Toon posts:

GPRS en inbellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Wij hebben hier een Citrix server en gebruikers (verkopers) belde in met de gsm om zo mobiel te werken. Dit verliep op de geweldige snelheid van 9600 baud :-)

Nu is een colega van mij naar het KPN bussiness center gegaan en gevraagd hoe dit sneller kon, zij adviseerde hem GPRS. Wij bellen nu dus in met onze gsm naar de servers. We werken dus niet via het internet en een vpn.

Vraag: Hebben wij iets aan GPRS? Versnelt GPRS je snelheid als je naar een modem belt? Ik dacht namelijk dat GPRS leuk was als je op internet wilde maar voor de rest geen zin had.

Wij zouden dan via een VPN een verbinding via internet naar onze citrix servers moeten maken. Maar die situatie is er nu niet. Betalen wij voor onze GPRS toestellen terwijl we er geen gebruik van maken?

Groeten,
Barend

Verwijderd

GRPS is dan inderdaad no go,
Zorg gewoon dat je die citrix gaat vervangen in de eerste plaats :P

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 08:57

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Tja, als er voldoende gebruik van wordt gemaakt kan het uit. KPN levert gewoon een vorm van GPRS->intranet voor bedrijven, dus dat je buiten het internet om een rechtstreekse link naar je servers krijgt (via huurlijn meen ik). Oplossing is wel aardig prijzig, om maar te zwijgen over dat alle phones van de klanten dus GPRS moeten ondersteunen. En als je alle klanten hun mobiels onder je eigen bedrijf heb geregistreerd kun je ze evt. naar Business Select Migreren, daarbij bestaat een 0kb GPRS abo, voor iets van 1,75/mnd (en 2,5cent/kb uit mijn hoofd) is dus een kwestie van afwegen, hoeveel mensen het gaan gebruiken, wat het mag gaan ksoten, hoeveel data er verbruikt wordt, dat soort zaken...

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-11 22:53
En dan 25 euro per megabyte traffic gaan betalen

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
vandijk schreef op 19 September 2003 @ 11:15:
En dan 25 euro per megabyte traffic gaan betalen
Provider T-mobile
GPRS (Internet en t-zones)
Standaard Bij 3 - 10 MB*** Bij 10 MB en meer***
- per MB € 4,- € 2,50 € 1,50

Tevens hebben de meeste providers ook nog Data Only mogelijkheden e.d.
waarbij de kosten < 1 euro per mb liggen.

Dus die kosten hoeven echt niet zo hoog te zijn; daarmee ligt je snelheid
ongeveer een factor 3 a 4 hoger dan 9k6 (onder goede omstandheden).

[ Voor 35% gewijzigd door avon op 19-09-2003 11:24 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Zicco
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-11 13:37
je kunt met een gprs modem niet inbellen op een analoog modem, jullie zouden een geschikte router moeten hebben (Cisco concentrator series bijvoorbeeld) om een VPN verbinding op te zetten met het lan. Maar je snelheid zal zeker zijn voordeel halen uit een gprs verbinding, wij werken hier met Vodafone Mobile connect cards via ons lan met Citrix, en het is heel werkbaar.

Verwijderd

bij telfort is het € 1,50 per MB

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Misschien een kleine note...

GPRS is misschien sneller qua download, maar pingtijden liggen belachelijk hoog. Een ping rond de seconde is bij mij (Vodafone WirelessWeb) geen uitzondering.

Bel ik analoog in bij mijn provider ligt deze ping rond de 40ms.
Pagina: 1