Spider.007 schreef op 04 september 2004 @ 22:53:
Het lijkt me sterk dat de topicstarter nog geinteresseerd is in deze rotschop. Maargoed; een forum is niet erg nuttig als alle communicatie via e-mail wordt gestimuleerd; dus als je graag je programma wilt promoten zet het dan even online en link ernaartoe zodat mensen die dit topic vinden die software ook kunnen gebruiken.

Verder vindt ik de topictitel eigenlijk wel goed zo; dus laat ik die nog even staan. Kun je even uitleggen wat het programma wat je hebt gemaakt nou eigenlijk precies doet?
lol, ben nog bezig wat dingetjes aan te passen en dan ga ik idd paginatje maken
Het speelt continue random files af uit een (of meerdere) bepaalde folder.
Hij houdt ook bij hoevaak ie ze gespeeld heeft en zorgt dat ze dus niet te vaak herhaald worden. Je kan op tijd films(of queue's) inprogrammeren, via netwerk direct een que aanmaken, doorzappen.
In feite speelt hij dus steeds random uit 1 folder per schijf (M:\Opvul) die je met een bat file kan aanpassen, tot hij iets anders af te spelen krijgt (op basis van tijd of handmatig)
Tussendoor krijg je een scherm van 15 seconden waarin je ziet hoelaat de volgende ingeprogrammeerde voorstelling is en wat dat is, en onderaan de volgende random show en een klein mediaplayer window waarop je de laatste show ziet (meestal zwart

)
de bitmap voor de achtergrond staat op
http://huizen.dds.nl/~mark_dds/DVTG en dan die untitled bla die bla. Die filmpjes zijn stopmotions die ik de eerstejaars heb laten maken (erg cewl!)
Hij werkt iig met avi's, mpg's, rm, gewoon normale codecs.
De avi's speelt ie af met de Mediaplayer component, gewoon die standaard bij 2000 zit, boven V5 krijg je problemen. RM speelt ie af met een component die bij RealAlternative geleverd wordt, dus je hoeft geen realplayer te installeren.
Ik moet nog wat dingen maken, zoals een serie elke dag bepaalde tijd inprogrammeren, een webbased "tv gids" oid, maar men staat vrij me een handje te helpen
Voor de VB freaks : Het is gewoon een random file waarbij recordnr uur*100+minuten is
Als ik weer wat kan verzinnen zal ik dat posten, maar ben gaar, heb net voor 25 gamefreaks een introductiekamp verzorgt.
[
Voor 8% gewijzigd door
Verwijderd op 04-09-2004 23:35
. Reden: bg toegevoegd ]