Ik probeer vanuit een applet te printen. In JBuilder werkt dit prima, maar als ik vervolgens de applet op een web-pagina deponeer krijg ik in de console de foutmelding 'No print service found' terwijl er toch echt printers geïnstalleerd zijn en een standaardprinter is geselecteerd (de melding verschijnt na het selecteren van een printer in een printerDialog).
Iemand enig idee wat hier aan te doen is?
Verder zou ik (als dat printen dan eenmaal werkt) graag de bevestigingsmelding die gegeven wordt dat 'The applet would like to print' uitschakelen. Weet iemand of dit mogelijk is en zo ja: hoe?
edit: Ik kom net tot de ontdekking dat het eerste probleem alleen fout gaat als de print-methode via een JavaScript aangeroepen wordt, als op een (tijdelijk aangemaakte) print-knop ín de applet geklikt wordt gaat het wel goed.
Toch zou een oplossing wel fijn zijn
edit 2: Probleem gereduceerd tot probleem 2, oplossing: in de init van de applet even de printservice ophalen uit de job (en vervolgens niets mee doen)
Iemand enig idee wat hier aan te doen is?
Verder zou ik (als dat printen dan eenmaal werkt) graag de bevestigingsmelding die gegeven wordt dat 'The applet would like to print' uitschakelen. Weet iemand of dit mogelijk is en zo ja: hoe?
edit: Ik kom net tot de ontdekking dat het eerste probleem alleen fout gaat als de print-methode via een JavaScript aangeroepen wordt, als op een (tijdelijk aangemaakte) print-knop ín de applet geklikt wordt gaat het wel goed.
Toch zou een oplossing wel fijn zijn
edit 2: Probleem gereduceerd tot probleem 2, oplossing: in de init van de applet even de printservice ophalen uit de job (en vervolgens niets mee doen)
[ Voor 34% gewijzigd door Hatsekie_D op 19-09-2003 14:51 ]