Toon posts:

[Debian]Apache niet te installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer nu al een hele tijd Apache draaiend te krijgen op Debian. Ik downloade de allerlaatste versie van apache vanaf hun server. Nu heb ik het geunzipt en geuntart.
Toen ik een paar uur geleden ./configure --enable-so probeerde zocht hij naar gcc, cc en cl maar kon geen van de 3 vinden.
Ik ben dan via apt-cache gaan zoeken naar gcc, cc en cl en heb enkel gcc gevonden. Via apt-get install heb ik die dan gedownload en laten configen wat geen probleem bleek te geven. Nadien start ik weer ./configure --enable-so (komt van php.net over hoe je apache met php installeert) en nu krijg ik:
code:
1
checking for C compiler default output... configure: error: C compiler cannot create executables

Er is dus iets niet goed ingesteld of ik ontbreek iets. Ik ben nog een volledige newbie dus als iemand me ene beetje in de goeie richting kan duwen zou dat heel welkom zijn...

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Waarom doe je niet gewoon apt-get install apache
Zo te zien mis je trouwens binutils, o.i.d., maar dat is wel in je config.log te vinden.
Maargoed, tik deze foutmelding in op google, en je komt genoeg tegen.
Als snap ik dan niet waarom je dan niet gewoon LFS gaat proberen, als je zo kicked op zelf compileren ;)

anyways, slotje dus.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Dit topic is gesloten.