ik heb 2 gewone pc's die met elkaar verbonden zijn via utp. en ik heb 1 wireless laptop. dit alles is aangesloten op een linksys W11S4 V3 wireless router (nieuwe drivers). alle computers kunnen zichzelf, de router en elkaar pingen (geen packetloss). ook kunnen ze bestanden uitwisselen in windows, en ik heb een goeie ping als ik met de laptop op internet speel. tot zover geen problemen dus.....
wanneer ik met mijn laptop 'de vaste pc's' ping is de ping constant op 8ms (goed dus). maar wanneer ik met de 'vaste pc's' mijn laptop ping krijg ik steeds pingtijden die wisselen tussen de 3ms en 300ms (fout dus
). ook kunnen mijn vaste pc's, mijn laptop niet zien in lan-games (wel pingen). ik kan dus met mijn laptop geen game hosten, maar wel joinen (in lan).
-----
mijn bereik staat op excellent bij wireless (ook snelheid is goed). laptop draait op winxp pro UK, 1 pc draait op winxp home NL, andere pc in win98 SE. geen firewalls actief en of ik nu naast de router of ergens anders zit met de laptop maakt niks uit.
-----
waar kan dit aan liggen?????? (en vooral: hoe kan het dat andere pc's mijn laptop wel kunnen pingen, maar niet kunnen zien als mijn latop een game host (joinen kan wel).)
wanneer ik met mijn laptop 'de vaste pc's' ping is de ping constant op 8ms (goed dus). maar wanneer ik met de 'vaste pc's' mijn laptop ping krijg ik steeds pingtijden die wisselen tussen de 3ms en 300ms (fout dus
-----
mijn bereik staat op excellent bij wireless (ook snelheid is goed). laptop draait op winxp pro UK, 1 pc draait op winxp home NL, andere pc in win98 SE. geen firewalls actief en of ik nu naast de router of ergens anders zit met de laptop maakt niks uit.
-----
waar kan dit aan liggen?????? (en vooral: hoe kan het dat andere pc's mijn laptop wel kunnen pingen, maar niet kunnen zien als mijn latop een game host (joinen kan wel).)
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 69055 op 19-09-2003 12:08 ]