NDS > ADS?

Pagina: 1
Acties:

• Cybex
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Beste mensen,

Ik heb een Windows 2003 server met ADS en een Novell Netware 5.1 (of 6.0) server waar NDS op draait. Ik wil de gebruikers van Novell Netware NDS naar de ADS "copieren" inclusief wachtwoord. Ik heb al gelezen dat dit met DIRXML zou kunnen, maar ik wordt echt niets wijs van die handleiding op de Novell website.
Licenties is geen probleem wat betreft Novell DIRXML, we zijn een onderwijsinstelling dus die zijn zo geregeld.

Wie kan me uitleggen hoe ik dit van de grond krijg? Ik neem aan dat ik DIRXML moet installeren op de Novell Server, in Console one een Driverset aanmaken en addriver.xml importeren. Maar dan?

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-02 15:09
Moet met account management. Is gewoon de installatie en config door lopen die in het boek staan en het draait.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 21:42
Wij zijn hier ook bezig geweest met dirxml en zijn er uiteindelijk mee gestopt. het werkte bijna goed maar dan was er toch weer iets wat weer niet gign zoals het moest. Maar er zijn ook bedrijven die 50euro ofzo per user vragen om dirxml te installen.

Op de novell server moet e directory komen en dirxml plugin.
in console one moeten ook plugins komen en op de 2003 moet de remote loader.
In console one moet je nog een driver aanmaken maar daar zijn templates voor.
Veel success. Verder weet ik er ook niet meer al te veel van af.

• Cybex
  • Niet online
Mobi, 'gewoon' account management installeren en de installatie doorlopen werkt absoluut niet. Of jij moet al een andere versie dan ik hebben. Ik heb 2.1 hier liggen en 3.0...

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:32

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

... met SP1? Wat gaat er mis, dan?

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

• Cybex
  • Niet online
Wie kan me hier mee helpen? Ik heb nu de DIRXML aan de gang gekregen met de remoteloader (bedankt RippyNL). Maar nu moet ik er voor zorgen dat ik met de ADS van Windows 2003 kan "praten".

Hier staat dat ik iets moet importeren of installeren, maar er staat totaa niet bij HOE je dat dan moet doen. Enig idee, iemand?

http://support.novell.com...archtid.cgi?/10084602.htm

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-02 15:09
Cybex schreef op 19 September 2003 @ 09:23:
Mobi, 'gewoon' account management installeren en de installatie doorlopen werkt absoluut niet. Of jij moet al een andere versie dan ik hebben. Ik heb 2.1 hier liggen en 3.0...
Wij werken met 2000. Wordt 2003 server al ondersteund dan door account management?

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• Cybex
  • Niet online
Geen idee, ik weet wel dat er een update is voor dirxml (zie de link in m'n vorige post).
Alleen heb ik geen idee hoe ik die moet installeren... Help needed!! :)
Pagina: 1