Ik ben bezig om een Access database te maken, waar gebruikers gegevens in kunnen vullen van Aanleverbonnen (EAB's) om later facturen mee te kunnen controleren.
De bedoeling is dat men gegevens invult om later dmv een query een weekoverzicht te krijgen. De gegevens die ingevuld worden zijn:
*EAB nummer
*Datum
*Product
*Pallet
(dit is trouwens verkort, maar de manier van werken is voor de rest hetzelfde)
Ik heb nu een aantal tabellen gemaakt:
*Product; in deze tabel staan de verschillende producten
*Pallet; in deze tabel staan verschillende pallets met hun prijzen
*EAB nummer; hier staat het nummer in (is niet uniek, aangezien er op één bon meerdere artikelen kunnen staan), de datum van de EAB, en de velden ProductID en PalletID
De relaties tussen de tabellen zijn gelegd, dus de tabel Product is gelinkt met de tabel EAB nummer dmv het ProductID.
Nu wil ik dus een formulier maken waarbij je de datum en het EAB nummer in moet vullen, maar het product en het pallet kunt kiezen uit een dropdown lijst. Hoe pak ik dat aan?
Vervolgens moet dat natuurlijk opgeslagen worden in een tabel, maar in welke? Kan dat in de tabel EAB nummer, of moet ik daar een aparte tabel voor maken?
De bedoeling is dat men gegevens invult om later dmv een query een weekoverzicht te krijgen. De gegevens die ingevuld worden zijn:
*EAB nummer
*Datum
*Product
*Pallet
(dit is trouwens verkort, maar de manier van werken is voor de rest hetzelfde)
Ik heb nu een aantal tabellen gemaakt:
*Product; in deze tabel staan de verschillende producten
*Pallet; in deze tabel staan verschillende pallets met hun prijzen
*EAB nummer; hier staat het nummer in (is niet uniek, aangezien er op één bon meerdere artikelen kunnen staan), de datum van de EAB, en de velden ProductID en PalletID
De relaties tussen de tabellen zijn gelegd, dus de tabel Product is gelinkt met de tabel EAB nummer dmv het ProductID.
Nu wil ik dus een formulier maken waarbij je de datum en het EAB nummer in moet vullen, maar het product en het pallet kunt kiezen uit een dropdown lijst. Hoe pak ik dat aan?
Vervolgens moet dat natuurlijk opgeslagen worden in een tabel, maar in welke? Kan dat in de tabel EAB nummer, of moet ik daar een aparte tabel voor maken?
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.