Toon posts:

[FMX] Geen XML gegevens in een masked layer! Why?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi

Ik ben tegen het volgende probleem aangelopen:

Als ik mijn gegevens uit een XML document haal worden deze prima weergegeven in een layer. Als ik vervolgens over deze layer een mask plaats dan zijn mijn XML gegevens opeens niet meer zichtbaar. WHY?

Ik ben niet bekend met de combinatie Flash-XML dus heb geen idee of het probleem bij mij ligt of dat het aan Flash ligt. Ik ga van het 1e uit.

Ik heb hier een voorbeeldje van wat ik bedoel. Bijde kaders hebben dezelfde code en elementen. De één heeft een mask de ander niet.

http://derk.excudo.net/xml/xml_test.html

Kan iemand mij helpen?

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
Als ik met mijn muis over de verschillende onderdelen heen ga dan verandert hij zowel links als rechts steeds van een pointer in een cursor. Ik vermoed dat de tekst er dus wel gewoon staat, maar dat je het niet kunt zien. Wat je hier aan kunt doen weet ik ook niet, vraag het eens na bij Macromedia.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Arnaud schreef op 19 September 2003 @ 13:45:
Als ik met mijn muis over de verschillende onderdelen heen ga dan verandert hij zowel links als rechts steeds van een pointer in een cursor. Ik vermoed dat de tekst er dus wel gewoon staat, maar dat je het niet kunt zien. Wat je hier aan kunt doen weet ik ook niet, vraag het eens na bij Macromedia.
De text is er inderdaad. Selecteer de 'text' maar en copy en paste het ergens anders ;)

Ik denk dat TS nieuwsgierig is, waarom de text niet zichtbaar is.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Dat je cursor verandert in een pointer komt volgens mij omdat hij het herkent als een text field. Als ik namelijk alle code weg haal en de swf afspeel is alles blank en veranderd de cursor nog steeds.

Verwijderd

Topicstarter
Damn, jullie hebben gelijk. Negeer mijn vorrige bericht :-)

Ik zal macromedia wel even raadplegen.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

fonts embedden, textfield.text gebruiken ipv een normaal textfield. Het is geen xml probleem zoals in je topic staat maar een dynamic text probleem

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
bedankt XangadiX
Ik weet nu in iedergeval in welke richting ik moet zoeken. I

Ik heb nog geen ervaring met textfield.text, dus als iemand mij een goede link met uitleg kan geven dan ben ik diegene dankbaar. Ik heb namelijk nog niet veel bruikbare informatie kunnen vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Het is geluk.
Fonts embedden en mijn script aanpassen zodat alle variabelen naar de textField.text werden verwezen en voila. Precies zoals XangadiX zei :)

Thx X.

resultaat;
http://derk.excudo.net/xml/xml_test_fixed.html

Voor die gene die tegen het zelfde probleem aan lopen. Hier is de source code. Misschien heb je er wat aan.

http://derk.excudo.net/xml/xml_test_fixed.fla

Verwijderd

Ik raad zo dat je met Flash 5 werkt, waarom zou je denken? In MX (Flash 6) met de juiste versie van de plugin (dacht 6.0.79.0 of hoger) is dit probleem verholpen. Fonts embedden heeft 2 grote nadelen.

1. filesize (fontjes is al snel 12 tot 25 kb groot)
2. fontjes zijn minder lekker leesbaar

Niet echt een oplossing dus maar meer een aanwijzer van het probleem :)
Pagina: 1