Abit Kt7-raid, WinME en DMA

Pagina: 1
Acties:

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-04 23:13

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Topicstarter
Deze combinatie heb ik thuis, maar op de harde schijf en cd-roms is met geen mogelijkheid de DMA aan te zetten. De optie is er wel, maar blijft niet geactiveerd.
Hoe kan ik de DMA modus forceren in WinME??

Ik heb de laatste VIA drivers geinstalleerd.

Verwijderd

Met de VIA drivers installatie kun je ook de IDE busmaster drivers installeren. Als deze zijn geinstalleerd wordt er ook het programma SETDMA.EXE in C:\DMATOOL geinstalleerd. Dit is een windows programma om te controleren of dma gebruikt wordt. Even op dubbel-klikken en kijken naar : current mode. Als daar UDMA staat wordt er wel degelijk gebruik gemaakt van DMA. :)

Suc6

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Topicstarter
Met die VIA installatie krijg ik niet de optie om die drivers te installeren. Of het moet die inf driver 1.02 zijn, maar dan werkt het niet bij mij?

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde
ik hoop dat er iemand is die ons kan helpen

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Topicstarter
Ja, HELP ons!

Gelukkig ben ik niet de enige. :)

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Zie PMS en die Busmasterdrivers kun je ook bij VIA halen. Je kunt het 4-in-1 pakket ook los downloaden en daar staan (of stonden in elk geval) die busmasterdrivers ook los.

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Topicstarter
Met die drivers crashed mijn hele systeem bij opstarten. Windows heeft nu maar het systeem stopgezet ofzo.

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Topicstarter
Maar ik heb net zolang geprobeerd die drivers te "updaten" totdat er in het register Good ide stond, nu spelen in ieder geval mijn cd roms op dma. :)

Behalve de harde schijf, hoe forceer ik die?

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-02 09:09

Kolky

subtitle not available

Tijdens het installeren van de drivers, is ook een programmaatje DMATOOL geïnstalleerd (standaard in C:\DMATOOL). Daarmee kun je instellen van elk IDE-apparaat of DMA aan moet.

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Topicstarter
Op zondag 03 december 2000 13:47 schreef Kolky het volgende:
Tijdens het installeren van de drivers, is ook een programmaatje DMATOOL geïnstalleerd (standaard in C:\DMATOOL). Daarmee kun je instellen van elk IDE-apparaat of DMA aan moet.
In dat programmatje blijft alles grijs. Geen opties om te gebruiken.

Verwijderd

ook bij mij blijft alles grijs:(

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

HD wel alleen op een IDE kabel gezet? Want als je hem bijvoorbeeld met een cdrom op 1 kabel zet kan hij wel eens niet op DMA willen (had ik ook met me oude pc) :)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Verwijderd

harde schijven aan je RAID of aan je normale controller hangen ?? Je RAID staat autom. al op DMA dus zal je het ook niet aan kunnen vinken in je software....

Verwijderd

Ik heb 2 ata100 schijven aan de ata 100 controller hangen en 1 andere schijf op de eerste ide controller

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Topicstarter
Natuurlijk heb ik de probleem schijf aan de gewone ide controller hangen. Ik heb de CD-rom speler en HD van plaats verwisseld, slave <=>Master. Nu werkt het wel(!), alleen ropet het bios nu: No 80 conductor cable installed. :(

• humi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 00:55
die 80 conductor cable is waarschijnlijk een speciale udma66/100 kabel. Krijg je er eentje van bij. (met die verschillende kleuren stekkers, blauw voor Moederboard!!)
die hebben 80 kabels ipv 40.

Verwijderd

Ik had eerst ook al die problemen en met die via update werkte het bij mij nog niet, maar het werkte bij mij wel toen ik de sb16 emulation uit zette van m`n creative live! player. Na het opstarten zette hij de dma al automatisch aan en bij de burner kun je daarna ook zonder problemen de dma aanvinken.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit topic is verplaatst vanuit [forum=6] naar [forum=21] :)
Pagina: 1