Toon posts:

Tv-out radeon 9600 slechter dan geforce 2?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste: natuurlijk heb ik de tv-out faq doorgenomen ;)
Maar dit is het beste beeld wat ik op m'n tv kan toveren met m'n nieuwe radeon 9600 pro:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/godfather2.jpg

Er gaan de hele tijd horizontale golven over het beeld heen, afentoe zie je een paarse ghost image over het beeld heen vliegen. En de saturation is heeel laag. Het beeld hierboven was namelijk met de saturation in de instellingen van de videokaart en van de tv op maximaal. En dan nog steeds geeft m'n TFT monitor een veel kleurrijker beeld weer.

Hierbij heb ik m'n radeon 9600 pro met een s-video kabel via de scart-in op m'n tv aangesloten. De jumper op de videokaart staat op pal, net zoals de instelling in de driver. Voor zover ik weet heb ik het goede tv-kanaal (het andere kanaal is zwart-wit). De computer, tv, en versterker zijn op dezelfde stekkerdoos aangesloten, dus een aardlus kan het denk ik ook niet wezen. Ik heb in deze kamer helaas geen aarde, dus alles is wel ongeaard. Dit leverde echter ook nooit problemen op met m'n oude geforce 2 pro, die wel een perfect beeld gaf.

Verder heb ik nog de S-video ingang aan de voorkant van m'n tv geprobeerd, dit leverde hetzelfde beeld op als via de scart ingang. Ook heb ik NTSC geprobeerd, aangezien m'n tv dit ook aankan. Maar dit leverde een beeld in alle kleuren van de regenboog op terwijl de golven bleven. De saturation was hierbij wel weer dik in orde :P

Nog even voor de volledigheid: het gaat hier om een Sapphire Radeon 9600 Pro Fireblade Edition. En een Sony KV29FX30B tv...

Heeft iemand nog een suggestie?

• dennis808
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-08 22:22
Ten eerste, goed dat je er een foto bijzet.
Klinkt raar, maar kijk ook eens hoe het beeld er uit ziet met een composite kabel (zowel via de front-ingang als de SCART ingangen)
De Radeon HOORT iig een betere TV-out kwaliteit te hebben als een GF2!
Probeer ook eens een andere S-Video kabel (was bij mij oit het probleem).

"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk

Verwijderd

Topicstarter
dennis808 schreef op 19 September 2003 @ 12:07:
Klinkt raar, maar kijk ook eens hoe het beeld er uit ziet met een composite kabel (zowel via de front-ingang als de SCART ingangen)
Goed idee, alleen zijn al m'n composite kabels te kort :|
Ik zal eens kijken of ik de tv/computer wat dichter bij elkaar kan plaatsen...
Probeer ook eens een andere S-Video kabel (was bij mij oit het probleem).
Ik gebruik dezelfde kabel als bij de geforce2, dus dat lijkt me stug. Het is opzich wel een minder dikke kabel dan die bij de radeon meegeleverd werd. Maar het was volgens de verkoper wel goede kwaliteit, en de lengte valt ook nog wel mee (3 meter).

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Kijk eens even of de connector goed in de tv is geplugt, dit probleem heb ik ook wel eens bij mij camera, als je de tulpkant van de tv er even goed in doet is het weg>>moet het wel dat probleem zijn natuurlijk

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Verwijderd

hmm je kan je scherpte hoger zetten ergens als je control panel hebt, onder beeldschermen

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik zou zeggen, probeer toch eens die kabel die bij de radeon zat, hij is dikker en leek mij op het eerste gezicht een betere kabel dan die bij die gf2 zit

Tweakers Discord

Verwijderd

Nou spijt me dak geen pic heb maar ik heb dan een 9700pro
en mijn beeld ziet er 100 keer beter uit op me tv dan jij hier op je foto laat zien.
Enkel ik gebruik puur me s-video (geel kabeltje) direct bij me S-video ingang van me video erin. (philips vr 730 Stereo) en me tv is oude Grundig 50 cm mono tv.
Pagina: 1