Toon posts:

[Lotus Notes 5.07] 3 databases samenvoegen naar 1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers, zit met een probleempje.

Er iets fout gegaan met het archiveren van oude mail vanaf de mail server. Hierdoor zijn er 3 verschillende (notes mail) archief databases gemaakt. Met alle 3 verschillende mail files.

Hoe kan ik deze 3 databases samenvoegen naar 1 database, mét behoud van de mappen structuur?

Ik kan wel bij 2 databases heel de inhoud copieëren naar database nr. 3, maar dan zit je met het probleem dat de mappen structuur verloren gaat... :/

Wie heeft er een oplossing of zo voor mij?

-alvast bedankt!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Al in de manual gekeken c.q. Lotus/IBM support lijn gebeld :?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 19 September 2003 @ 11:41:
Al in de manual gekeken c.q. Lotus/IBM support lijn gebeld :?
Ja, zij wisten het niet :/

Iemand nog iets?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

11 dagen verder, en het enige wat je lukt is het topic omhoog schoppen ?
Kom op zeg, het is hier geen helpdesk ofzo hoor, er word verwacht dat je zelf ook initiatief toont en moeite doet.

Tijd voor een nieuwe sig..

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Oplossing 1: Kan niet
Oplossing 2: Ga de designer client (Notes programmeer omgeving) maar installeren en lekker met LotusScript aan de gang. (Helaas heb ik geen voorbeeld).

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 30 september 2003 @ 11:45:
11 dagen verder, en het enige wat je lukt is het topic omhoog schoppen ?
Kom op zeg, het is hier geen helpdesk ofzo hoor, er word verwacht dat je zelf ook initiatief toont en moeite doet.
Je doet je naam "botte lul" eer aan ;) ...

maargoed, tuurlijk heb ik niet stil gezeten en gezocht. Maar misschien begrijp je ook wel dat ik niet heel de dag met notes bezig kan zijn. Ik heb ook nog ander werk te doen.

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

JHMvP

Veritas logica est

Hmmm...in plaats van zoeken was het misschien verstandiger geweest om een backup terug te zetten (jawel, restoren is soms tóch efficienter!).

Mara goed, die "drie verschillende databases" waarin de gearchiveerde mail zit zullen toch qua template of structuur wel hetzelfde zijn? Je kunt dan toch gewoon alles naar een nieuwe, schone database kopieren? Zo niet, dan zul je wat specifieker (en duidelijker!) in je probleemomschrijving moeten zijn!

[ Voor 5% gewijzigd door JHMvP op 02-10-2003 21:07 ]

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• DiGuru
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-09-2008
Gewoon 1 exporteren naar een willekeurige SQL database en dan 2 keer een import met append doen vanuit de SQL database. En daarna de hele zaak terug naar Notes exporteren.

• localhost
  • Niet online

localhost

DiGuru schreef op 03 October 2003 @ 01:07:
Gewoon 1 exporteren naar een willekeurige SQL database en dan 2 keer een import met append doen vanuit de SQL database. En daarna de hele zaak terug naar Notes exporteren.
Kan dat wel met Folders (het gaat om het mergen van folders hier) ?

• localhost
  • Niet online

localhost

JHMvP schreef op 02 oktober 2003 @ 21:01:
Hmmm...in plaats van zoeken was het misschien verstandiger geweest om een backup terug te zetten (jawel, restoren is soms tóch efficienter!).

Mara goed, die "drie verschillende databases" waarin de gearchiveerde mail zit zullen toch qua template of structuur wel hetzelfde zijn? Je kunt dan toch gewoon alles naar een nieuwe, schone database kopieren? Zo niet, dan zul je wat specifieker (en duidelijker!) in je probleemomschrijving moeten zijn!
Als ik het goed lees, heeft hij 4 databases. 1 actieve mailbox en 3 losse archieven.
Archief-A heeft Folder structuur
Inbox
All Documents
Send
ProjectA
\- Sales
\- Team
ProjectB
\- Planning
\- Budget
enz enz...

Archief-B heeft folder structuur
Inbox
All Documents
Send
ProjectB
\- Sales
\- Team
ProjectC
\- Planning
\- Budget
enz enz...

Vraag is nu hoe je deze "merged" zonder dat de folderstructuur verloren gaat. CTRL-A -> CTRL-C -> CTRL-V is geen oplossing

Verwijderd

het makenlijkste is die mappenstructuur aanmaken in de DB die je wilt behouden en dan per map de documenten selecteren en met CTRL+c en CTRL+v de boel weer terug kopieren.
Pagina: 1