VMware netwerk prob

Pagina: 1
Acties:

• Tyf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik zit met 2 problemen 1 ernstig en 1 minder erg.
1 ste minst erge is waar moet ik mijn topic plaatsten:
het gaat over linux die draait op windows via VMware en het zijn netwerkprobs. Ik heb dus 3 mogelijke plaatsen om mijn topic te plaatsten :).
Dus als iemand denkt dat het beter is om het bij linux ofzo te plaatsten zeg het maar gerust.

Nu mijn echt probleem. Zoals eerder vermeld draai ik linux mandrake via VMware op windows 2000 pro. Nu krijg ik mijn netwerk op linux niet in gang, kan niks pingen in mijn netwerk en internet gaat ook niet. Nu ik heb wel een iets "rare opstelling" nl. windows 2000 waar VMware op draait zit niet rechtstreeks op het internet maar via een router (windows 2000 pro bak met kerio winroute lite) weet niet of dit een probleem zou opleveren (dacht van niet maar je weet maar nooit).
Als verbinding met het netwerk in VMware kies ik voor de bridged oplossing waarbij VMware linux normaal gezien rechtreeks op het netwerk zou moeten verbinden alsof het een eigen netwerkkaart heeft en eigen IP. Dit gebeurd niet.
In linux krijg ik bij het pingen dat het netwerk niet bereikbaar is, internet vind zijn dns niet.

Is er iemand die soms weet waar ik moet op letten om dit in gang te krijgen. Heb het echt nodig want voor school moet ik met verschillende OS'en werken en heb geen zin om elke keer te rebooten en met verschillende partie's enzo te prutsen.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

ziet linux de netwerkinterface?
Heb je een ip adres geconfigureerd op de interface?
Doet hij dhcp maar heb je geen dhcp server?
kan je local host pingen?
wat geeft een ifconfig -a?

If you choose to criticise you choose your enemies

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-09 19:44

Gerco

Professional Newbie

Heb je de AMDnet PCI netwerk kaart wel in je kernel zitten?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Tyf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11-2025
Bij de linux install decteerd hij een VMware netwerkkaart.
Ik heb DHCP uitgezet en manueel een ip ingegeven, eveneens de gateway en dns-server.
Local host pingen weet ik niet. Ik denk idd dat linux de netwerkinterface niet zag error voor gehad dacht ik.
En dat van die AMDnet pci netwerkaar in mijn kernel weet ik zeker niet :) in de install herkent hij de virtuele kaart dus denk wel dat da in orde is.
Morgen ga ik nog eens uitgebreid kijken, moet namelijk naar een trouw nu. ifconfig -a morgen ook eens proberen.

Ben al geen linux expert en eerste keer met VMware hoop dat ik er graak.

[ Voor 4% gewijzigd door Tyf op 19-09-2003 17:13 ]

Verwijderd

ik heb precies hetzelfde probleem, als ik ifconfig doe staat er helemaal geen ip bij en van Netconf snap ik niet veel, ik heb bij MCC al de wizard gedraait en die kan niets vinden.

wat ik ook niet snap is waar vmware zijn ip's vandaan haalt, mijn echt netwerk ip's zijn 10.0.0.1-10.0.0.100 en in vmware komt hij met 192.168.xxx.xxx wat hij daar ee bedoelt snap ik niet. het mooie is ook nog ik heb vmware op mijn linux bak geinstalleerd en daarop windowsxp build#2600 (sp1 kon ik niet zo gauw vinden, en sp2 pakt ie niet) en daar werkt wel gewoon Windowsxp en internet ik kan gewoon surfen, ircen, windowsupdate, etc, etc.
maar daar kan ik dezelfde opties van het netwerk niet terug vinden.

en Tyf heb jij het al opgelost?