Toon posts:

[Win98] Spoolmanager Epson geeft problemen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een server met Freesco ingericht als printserver. Vanaf m'n laptop met XP kan ik normaal (wireless) printen op een epson stylus color 600.

Op een win98 pc heb ik het lpr programma van Actis geinstalleerd.

Mijn probleem is nu dat ik vanaf de win98 pc niet kan printen. Wat ik echter wel vanaf deze pc kan is het geven van opdrachten om bijvoorbeeld de koppen van de inktpatronen te reinigen en opnieuw uit te lijnen. Uit een aantal berichten op deze site heb ik begrepen dat het niet kunnen afdrukken vanuit win98 naar een epson printer komt doordat epson zijn eigen printmanager over die van win98 heen schrijft. Bij XP gebeurt dit niet.

Nu is mijn vraag: Is er een oplossing om wel vanaf de win98 pc te printen? Of is het mogelijk om de spoolmanager van Epson tevervangen door de manager van windows zelf?

Alvast bedankt

P.s. volgens mij is freesco dus niet verkeerd ingesteld, want beide pc's kunnen de printer benaderen... :?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als volgens jouw zeggen freesco niet het probleem is, maar windows 98 wel, is het volgens mij een windows 98 probleem, en windows98 hoort in WOS volgens mij ;)
NOS=>WOS

Verwijderd

Topicstarter
Sorry klopt, niet bij nagedacht

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En meteen maar even de titel iets duidelijker gemaakt :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.