infoscherm tussen 2 films + logo

Pagina: 1
Acties:

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:11

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
ik zou graag willen dat wanneer ik films en tv series kijk er tussen de series door een schermpje verschijnt met daarop de informatie over welke series nog komen. Dus zoals ze dat op tv doen, zodat je een beetje een "eigen zender" hebt. Een eigen logo in beeld is dan natuurlijk helemaal gaaf. Kent iemand een speciaal progje hiervoor?

[ Voor 9% gewijzigd door Sebje op 19-09-2003 09:34 ]

Verwijderd

Dat is vrij makkelijk, je moet het signaal opvangen voordat het verzonden wordt.
Dit doe je door bij, jouw favorite, tv zender te soliciteren en dan daar stiekem het logo te veranderen.

Bijvoorkeur die van sbs6, die is te groot te lelijk, te, te, (zal we afgestemd zijn op het kijk publiek).

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 10:05 ]

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 10:04:
Dat is vrij makkelijk, je moet het signaal opvangen voordat het verzonden wordt.
Dit doe je door bij, jouw favorite, tv zender te soliciteren en dan daar stiekem het logo te veranderen.

Bijvoorkeur die van sbs6, die is te groot te lelijk, te, te, (zal we afgestemd zijn op het kijk publiek).
Ben wellicht niet duidelijk genoeg geweest, maar ik ging er vanuit dat jullie dat wel zouden weten, ik bedoel dus in de MEDIAPLAYER, bij het afspelen van AVI en MPEG. 8)7

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-08 11:51
Als je nu in je topictitel [WMP] aan het begin had gezet, wisten we waar je over praat....hoe kunnen we nou raden waar je het over hebt?

Verwijderd

Sebje schreef op 19 september 2003 @ 10:06:
[...]

Ben wellicht niet duidelijk genoeg geweest, maar ik ging er vanuit dat jullie dat wel zouden weten, ik bedoel dus in de MEDIAPLAYER, bij het afspelen van AVI en MPEG. 8)7
Dan is het een vraag over mediaspeler, niet over Nieuws, Sport, TV & Muziek.
En met media speler kan het niet, dus is beter om naar software te gaan en daar een programma te vinden wat dit wel kan.
Meneertje met 1525 posts :P

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Dus jij gaat 4 uur zitten om 2 films te bekijken en dan wil je na 2 uur zien welke film er als tweede komt???

Maar hoe heb jij aangegeven welke film er na deze film moet komen??? Denk dat het daar vanaf hangt, als ik meerdere films achter elkaar bekijk / preview is het altijd een kwestie van dubbelklikken in de verkenner, lijkt me vrij moeilijk om mijn computer te laten voorspellen welke film ik zo ga aanklikken :)

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
Gomez12 schreef op 19 September 2003 @ 10:12:
Dus jij gaat 4 uur zitten om 2 films te bekijken en dan wil je na 2 uur zien welke film er als tweede komt???

Maar hoe heb jij aangegeven welke film er na deze film moet komen??? Denk dat het daar vanaf hangt, als ik meerdere films achter elkaar bekijk / preview is het altijd een kwestie van dubbelklikken in de verkenner, lijkt me vrij moeilijk om mijn computer te laten voorspellen welke film ik zo ga aanklikken :)
Daarvoor is dus een playlist bedoeld. En voor wat betreft de duur. Ik bedoel dus tussen series, ik ga idd geen 4 films bekijken, maar ik wil gewoon de pc nonstop laten lopen zodat ik niet dat ding steeds aan moet zetten, en het een beetje op toeval laten uitkomen waar ik naar kijk, een aparte pc dus in de meterkast zonder scherm.
Denker schreef op 19 September 2003 @ 10:10:
Als je nu in je topictitel [WMP] aan het begin had gezet, wisten we waar je over praat....hoe kunnen we nou raden waar je het over hebt?
Dus jij dacht ook dat ik serieus het hacken van een tv zender bedoelde ? :P :D

[ Voor 20% gewijzigd door Sebje op 19-09-2003 10:18 ]

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Schotel nemen en EPG gebruiken? ;)
EPG = complete programmagids die wordt meegestuurd via het mpeg2 signaal.

Verwijderd

LET OP! vreselijke topicschop!!

ik zit toevallig 's op tweakers te kijken.... en de software die je zoekt heb ik deze vakantie toevallig zelf geschreven omdat ik ook niet zoiets kon vinden.
Het heeft nog wat kuurtjes maar doet het vrij aardig. Het enige wat je nodig hebt is een ouwe videorecorder, een PC met tv out en netwerk (en enige terrabytes ;) )

als iemand hier interresse in heeft dan hoor ik het wel

je ken mailen naar mark_dds@dds.nl of natuurlijk reageren

Oh, enne kan een mod het topic wellicht ff goed plaatsen en renamen naar "eigen TV zender"??
Dank

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 22:39 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het lijkt me sterk dat de topicstarter nog geinteresseerd is in deze rotschop. Maargoed; een forum is niet erg nuttig als alle communicatie via e-mail wordt gestimuleerd; dus als je graag je programma wilt promoten zet het dan even online en link ernaartoe zodat mensen die dit topic vinden die software ook kunnen gebruiken. :) Verder vindt ik de topictitel eigenlijk wel goed zo; dus laat ik die nog even staan. Kun je even uitleggen wat het programma wat je hebt gemaakt nou eigenlijk precies doet?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Spider.007 schreef op 04 september 2004 @ 22:53:
Het lijkt me sterk dat de topicstarter nog geinteresseerd is in deze rotschop. Maargoed; een forum is niet erg nuttig als alle communicatie via e-mail wordt gestimuleerd; dus als je graag je programma wilt promoten zet het dan even online en link ernaartoe zodat mensen die dit topic vinden die software ook kunnen gebruiken. :) Verder vindt ik de topictitel eigenlijk wel goed zo; dus laat ik die nog even staan. Kun je even uitleggen wat het programma wat je hebt gemaakt nou eigenlijk precies doet?
lol, ben nog bezig wat dingetjes aan te passen en dan ga ik idd paginatje maken

Het speelt continue random files af uit een (of meerdere) bepaalde folder.
Hij houdt ook bij hoevaak ie ze gespeeld heeft en zorgt dat ze dus niet te vaak herhaald worden. Je kan op tijd films(of queue's) inprogrammeren, via netwerk direct een que aanmaken, doorzappen.
In feite speelt hij dus steeds random uit 1 folder per schijf (M:\Opvul) die je met een bat file kan aanpassen, tot hij iets anders af te spelen krijgt (op basis van tijd of handmatig)

Tussendoor krijg je een scherm van 15 seconden waarin je ziet hoelaat de volgende ingeprogrammeerde voorstelling is en wat dat is, en onderaan de volgende random show en een klein mediaplayer window waarop je de laatste show ziet (meestal zwart ;) )
de bitmap voor de achtergrond staat op http://huizen.dds.nl/~mark_dds/DVTG en dan die untitled bla die bla. Die filmpjes zijn stopmotions die ik de eerstejaars heb laten maken (erg cewl!)
Hij werkt iig met avi's, mpg's, rm, gewoon normale codecs.
De avi's speelt ie af met de Mediaplayer component, gewoon die standaard bij 2000 zit, boven V5 krijg je problemen. RM speelt ie af met een component die bij RealAlternative geleverd wordt, dus je hoeft geen realplayer te installeren.

Ik moet nog wat dingen maken, zoals een serie elke dag bepaalde tijd inprogrammeren, een webbased "tv gids" oid, maar men staat vrij me een handje te helpen
Voor de VB freaks : Het is gewoon een random file waarbij recordnr uur*100+minuten is

Als ik weer wat kan verzinnen zal ik dat posten, maar ben gaar, heb net voor 25 gamefreaks een introductiekamp verzorgt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 23:35 . Reden: bg toegevoegd ]

Verwijderd

ik heb nu dus bijv complete seizoenen southpark, futurama, ducktales, red dwarf, friends, charmed (moet ook aan me zusje denken), duckman, en vette films continue op de achtergrond :) :P

simpsons & monty python alle seizoenen zijn bijna binnen

De machine zit dus op een ouwe video aangesloten, die aan het begin op de kabel zit en zo kan iedereen in huis er van genieten.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 00:08 ]

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
May-be erg gaaf wat je bedacht hebt. Ik heb ondertussen de computer wel lopen met een draadloos a/v kastje naar de tv in de kamer en met de mediaplayer playlist loopt de pc nu @ random. Maar het blijft toch wel gaaf als je dan je eigen logo'tje te zien krijgt en een splash screen/info scherm tussen 2 films/series, zo is het echt je eigen tv kanaal. Maarre dat progje waar kan ik dat vinden? Of heb je het ergens online? anders mail me maar s.vanden.hurck AT hccnet.nl

:) _/-\o_
Pagina: 1