Toon posts:

Brakke mem performance (4-way interleave)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ss7 mobo met een SiS 530 Chipset :( (jaja ik weet dat ik genaaid ben) , de mem performace is echt om te janken (+/- 100 sisoft sandra.)

Om deze score een beetje acceptabel te maken heb ik gehoord dat je 4-way interleave aan moest zetten. Maar met welk proggie kan dat?? het kan i.i.g. niet met de bios of tweakbios.

Mijn cofig:

Amd k6-2 450@582
128 mb cas2 hiudnday pc100 ram
pcchips m598lmr mobo rev 1.31
20.4 gig seagate barracuda 2 7200 rpm hd

en natuurlijk wat andere onderdelen....

Verwijderd

Topicstarter
niemand info??

Verwijderd

kennelijk kan 't niet in alle biossen, want in mijn bios kan het wel (relatief nieuw bord: abit KT7).
heb je wel goed ram voor nodig dacht ik maar ieder soort cas2 ram zal wel goed genoeg wezen, dus 't jouwe ook...

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 10:34

hilgo

Clear your mind of can't.

Voor mijn op een via gebaseerde chipset kon ik dat 4-way gebeuren aanzetten met wpcredit. Dat kun je vinden op de pagina van H-Oda. Ik weet niet of het ook werkt met SIS chipsets maar je kan het altijd proberen.

Discogs

Verwijderd

Topicstarter
wpcredit werkt ook niet..... als ik de 64 t/m 67 op FF wil zetten dan zet die 66 en 67 automatisch weer terug op 00........

En dan zakt mij performance helemaal in :( naar 60/80

edit:

amisetup werkt ook niet

Verwijderd

Topicstarter
heeft er niemand anders tips??

Verwijderd

Zijn er in je BIOS bij "chipset features setup" bij "bank 0/1 timing" etc. geen mogelijkheden je geheugen in te stellen? Ik bedoel opties zoals " sdram 8ns.", normal, fast, turbo, etc.. Op mijn S7 plank (K6III 400@450, 1mb L3 cache, 64mb PC100) met Eteq (via) chipset haal ik een score in de buurt van 160 als ik mijn geheugen op "turbo" zet. Bij "Sdram 8ns. haal ik ongeveer 140 (Sandra 3.6.4). Vooral de 1mb L3 cache i.p.v. 512kb zoals gebruikt wordt op de meeste S7 planken schijnt aanmerkelijke snelheidswinst te geven. Ook pikt elke geheugenmodule de optie "turbo" niet. Je moet je dus niet blind staren op de gegevens van mijn plank. Er zullen best S7 planken zijn die sneller of langzamer zijn. S7 planken (VIA, ALI, SIS en Eteq chipset) hebben in verhouding tot planken met een Intel chipset volgens mij een behoorlijk lagere geheugen snelheid. Ik kan hier overigens best mee leven.....

Verwijderd

Topicstarter
ik kan in de bios echt helemaal niks in stellen. Alleen de order in qeue detph (of zo iets) en die heb ik op 8 staan.

Maar eigenlijk wil ik weten hoe ik 4-way interleave kan inschakelen. Nu staat die op 1-way.

Verwijderd

Topicstarter
Beta4w.com werkt ook niet

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 01:18
Weetje, volgens mij zit het in je externe cache die op 100Mhz draait
(of snap ik er dan niks van??)
maarre mijn amdk6-2 450 haalt ook rond de 100 mb/sec...
ga ook nieuw systeempje in elkaar sleutelen

Verwijderd

Ik kon het niet laten...
Heb even bij www.pcchips.com.tw gekeken wat voor plank je hebt. Er zit verdorie wel alles op en aan niet? Beeld, geluid, netwerkkaart enz. Volgens mij kun je bij "Advanced Setup" toch een instelling voor je geheugen maken bij het onderste item. (blz.30 van je gebruiksaanw. volgens mij) Je kan je "CAS" daar instellen. Heb je dit al gedaan? Dus 2 i.p.v. 3? Verder zou ik het niet weten....

Verwijderd

Topicstarter
jah... dat heb ik al gedaan... het scheeld maar 8% :(
Pagina: 1