Ik heb hier een Maxtor HDD, die wil ik even lowlevel formatten. Nu zit ik uiteraard met het probleem dat ik geen Diskdrive meer heb ingebouwd in me pc. Ook geen Cdwriter op dit ogenblik. En het tooltje op de Maxtor site gaat uit van een aanwezige diskdrive, want het creeert een bootflop. Iemand enig idee of er ook een progje is dat werkt onder windows XP en waarmee ik een Hdd lowlevel kan formatten???
Als je een boot cdtje hebt kun je daarmee booten en vanuit daaruit een debug routine draaien. Doet software matig hetzelfde als een LLF namelijk.
Ik weet niet wat voor hdd dat het is, maar een LLF op huidige IDE schijven kan ze fataal worden. Ik zou het dus niet zomaar doen.
Ik weet niet wat voor hdd dat het is, maar een LLF op huidige IDE schijven kan ze fataal worden. Ik zou het dus niet zomaar doen.
Ik bedoel meer wat ze in de volksmond LLF noemen. Het Maxtor tooltje schrijft gewoon allemaal nullen naar de eerste 25% ofzo van de schijf. Dus niet de LLf die ze in de fabriek doen, maar meer een diepe format.
Idee: Hang er tijdelijk een diskdrive aan (hoef je niet in te bouwen).
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Ik heb hier geen diskdrive liggen op dit moment. Anders had ik dat uiteraard even gedaan. Ik ben meer op zoek naar een tooltje voor onder windows xp. Ben al druk zoekende, maar kan niks vinden tot zo ver.
Die zijn er niet.Iemand enig idee of er ook een progje is dat werkt onder windows XP en waarmee ik een Hdd lowlevel kan formatten???
Oplossingen:
- je kan ook van een CD/DVD lezer booten; hoeft niet per-se CD writer zijn
- floppydrive kopen, kost toch geen ruk meer
- andere PC gebruiken
- pure DOS installeren naast Windows, maar daar heb je ook een FDD voor nodig
[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 19-09-2003 10:13 ]
Verwijderd
heb je ook geen bootable win98 cd ? oid. en kun je het tooltje niet naar C:/ kopieren en vervolgens in de opdrachtprompt het tooltje starten? dus na het booten F8 en opdrachtprompt (weet niet of Xp dit wel kan draaien)
maareeh ? hoezo eigenlijk low level format ?
je kunt toch bij het installeren van XP kiezen voor Format,. snel en traag ? of wil je je schijf gewoon mega kaal
je kunt toch bij het installeren van XP kiezen voor Format,. snel en traag ? of wil je je schijf gewoon mega kaal
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 10:17 ]
Hmm...jammer dat er geen lowlevel tootjes zijn. BTW : ik heb geen writer dus kan ook geen bootcd maken. Heb op dit moment alleen een DVD speler
En een floppydrive wou ik graag vermijden want ik ben wat pc´s betreft een minimalist en wil het systeem zo kaal mogelijk. Misschien een beetje TE kaal op dit moment
En een floppydrive wou ik graag vermijden want ik ben wat pc´s betreft een minimalist en wil het systeem zo kaal mogelijk. Misschien een beetje TE kaal op dit moment
FDD is na jaren nog steeds onontbeerlijk, echt waar 
Dat zul je onderhand ook wel hebben gemerkt, lijkt me
Dat zul je onderhand ook wel hebben gemerkt, lijkt me
Ik merk het. Ik ga morgen meteen maar even diskdrive kopen. Ik dacht meer dat een DD ging verdwijnen in de nieuwe generatie pc´s. Zeker nu het Consortium heeft laten weten dat een DD niet meer tot de standaard uitrusting van een pc hoeft te behoren. Maar uit de praktijk blijkt nu maar weer eens dat je niet zonder kan. Of althans dat het best lastig is zonder.
Of, als je modern wil zijn/blijven, neem een USB memory pen oid. Die kun je ook bootable maken
Maar dan moet de PC an sich het booten van USB wel ondersteunen en dat doen vooralsnog niet lang alle PC's. Verder heb je ook nog het nadeel dat sommige floppy-programmaatjes enkel en alleen op A:\ te installeren zijn, terwijl je een USB device niet op A:\ of B:\ kan zetten 
Maargoed, een FDD kan de komende paar jaren nog altijd nuttig zijn
Maargoed, een FDD kan de komende paar jaren nog altijd nuttig zijn
Als je in de buurt van Rotterdam woont, ik heb er nog wel een paar liggen (niet gegarandeerdVerwijderd schreef op 19 September 2003 @ 10:20:
Ik merk het. Ik ga morgen meteen maar even diskdrive kopen.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Woon niet inde buurt van Rotterdam helaas. Beetje meer naar het Noorden (Friesland). Maar bedankt voor jullie hulp en Mr Liu natuurlijk voor het aanbod.
Je kan ook een USB-floppydrive kopen, en daarna binnen 8 dagen (omruiltermijn) weer terug brengen...
een fdd station... hoeveel kost dat tegenwoordig? 10€ ? minder wel volgens mij...
Ik heb er meerdere thuis liggen iig, per mobo heb ik iig 1 floppydrive, that makes... 5 drives... ze zijn echt onmisbaar
en als 1 het niet doet hang ik er gewoon een andere aan...
ze zijn ONMISBAAR die krengen
edit:
me MSN, ICQ en mailaddiej staan wel in me profiel 
Edit2:
Als je je maxtor low-level moet formateren dan kan je beter dat ding opsturen voor garantie... ik heb een 40GB maxtor die 2 weken geleden (voor de zoveelste keer) lowlevel formateerd is, en vertoond nu alweer bad sectors
Ik heb er meerdere thuis liggen iig, per mobo heb ik iig 1 floppydrive, that makes... 5 drives... ze zijn echt onmisbaar
ze zijn ONMISBAAR die krengen
edit:
Ik woon in leeuwarden, dat dichterbij?Verwijderd schreef op 19 september 2003 @ 10:30:
Woon niet inde buurt van Rotterdam helaas. Beetje meer naar het Noorden (Friesland). Maar bedankt voor jullie hulp en Mr Liu natuurlijk voor het aanbod.
Edit2:
Als je je maxtor low-level moet formateren dan kan je beter dat ding opsturen voor garantie... ik heb een 40GB maxtor die 2 weken geleden (voor de zoveelste keer) lowlevel formateerd is, en vertoond nu alweer bad sectors
[ Voor 55% gewijzigd door Fludizz op 19-09-2003 13:14 ]
Dat is gewoon debug dus.Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 10:01:
Ik bedoel meer wat ze in de volksmond LLF noemen. Het Maxtor tooltje schrijft gewoon allemaal nullen naar de eerste 25% ofzo van de schijf. Dus niet de LLf die ze in de fabriek doen, maar meer een diepe format.
nietus
Volgens mij wil de topicstarter per-se een zero-fill om te voorkomen dat datarecovery mogelijk isTerw_Dan schreef op 19 September 2003 @ 13:34:
Dat is gewoon debug dus.
En hoe wil je debug zonder FDD startennietus
[ Voor 22% gewijzigd door BalusC op 19-09-2003 13:37 ]
gooi win 98se cd erin ga naar e: dan type cd win98, eenmaal in win98 type format c: /u maak je hem helemaal kaal en er staat meteen fat32 op.Verwijderd schreef op 19 september 2003 @ 10:15:
heb je ook geen bootable win98 cd ? oid. en kun je het tooltje niet naar C:/ kopieren en vervolgens in de opdrachtprompt het tooltje starten? dus na het booten F8 en opdrachtprompt (weet niet of Xp dit wel kan draaien)
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Woah niet mee eens... Gebruik al een jaar geen FDD meer, bootable cd's zijn zeer fijnBalusC schreef op 19 september 2003 @ 10:17:
FDD is na jaren nog steeds onontbeerlijk, echt waar
<small>Dat zul je onderhand ook wel hebben gemerkt, lijkt me :+</small>
@Smoker... hij vraagt toch om een LLF... ?
[ Voor 11% gewijzigd door Sluuut op 19-09-2003 13:51 ]
57696520646974206c65657374206973206e657264
Mja, een klein bestandje van 10KB op een flop zetten gaat sneller dan een 10KB file op een CD branden, waarna ook nog een complete index gebrand moet worden
Verwijderd
ik heb de optie low-level format in m'n bios volgens mij... even nakijken voor de zekerheid
Hmm, mijn pc heeft het niet, m'n oude P200 wel, en m'n dual P200 server ook.
Hmm, mijn pc heeft het niet, m'n oude P200 wel, en m'n dual P200 server ook.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 14:03 ]
3 jaar garantie?Fludizz schreef op 19 September 2003 @ 13:07:
ik heb een 40GB maxtor die 2 weken geleden (voor de zoveelste keer) lowlevel formateerd is, en vertoond nu alweer bad sectors
of je pakt een linux cd en pleurt je hele schijf vol met nullen ? 
dd if=/dev/zero (of null da week ff niet) of=/dev/schijf
dd if=/dev/zero (of null da week ff niet) of=/dev/schijf
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
Dat is debug. Mocht je interesse hebben in wat ieder commando precies is wil ik het wel even voor je op zoekenBalusC schreef op 19 September 2003 @ 13:37:
[...]
Volgens mij wil de topicstarter per-se een zero-fill om te voorkomen dat datarecovery mogelijk is
Vanaf je bootable cdtje natuurlijk.[...]
En hoe wil je debug zonder FDD starten![]()
Je hebt gezien hoe goed mijn pc het overleefd heeft op het LAN (dus ook een reinstall zonder fdd
you floppy addict
Pagina: 1