Toon posts:

Epox 8rda

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb sinds kort een nieuwe pc.. alles blijkt goed geinstaleerd maar nadat ik hem uitzet krijg ik:

Warning! CPU has been changed or Overclock fail. Please re-enter CPU settings in the CMOS setup and remember to save before quit! en staat mijn CPU speed lager en freq van mijn memory ook

als ik in de bios ga staat alles 'goed', ik save & exit, reboot en alles staat weer goed.. opzich geen ellende, maar het zou fijn zijn als dat niet hoefde...

(AMD 2600xp met epox 8rda en 2 512MB)

any1? thnx

Verwijderd

Lijkt erop dat het moederbord je instellingen niet bewaard, ik kreeg gister de melding Watchdog has been reset, please save your clockgen and insert. Het kan zijn dat het batterijtje van je moederbord niet helemaal flex meer is.

Veel suc6

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-07 22:08
batterijtje leeg ? :Y)

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat heb je zelf geprobeerd om dit probleem te verhelpen..? Dat wordt hier op GoT echt wel van jou verwacht, zie ook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)

In zo'n geval zou ik het probleem logischerwijs in de BIOS zoeken, aangezien de foutmelding daarvan komt. Controleer dus het batterijtje .. Controleer of de CMOS reset jumper wel goed staat (op normale stand, check mobo handleiding) .. Probeer eventueel een BIOS update .. etc ..

Verwijderd

Topicstarter
ja sozzy had ik idd moeten vermelden ;P

ik heb de BIOS geflashed, BIOS reset dmv de jumpers te verwisselen (en weer terug) and i RTFM.. maar mayb de batterij indeed

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 september 2003 @ 11:36:
ja sozzy had ik idd moeten vermelden ;P

ik heb de BIOS geflashed, BIOS reset dmv de jumpers te verwisselen (en weer terug) and i RTFM.. maar mayb de batterij indeed
hoe heb jij dit opgelost? ik heb 2 mobo met dezelfde probleem. volgens is de battery niet de oorzaak van dit gedoe
Pagina: 1