[java] Printen vanuit een applet

Pagina: 1
Acties:

• Hatsekie_D
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 17:45

Hatsekie_D

Doe mij maar een glaasje prik

Topicstarter
Ik probeer vanuit een applet te printen. In JBuilder werkt dit prima, maar als ik vervolgens de applet op een web-pagina deponeer krijg ik in de console de foutmelding 'No print service found' terwijl er toch echt printers geïnstalleerd zijn en een standaardprinter is geselecteerd (de melding verschijnt na het selecteren van een printer in een printerDialog).
Iemand enig idee wat hier aan te doen is?

Verder zou ik (als dat printen dan eenmaal werkt) graag de bevestigingsmelding die gegeven wordt dat 'The applet would like to print' uitschakelen. Weet iemand of dit mogelijk is en zo ja: hoe?

edit: Ik kom net tot de ontdekking dat het eerste probleem alleen fout gaat als de print-methode via een JavaScript aangeroepen wordt, als op een (tijdelijk aangemaakte) print-knop ín de applet geklikt wordt gaat het wel goed.
Toch zou een oplossing wel fijn zijn :)

edit 2: Probleem gereduceerd tot probleem 2, oplossing: in de init van de applet even de printservice ophalen uit de job (en vervolgens niets mee doen)

[ Voor 34% gewijzigd door Hatsekie_D op 19-09-2003 14:51 ]

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
Niemand die hier een oplossing voor heeft dus?

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:01
Het kan wellicht als je je applet signed. Dan zou je meer acties moeten kunnen doen. Maar of je hiermee systeem-operaties uit kan voeren zonder dat de gebruiker dit moet conformeren weet ik niet.

Het is iig niet netjes. Stel je komt op een website en die begint zonder dat jij kan kiezen je of wel of niet wil printen, ineens 1000 pagina af te drukken. Voel je je toch flink genaaid of niet.

Groetjes

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
yrew schreef op 22 September 2003 @ 16:01:
Het kan wellicht als je je applet signed. Dan zou je meer acties moeten kunnen doen. Maar of je hiermee systeem-operaties uit kan voeren zonder dat de gebruiker dit moet conformeren weet ik niet.

Het is iig niet netjes. Stel je komt op een website en die begint zonder dat jij kan kiezen je of wel of niet wil printen, ineens 1000 pagina af te drukken. Voel je je toch flink genaaid of niet.
Het is een applet die alleen gebruikt wordt binnen het intranet van een bedrijf of van buitenaf door de medewerkers van het bedrijf... :)

Kun je misschien uitleggen hoe dat signen in zijn werk gaat? Kan ik dat zelf doen of moet ik de applet daarvoor naar een bepaalde firma (Sun of zo?) sturen?

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:01
Je kunt dit zelf doen zonder probleem. Maar dan staat er dit programma is gecertificeerd door Hatsekie_D en dat vinden de meeste mensen niet fijn.

Je hebt hiervoor bedrijven die certificaten uitgeven, ik weet zo snel de namen niet maar 1 ervan was dacht ik verisign. Nu geef je zelf al aan dat het alleen mensen van binnen het bedrijf de applet gebruiken dus kun je best zelf een certificaat maken.

Je krijgt trouwens zelf vaak genoeg deze boodschappen om je oren als je aan het surfen bent. Vaak in doordat Quicktime-plugin geinstalleerd moet worden of iets van flash.

Nogmaals, ik weet niet of je hiermee de boodschap uitkan schakelen, omdat het weleens op een diep niveau afgdwongen kan worden. Zoek en gij zult vinden. Ook over het signen van applets, zie hiervoor gewoon de Sun site.

Groetjes

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
yrew schreef op 22 september 2003 @ 16:35:
Je kunt dit zelf doen zonder probleem. Maar dan staat er dit programma is gecertificeerd door Hatsekie_D en dat vinden de meeste mensen niet fijn.

Je hebt hiervoor bedrijven die certificaten uitgeven, ik weet zo snel de namen niet maar 1 ervan was dacht ik verisign. Nu geef je zelf al aan dat het alleen mensen van binnen het bedrijf de applet gebruiken dus kun je best zelf een certificaat maken.

Je krijgt trouwens zelf vaak genoeg deze boodschappen om je oren als je aan het surfen bent. Vaak in doordat Quicktime-plugin geinstalleerd moet worden of iets van flash.

Nogmaals, ik weet niet of je hiermee de boodschap uitkan schakelen, omdat het weleens op een diep niveau afgdwongen kan worden. Zoek en gij zult vinden. Ook over het signen van applets, zie hiervoor gewoon de Sun site.
Ik zal even verder zoeken dan, in elk geval hartelijk bedankjeweld :)

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 19:14

Eelke Spaak

- Vlad -

Je kan ook overwegen het applet in een Java-applicatie te plaatsen; dan heb je geen (of in ieder geval weinig) securitybeperkingen. Anders moet je denk ik gewoon accepteren dat je users een vraag krijgen; persoonlijk vind ik dit eigenlijk wel een goeie eigenschap van de VM/browser integratie :) .

TheStreme - Share anything with anyone

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
Vladimir G. schreef op 22 September 2003 @ 16:48:
Je kan ook overwegen het applet in een Java-applicatie te plaatsen; dan heb je geen (of in ieder geval weinig) securitybeperkingen. Anders moet je denk ik gewoon accepteren dat je users een vraag krijgen; persoonlijk vind ik dit eigenlijk wel een goeie eigenschap van de VM/browser integratie :) .
Ik heb een webapplicatie met daarin een applet voor de uitvoer naar de printer, dus een applicatie lijkt me niet zo handig :)
En inderdaad, het is maar goed dat die security maatregelen er zijn, maar in dit geval komen ze me niet zo goed van pas.
Pagina: 1