Toon posts:

Amvisd-new -> uvscan -> geeft error code 8

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis nu amavisd-new draaien op debian met kernel 2.4.18.

Als virusscanner heb ik uvscan de command line versie.

Ik heb in postfix opgegeven dat hij de content filter smtp-amavis:[127.0.0.1]:10024 moet gebruiken. Dus alle mail dat wordt eerst naar de content filter (amavis) gestuurt dat op poort 10024 draait.

Als ik amavisd-new start run en dan een mailtje naar mijzelf stuur dan komt er in de amavais log te staan uvscan error code 8. Volgens de man van uvscan heeft dat met een ongeldig driver ofzo te maken. Het is wel heel raar want de scanner via bash laten runnen (dus via de command line) is geen enkele probleem. Uvscan geeft dus alleen problemen als het wordt gestart d.m.v amavisd-new.

Weet iemand hoe je dit kan verhelpen?

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:20

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik ben niet bekend met uvscan en Amavis (ik heb dit voor het laatst 2 jaar geleden gebruikt) maar ik had een soortgelijk probleem met MailScanner (http://www.mailscanner.info) en F-Prot voor Linux.

Bleek dus dat bij de nieuwe versie van f-prot de output veranderd was waardoor deze geen e-mail meer scande op virussen. Een simpele upgrade naar een nieuwe versie van MailScanner was voldoende.

Misschien dat dit een soort gelijk probleem is en dat een update van Amavis voldoende is om het probleem te verhelpen. Ik weet niet of Amavis beschikt over een CVS maar wellicht verhelpt dit je probleem.

Mijn Neo Geo MVS collectie