Toon posts:

PS/2 naar USB verloopstuk

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Haai,

Ik heb proberen te zoeken in de database van GOT maar de zoekfunctie knalde er steeds uit hier :X

Op internet heb ik helaas ook niet veel tot niks hierover kunnen vinden.

Ik heb een PS/2 toetsenbord en een nieuwe laptop van het werk. Nou wil het geval dat er om de een of andere vage reden geen PS/2 poort voor het toetsenbord op die laptop zit :? 8)7 Heel vaag

Mijn vraag is dus:
Bestaan er verloopstukken voor PS/2 naar USB, zodat ik mijn PS/2 toetsenbordje op de USB poort van de laptop kan aansluiten? Zo ja, waar kan ik die dingen halen?

Alvast bedankt voor de positieve antwoorden _/-\o_

Groeten, moi

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 10:30 ]

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

ja (no needs for greets)

Verwijderd

Zit er helemaal geen ps/2 poort op die laptop of gebruik je die ene die aanwezig is voor je muis?? zo ja dan is het ook mogelijk om een ps/2 splitter te kopen, dit werkt vaak net zo goed

Verwijderd

Topicstarter
Nee er zit echt geen PS/2 voor het toetsenbord op

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 13:46
Ik heb een PS/2 toetsenbord en een nieuwe laptop van het werk. Nou wil het geval dat er om de een of andere vage reden geen PS/2 poort voor het toetsenbord op die laptop zit Heel vaag
Zo vaag is dat niet. Een laptop heeft als functionaliteit dat er alles in 1 zit (diskdriver/DVD niet meegenomen). Waarom zou je er een toetsenbord op willen aansluiten als er een toetsenbord opzit. De PS/2 die er wel op zit is voor de muis, omdat de ervaringen met ofwel zo'n clitoris (bij gebrek aan een betere omschrijving) ofwel met een touchpad niet denderend zijn. Ook ivm RSI kan je er dus een gewone muis op aansluiten. Om een laptop te gebruiken op je normale werkplek gaat dan meestal icm met een zgn dockingstation. Daar schuif je de laptop in en kan je alles aansluiten wat je wil.

Vandaar..........

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

De 'enige' PS/2 connector op een moderne laptop is meestal auto-detect keyboard of muis.

de laptop 'ziet' wat er aan zit en gebruikt dat dan ook, er zijn splitters die van deze ene poort er twee maken zodat je en de keyboard en de muis kan aansluiten op een mini din connector.

je zou natuurlijk ook een USB muis en je PS/2 keyboard kunnen gebruiken, USB muizen zijn al bijna een plaag aan het worden dus dat mag eigenlijk geen uitdaging meer zijn..

Om terug te keren op je oorspronkelijke vraag, ja er zijn verloop-plugjes zodat je een PS/2 device in een USB poort kan aansluiten. even vragen bij je lokale pc boer.
werking wordt niet gegarandeerd, heb er zelf wat mee geklooit, gebruik het niet meer tegenwoordig.

[ Voor 25% gewijzigd door orca op 19-09-2003 10:44 . Reden: toevoegingen ]

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Verwijderd

Topicstarter
its_Muppet schreef op 19 September 2003 @ 10:39:
[...]
Zo vaag is dat niet. Een laptop heeft als functionaliteit dat er alles in 1 zit (diskdriver/DVD niet meegenomen). Waarom zou je er een toetsenbord op willen aansluiten als er een toetsenbord opzit.
Heb je gelijk in, is ook niet zo raar dat ie er niet op zit, maar toch :)
Om een laptop te gebruiken op je normale werkplek gaat dan meestal icm met een zgn dockingstation. Daar schuif je de laptop in en kan je alles aansluiten wat je wil.
Klopt ook, zit er ook bij, maar ik werk geregeld thuis, dus dan heb ik geen zin om het hele dockingsstation mee te nemen. Ik wil dan gewoon de laptop mee kunnen nemen en thuis mijn eigen desktop keyboard aansluiten, vind ik vele maler fijner dan het toetsenbordje op de laptop.
orca schreef op 19 September 2003 @ 10:40:
je zou natuurlijk ook een USB muis en je PS/2 keyboard kunnen gebruiken, USB muizen zijn al bijna een plaag aan het worden dus dat mag eigenlijk geen uitdaging meer zijn..
Het lijkt mij niet mogelijk om je keyboard op de standaard PS/2 connector van de muis aan te sluiten?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:48

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 10:48:
Het lijkt mij niet mogelijk om je keyboard op de standaard PS/2 connector van de muis aan te sluiten?
Lees ook even het zinnetje erboven. De PS/2 aansluiting van een laptop kan over het algemeen beiden aan.

Een 'verloopstekkertje' lijkt me trouwens best lastig te vinden aangezien je niet zo makkelijk een 1 op 1 verbinding kunt maken. Deze verloopstekkers zijn meestal sepcifiek voor een bepaald toetsenbord, en vaak niet universeel.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:36

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 10:48:
[...]
Klopt ook, zit er ook bij, maar ik werk geregeld thuis, dus dan heb ik geen zin om het hele dockingsstation mee te nemen. Ik wil dan gewoon de laptop mee kunnen nemen en thuis mijn eigen desktop keyboard aansluiten, vind ik vele maler fijner dan het toetsenbordje op de laptop.
[...]
Is een tweede dockingstation thuis geen idee :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

ik heb ook een verloopstekkertje bij mijn laptop gekregen. usb-> 2x ps/2

het merk van dat stekkertje staat niet op de verpakking. maar de laptop heb ik via de ut betseld (micropoint). je zal een mailtje aan deze lui kunnen sturen onderwijs@micropoint.nl

en si wel universeel

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 11:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK, bedankt allemaal, ik weet nu iig dat het mogelijk is en dat de pluggen bestaan, ik ga er eentje zoeken.

Thnx!!!!!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Pas even op met online bestellen, ik weet bijvoorbeeld dat de verloopstukjes bij een Logitech muis niet zomaar op een andere muis werken. Hoe het bij keyboards zit weet ik niet maar het zou kunnen dat het niet altijd werkt.

edit:

Lees nu de reaktie van Janoz, beetje dubbelpost dus. :X

[ Voor 15% gewijzigd door seq_uence op 19-09-2003 11:32 ]

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

gewoon ff vragen aan die lui van micropoint. onderwijs@micropoint.nl. die zullen wel weten waar je ze kunt halen

• LawnMowerMan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:30

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

Sitecom heeft ze... Heb toevallig gister ook gezocht naar zo'n ding...

Your ass is grass and I'm the lawnmower!

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Overweeg ook eens een USB-toetsenbord. Die hoeven niet veel te kosten.

Verwijderd

Topicstarter
Yep dat is de tweede optie :)

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:35
Heb je al geprobeerd om je toesenbord aan te sluiten op de standaard PS2 port op je laptop?(die waarvan jij denkt dat de muis er in moet)

Waarschijnlijk kan dat wel namelijk. !!!
Dan kan je het beste een Stekkertje kopen dat je Ps2 verdeelt in 2 losse ps2 aansluitingen. Dat heb ik ook een tijdje gebruikt (totdat ik een USB muis kocht)

[ Voor 3% gewijzigd door BovenHond op 19-09-2003 16:09 . Reden: typo ]

Verwijderd

Er bestaan USB-bays voor laptops, die meteen de uitbreiding geven voor 2x PS/2 (mouse+keyboard) en vaak ook serieel, parallel en soms zelfs netwerk-aansluiting! :+

Verwijderd

HLDM, ik werk bij Micropoint en wij hebben inderdaad verloop stekkers van USB naar 2x PS/2. Weet de prijzen niet precies maar als je even naar micropoint beld kunnen ze je waarschijnlijk wel helpen.

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 01:03
He ferdi neem dinsdag maar zo'n ding mee naar Zwolle kan ik ook ff testen of het werkt, krijg je weer een lekker bakkie koffie in T213 :)

Slache!

Verwijderd

werkt met elke tobo/muis, want aparte ps/2 controllers (op een printplaatje:
http://www.sitecom.nl/pro...hp?product_id=29&grp_id=1

Afbeeldingslocatie: http://www.sitecom.nl/product_image.php?product_id=29&size=small

• Bellsofwar
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-04 19:37
Hey ik heb ook zo n converter, van Ednet....maar het werkt dus niet met mn keyboard....logitech UltraX...in die zin van dat na verloop van tijd mijn keyboard opeens een toets als het ware vast blijft zitten...na in en uitpluggen van die converter doet hij het weer normaal en na verloop van tijd.......enz enz enz

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-03 16:57

Hendal.

Chocolate moose

Tsjonge jonge, je zoveelste kick van oude topics, ga zo door. |:(

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:17
werkt echt (heb ik ook voor iemand moeten bestellen
---> http://www.1to0.nl/productinfo.php?id=557&cat=9

• Bellsofwar
"Tsjonge jonge, je zoveelste kick van oude topics, ga zo door. "

Moesten we dan een nieuw post zetten, dan krijg je weer 5289325 dingen van hetzelfde en dan van een moderator te horen van: hey luister eens, je moet niet 85355 dingen van hetzelfde posten, hier staat ook een link.....

anyways...die Ednet converter werkt niet bepaald met Logitech ps/2 keyboards. €7 is niet veel voor die adapter, maar toch, wie zegt dat hij echt goed werkt met een ps/2 only keyboard van Logitech

[ Voor 8% gewijzigd door Bellsofwar op 21-09-2004 23:30 ]

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-03 16:57

Hendal.

Chocolate moose

Het topic gaat over of er ps/2 naar usb verloop stukjes bestaan.
Dat is niet jouw probleem toch? Of ben je nog op zoek?

Jij hebt een ander probleem, als dit een concreet probleem is waar je geen oplossing voor kunt vinden na dingen geprobeerd te hebben, gezocht op internet e.d. dan kun je hier een nieuw topic voor openen met je bevindingen en om hulp vragen.

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

• Bellsofwar
Ben nog op zoek, die Ednet werkt niet, dus idd.....ben nog op zoek naar eentje die die goed werkt.

[ Voor 20% gewijzigd door Bellsofwar op 22-09-2004 07:55 ]

Pagina: 1