

Maar nu het mooie. Vanwege die gestolen foon mag ik reeds 3 maanden eerder mijn abbo verlengen, dus al op 15 november. Nu heb ik T-Mobile Vaak '99 en ik krijg de Nokia 6610 of Sony Ericsson T610 bij een verlenging van 2 jaar helemaal voor niets. Voorlopig dus maar ff met een oud toestelletje bellen, want over 2 maanden krijg ik een splinternieuwe voor nop. (By the way, T610 kost los ruim € 370,-).

Nog een weetje. In mijn geval heb ik dus T-Mobile Vaak '99, waarbij de voorwaarden en tarieven beter en goedkoper zijn dan de huidige abbo's. Wanneer je via T-Mobile verlengt kan je in het oude tariefplan blijven, echter verlengen in de shop of via internet betekend automatisch dat je naar het nieuwe tariefplan gaat met gelijke belminuten.

Ik heb gedurende de jaren al 3 x een nieuw toestel 'gekregen', heb geen enkele keer een cent betaald. Overigens kan je ook contractverlenging doen zonder toestel. Je krijgt dan een korting die wordt verrekend op de volgende faktuur.

Kortom, ik ben een zeer tevreden klant bij T-Mobile, en ik hoop dat ik dat nog jaren mag blijven.

[ Voor 8% gewijzigd door elinsen op 19-09-2003 17:57 ]

E.P.M. Linsen

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-11 13:05
Ik heb zelf ook een tijdje gezocht naar telefoons en abbo`s ook om te verwisselen.
Gelukkig was ik wel goed voorgelicht en toevallig een vriend van me die bij een Tel zaak had gewerkt vertelde het me ook. Nummer behoud en van ene naar andere provider kan gewoon 2 maanden duren.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Misschien een tip voor de volgende keer of voor andere mensen; vragen ofdat er nog bijzonderheden te vermelden zijn en/of extra kosten. Zeggen ze nee, dan kan je ze haast wel verplichten het binnen no-time op te lossen zonder extra kosten. Of zie ik het toch verkeerd?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Killing_Calu schreef op 19 September 2003 @ 18:08:
Nummer behoud en van ene naar andere provider kan gewoon 2 maanden duren.
Drie maanden zelfs. Als de opzegtermijn bij de oude provider drie maanden is, dan duurt het ook drie maanden voor het nummer overgezet kan worden. Maar als je verzwijgt dat je nog niet contractsvrij bent of wordt binnen het bereik van de opzegtermijn, dan kan het nog langer duren.
De Opta wil dat nummerbehoud altijd binnen tien dagen geregeld wordt in de toekomst. In dat geval zul je bij de provider waar je vertrekt een ander, vervangend nummer moeten krijgen voor de resterende abonnementsperiode. Die regel is nog niet ingevoerd.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

haas schreef op 19 September 2003 @ 21:15:
[...]

Drie maanden zelfs. Als de opzegtermijn bij de oude provider drie maanden is, dan duurt het ook drie maanden voor het nummer overgezet kan worden. Maar als je verzwijgt dat je nog niet contractsvrij bent of wordt binnen het bereik van de opzegtermijn, dan kan het nog langer duren.
De Opta wil dat nummerbehoud altijd binnen tien dagen geregeld wordt in de toekomst. In dat geval zul je bij de provider waar je vertrekt een ander, vervangend nummer moeten krijgen voor de resterende abonnementsperiode. Die regel is nog niet ingevoerd.
Die regel is alleen nog maar bij Debitel ingevoerd, daar kan je je nummer al meenemen naar een andere provider met 10 dagen.
Maar dan moet je natuurlijk nog wel je laatste 3 maanden (opzegtermijn) betalen.
Die zullen dan ook in 1x op je slotnotta te komen staan.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:28
Ik heb ook het Ben Vaak '99 abbo. En ik had ook altijd goed bereik en ik was ook altijd heel erg tevreden met Ben. Maar sinds het T-Mobile is geworden erger ik me alleen maar dood aan die provider. Ok, ik betaal dan wel nog zo weinig als in '99 maar daar is de kwaliteit dan ook naar duidelijk.

Er is hier achter ons huis laatst een dikke zendmast geplaatst, maar is mijn bereik er beter van geworden? NEE! Eerder slechter. Ik heb beneden totaal geen bereik, en boven met mazzel 2 streepjes van 5.

Ik heb twee maanden geleden aangegeven dat ik naar Vodafone wil overstappen en dat zal per 6 oktober omgezet worden. Mijn pa heeft ook Vodafone en die heeft altijd perfect bereik in het hele huis, dus ik ben blij met mijn keuze.

De enige reden dat T-Mobile nu zo populair is, komt door die acties met hun goedkope telefoons. Bij geen andere provider kan je telefoons zo goedkoop krijgen.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:15

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Ginz schreef op 19 September 2003 @ 22:04:
[...]

Die regel is alleen nog maar bij Debitel ingevoerd, daar kan je je nummer al meenemen naar een andere provider met 10 dagen.
Maar dan moet je natuurlijk nog wel je laatste 3 maanden (opzegtermijn) betalen.
Die zullen dan ook in 1x op je slotnotta te komen staan.
Dat klopt, omdat de OPTA dit stelde als een niet meer dan redelijke termijn voor eigenaar nummer, gebruiker nummer en nieuwe eigenaar nummer.
Vind het persoonlijk zeer netjes dat Debitel direct de regelgeving van de OPTA als standaard insteldt.
Ook andere providers proberen zich zo goed als het kan hier aan te houden.
Alleen T-mobile doet moeilijk.
En waarom, weet ik veel.
Het document wat jij invoert voor je nummerportatie en met jou gewenste overgansdatum, handtekening etc. is rechtsgeldig en als iedereen zich hier aan zou houden had ik wij dit soort zaken niet.
Kijk, dat ik 2 maanden "extra" moet betalen als afkoop van het opzechtermijn boeit me niet.
Nu loop ik met 2 telefoons en bel met de één en ontvang telefoontjes met de ander |:(

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:20
Even korte reactie:

Heb Vodafone (destijds Libertel) abonnement gehad, vervolgens over gestapt op Vodafone Prepaid (IZI). Geruime tijd gehad. Ben nu bij Orange met abonnement. Formulier wat bij de telefoon zat op de bus gedaan en heb nu mijn 'oude' nummer weer op mijn nieuwe toestel.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Pagina: 1