Toon posts:

vast netwerk->wireless = slechte ping

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 gewone pc's die met elkaar verbonden zijn via utp. en ik heb 1 wireless laptop. dit alles is aangesloten op een linksys W11S4 V3 wireless router (nieuwe drivers). alle computers kunnen zichzelf, de router en elkaar pingen (geen packetloss). ook kunnen ze bestanden uitwisselen in windows, en ik heb een goeie ping als ik met de laptop op internet speel. tot zover geen problemen dus.....

wanneer ik met mijn laptop 'de vaste pc's' ping is de ping constant op 8ms (goed dus). maar wanneer ik met de 'vaste pc's' mijn laptop ping krijg ik steeds pingtijden die wisselen tussen de 3ms en 300ms (fout dus :'( ). ook kunnen mijn vaste pc's, mijn laptop niet zien in lan-games (wel pingen). ik kan dus met mijn laptop geen game hosten, maar wel joinen (in lan).

waar kan dit aan liggen??????

---
mijn bereik staat op excellent bij wireless. internet kan zonder problemen gedeeld worden en wireless is ook snel. laptop en 1 pc draaien in winxp, andere pc in win98. het probleem ligt dus puur bij het pingen van andere pc's in mijn netwerk naar mijn laptop.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 10:33 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

geen firewalls in et spel? en welk OS staat er op al die bakken?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
laptop (winxp pro UK) en 1 pc (winxp home NL), andere pc in win98(SE).

Verwijderd

Topicstarter
geen firewalls nee

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 23:29
Als je met je laptop direct naast router gaat zitten, hoe is de ping dan?

[ Voor 24% gewijzigd door MoNo79 op 19-09-2003 10:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
als ik 'DTIM Interval' (router) op 1 zet ipv 3, heb ik een gem ping van 53 naar de laptop (al wel beter). maar de andere pc's zien mijn laptop dan nog steeds niet in langames (als mijn laptop een game host).

wat zijn trouwens de gevolgen als je 'DTIM Interval' op 1 zet ipv van 3?

Verwijderd

Topicstarter
MoNo79 schreef op 19 September 2003 @ 10:44:
Als je met je laptop direct naast router gaat zitten, hoe is de ping dan?
dan is alles nog hetzelfde. ik zit er nu namelijk ook naast

Verwijderd

Topicstarter
niemand :'(

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1