USB key besluit readonly te worden

Pagina: 1
Acties:

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
[disclaimer]
Aangezien het niet om de "glitter en glamour" van mijn usb key gaat maar om een tech problem leek dit mij het beste forum.
[/disclaimer]

ik heb een desktop en een laptop. beide draaien dualboot xp/linux

heb 2 weken terug een usb 2.0 128 mb key gekocht bij norrod

Gisteren de laatste bestanden nog op weggeschreven..

vanmorgen besloot het stomme ding om maar read only te zijn! Maakt niet uit in welke pc of op wel besturingssysteem. Het ding is readonly!!! er zit geen knoppie op om dit te switchen.

nu kan ik hem gaan ruilen bij norrod maar er staat belangrijk spul op wat ik liever niet zomaar uit handen geef!
Weet iemand wat ik kan doen om mijn key weer te kunnen legen/beschrijven

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:34
Ik heb even bij norrod gekeken en het ding lijkt een beveiligings switch te hebben, ik zou dus maar eens zoeken naar de switch, en een usbstick is een opslagmedia dus dit is het correcte forum. :)
Technische specificaties:
- 128Mb
- USB 2.0 interface
- Geschikt voor Windows ME/2000/XP, Mac OS 9.0 en hoger
- LED indication
- Hoge kwaliteit & modern vormgegeven
- Beveilingsswitch

[ Voor 37% gewijzigd door grolo2010 op 19-09-2003 14:06 ]

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Die switch, is dat een fysieke schakelaar of een "instelling" die via de driver verandert moet worden?

Ik heb btw nog nooit op een USB stick dingen gezien die in de verste verte op een switch lijkt... die ledjes wel...

[ Voor 4% gewijzigd door Fludizz op 19-09-2003 14:10 ]

• dacurve
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-10-2021
Op mijn USB stick zit ook een schakelaartje om hem op read-only te zetten..

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-03 07:21

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Fludizz schreef op 19 September 2003 @ 14:09:
Die switch, is dat een fysieke schakelaar of een "instelling" die via de driver verandert moet worden?

Ik heb btw nog nooit op een USB stick dingen gezien die in de verste verte op een switch lijkt... die ledjes wel...
Ik heb hier twee van die dingen bij me (Paradigit 128 MB en W@LK KEY 64 MB) en die hebben allebei een fysieke schakelaar. Door de plaatsing (onhandig) en het formaat (extreem klein) heb ik bij geen van beide ooit die schakelaar kunnen bedienen (wilde experimenteren).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Fludizz
  • Niet online
dacurve schreef op 19 September 2003 @ 14:13:
Op mijn USB stick zit ook een schakelaartje om hem op read-only te zetten..
offtopic:
kan je misschien een pic van die schakelaar posten? ik heb ook een vriend die beweert dat zijn USBding niet meer werkt... misschien dat ie ook zo'n schakelaartje erop heeft zitten... weet ik waarnaar ik moet zoeken, net als de TS :)

Edit: Mr.Liu mag ook wel pic ervan posten :P jij had volges mij wel een digicam als ik me goed herinner van de WL meeting? :P

[ Voor 15% gewijzigd door Fludizz op 19-09-2003 14:20 ]

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Kan je niet zoals met een bestandje bij de eigenschappen van je usb stick, het vinkje bij alleen lezen weghalen? Dus rechtermuisknop op verwisselbaar station en dan alleen lezen vinkje weghalen. Of zek ik nu iets stom :?.

• Freee!!

Freee!!

Fludizz schreef op 19 September 2003 @ 14:14:
[...]
offtopic:
Edit: Mr.Liu mag ook wel pic ervan posten :P jij had volges mij wel een digicam als ik me goed herinner van de WL meeting? :P
Sorry, dat herinner je je fout. Ik heb al even gekeken of ik een plaatje kon vinden op het internet, maar de paradigit-site is net down gegaan en bij mycom is de switch niet te zien.

Poging tot beschrijving:
Aan een zijkant (lange smalle kant) zit een kleine rechthoekige uitsparing waarin een staafje heen en weer kan bewegen. Als het goed is, staan daar ook twee tekentjes bij van een open en een gesloten hangslot.

Aanvulling: Gescheiden door een dun randje van het beschermkapje (niet eronder).

[ Voor 6% gewijzigd door Freee!! op 19-09-2003 14:30 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Fludizz
  • Niet online
Mr. Liu schreef op 19 September 2003 @ 14:25:
[...]

Sorry, dat herinner je je fout. Ik heb al even gekeken of ik een plaatje kon vinden op het internet, maar de paradigit-site is net down gegaan en bij mycom is de switch niet te zien.

Poging tot beschrijving:
Aan een zijkant (lange smalle kant) zit een kleine rechthoekige uitsparing waarin een staafje heen en weer kan bewegen. Als het goed is, staan daar ook twee tekentjes bij van een open en een gesloten hangslot.
Dank, ik zal eens kijken of ik et bij die gozer kan vinden :) scheelt hem weer bom duiten :)

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://test.digipoint.org/files/usberr.jpg

norrod ding... geen switch hoor... blauw metaal.. dat witte = sticker met telnr en mail adres..

ik kan ook geen software instelling vinden (niet in windows en in linux!)

• Freee!!

Freee!!

xychix schreef op 19 September 2003 @ 14:40:
[afbeelding]

norrod ding... geen switch hoor... blauw metaal.. dat witte = sticker met telnr en mail adres..

ik kan ook geen software instelling vinden (niet in windows en in linux!)
Die switches zouden in de niet getoonde lange smalle kant moeten zitten van die (twee?) key(s) waarvan het etiket begint met "+3".

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Onder geen van beide stickers bevind zicht iets... heb ze dr beide af gehaald...

misschien dat ik het software matig kan instellen ??? waar moet ik zoeken
Mr. Liu schreef op 19 September 2003 @ 15:12:
[...]

Die switches zouden in de niet getoonde lange smalle kant moeten zitten van die (twee?) key(s) waarvan het etiket begint met "+3".
de niet getoonde lange kant = de lange kant die WEL getoond word op de middelste foto... de kant waar mijn email adres op staat... :P en NEE daar zit ook niets

[ Voor 57% gewijzigd door xychix op 19-09-2003 18:21 ]

• Freee!!

Freee!!

xychix schreef op 19 September 2003 @ 18:20:
[...]
de niet getoonde lange kant = de lange kant die WEL getoond word op de middelste foto... de kant waar mijn email adres op staat... :P en NEE daar zit ook niets
Sorry, dan weet ik het ook niet.

Pagina: 1