Toon posts:

IP adres in Unattend Install Win98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een ander probleem met een Unattended Install (zie "Domein instellen bij Unattend Install WinXP Pro")

Voor Windows 98 werkt de Unattend Install iets anders. Je maakt met een script programmatjuh geleverd als extra tool een INF bestandje met alle instellingen. Deze word tegelijk met de Setup.exe gedraaid. Nu is er een leuke extra optie dat je voor elk IP adres binnen een netwerk een INF bestandje kan laten genereren automatisch.

Het probleem is dat ik een Batch programmatjuh geschreven heb die de de optie formateren en setup starten kent. In dit menu wil ik het computernummer (en dus Ip adres) opgeven. Dit is mogelijk doormiddel van dos commando SET /P

Nu wekt mijn verbazing dat dit prima werkt als ik het onder het CMD commando van Win2000 draai. Maar als ik het op een bootable cd brand en dan gewoon draai hij deze stap weer overslaat (als je me andere topic gelezen hebt lijkt het alsof ik dat aantrek)

Code:
echo off
echo.

echo Voer hieronder het computernummer in (altijd 3 cijfers van 0-255):

set /P nr=
if %nr%== goto fout
goto einde

:vraag
set /P nr=
if %nr%== goto fout
goto einde

:fout
echo nee eikel! Je moet een nummertje invoeren
goto vraag

:einde

Ik hoor het wel of ik weer iets over het hoofd zie.

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
set /p gaat niet onder win98, wel onder w2k

Verwijderd

Topicstarter
En hoezo zou dat niet werken onder Win98 dan? Want het script werkt prima en met die variabele ook gewoon onder dos. Maar niet bij booten met deze optie. En de setup van Win2k word niet echt meer vanuit dos gestart dus hoe wil jij het dan daar proberen?

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:43
Misschien een andere (nieuwere) versie van command.com gebruiken?

https://d4armory.io/Player/803500

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Mja, nogal naïef lijkt me zo om er van uit te gaan dat de DOS van Win9x hetzelfde zou zijn als de cmd (of command prompt) van Win2k. Dat zijn 2 totaal verschillende zaken.
Win2k heeft geen DOS. Het maakt gebruik van een virtuele DOS machine en is niet te vergelijken met de volledige DOS van Win9x (geheugen management, variabelen, etc, ed.).
Daarom wordt de DOS-box van Win2k ook command prompt genoemd.
Ook veel commandline opties van de programma's verschilt vaak nogal wezenlijk van de "echte" DOS.

Kotom, het is appels met peren vergelijken.

Het ziet eruit als, het lijkt (!) te werken als is dus NIET is als...

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Topicstarter
Ja je hebt gelijk dat het niet precies hetzelfde is. Ik heb het net even geprobeerd op een Win98 machine (in dos prompt opstarten en dan menu draaien) maar daar geeft ie een Syntaxisfout. Ik weet simpel basic over dos maar niet zoveel (daarom post ik dit probleem ook hier ;-)).
Ik zal vast iets over het hoofd zien want naar mijn weten moet dit script opzetje gewoon uit te voeren moeten zijn en het gewenste resultaat geven. Of niet?

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
nogmaals: :(
"set /p" kent dos w98 niet (dus die /p optie)

DOS is helemaal niet zoals cmd.exe
vb. probeer maar effe "echo %date%" in dos van w98 -> lukt niet!

[ Voor 51% gewijzigd door ajouin op 22-09-2003 18:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ Ajouin: Ja dat weet ik. Dat zei ik ook in bovenstaande reactie (al doende leert men toch:P). Maar mijn vraag was of dit scriptje wel zoals het hier geschreven is zou moeten werken. Dus of basic de code goed is en het idee erachter. Maar ik begin steeds meer het idee te krijgen dat er gewoon geen mogelijkheid is in Dos en dus Win98 om daar een variabele te vullen met een IP adres en die te gebruiken.
Pagina: 1