Toon posts:

[debian] lynx download

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag via ssh mysql downloaden. dus ik geef het volgende commando

code:
1
lynx http://mysql.mirror.trueserver.nl/Downloads/MySQL-4.0/mysql-standard-4.0.15-pc-linux-i686.tar.gz

Hij gaat nu meteen downloaden, hij vraagt niet eens als wat voor (mime) application ik hem wil opslaan. Komt denk ik doordat ik hem gisteren opnieuw heb geinstalleerd (debian woody). Ik heb nu gekozen dat ik mime herken.
dat was dus eerst niet, maar hoe kan ik dat nu afzetten.
Want hij slaat nu alles automatisch op maar kan niet vinden waar (ik ben als root ingelogd via ssh).

Eerst werd het bestand dan automatisch in /root neergezet maar dat is niet.

p.s. weten jullie misschien nog een goede text-based (shell) download programma cq "browser"??

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 10:08 ]

Verwijderd

wget

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 14:20
Verwijderd schreef op 19 september 2003 @ 10:04:
..
p.s. weten jullie misschien nog een goede text-based (shell) download programma cq "browser"??
links of wget

Verwijderd

Wat heeft dit met ssh te maken? IK neem aan dat je "via de command line" bedoelt? Kijk eens naar wget. Lijkt me een betere optie dan lynx (hoewel dat ook kan).

Dat automatisch downloaden lijkt me meer een optie van lynx dan van een systemwide mime setting,

Ik denk dat de download zolang de file niet compleet is binnengehaald met een onherkenbare naam in een onherkenbare directory in /tmp wordt geplaatst. Ik weet niet waar de complete file komt. Ik kan mij 2 opties indenken $PWD (als root kan dat overal dus zijn) of $HOME.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Inderdaad, hoe je dit soort dingen vindt kun je prima bijv. op Freshmeat.net vinden volgens mij ;)

Grezly, zou je de volgende keer eens NOS policy - updated 01/04/03 door willen lezen, want dit soort topics zien we liever niet, zoals in dat topic staat uitgelegd ..

Anyways : Slotje dus.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Dit topic is gesloten.