Uren Registratie pakket

Pagina: 1
Acties:

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb de search gebruikt, maar daar gaat het om boekhoudpakketen, of de topics zijn heel oud.

Ik ben op zoek naar een pakketje waarmee ik mijn uren bij kan houden. Ik moet van mijn baas namelijk de komende 2 weken dit gaan bijhouden samen met 5 andere collega's. Ik wil dus, telefoongesprekjes, mailtjes en andere werkzaamheden tot de minuut gaan bijhouden. Wie kent hier een leuk pakket voor?

EDIT

OVerigens gaat mijn voorkeur uit naar FreeWare

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 19-09-2003 09:04 ]

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09 16:16
Excel? :P. Klinkt niet of dit een pakket is dat altijd gebruikt moet gaan worden: je zoekt gewoon iets voor tijdelijk.

• PWM
  • Niet online
Ik heb ooit een pakket gehad, waarmee je het makkelijk kon bijhouden, met pauze knop en meer van dat soort mogelijkheden

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Freeware kan je het wel vergeten voor zover ik weet. Vaak kom je namelijk uit op (redelijk prijzige) systemen voor urenregistratie en/of de salarisadministratie.
Het makkelijkste is denk ik inderdaad zelf in excel even een spreadsheet in elkaar te zetten, of anders iets in access. :)
Als het alleen om het bijhouden gaat en niet om vervolgens ook berekeningen met de gegevens te kunnen doen, zou je ook de agendafunctie van outlook eens kunnen overwegen ;)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• sjroorda
Ah, op zo'n manier. Je wilt gewoon op een knop hoeven drukken dat-ie automatisch bijhoudt. Dan kan ik je helaas niet helpen...

Maar wat voor baas heb jij dat hij exact dit soort dingen wil weten? Vertel hem eens dat het bijhouden hiervan meer tijd (dus geld) kost dan het telefoongesprekje/mailtje/koffiepauze/overleg/etc. zelf...

• PWM
  • Niet online
sjroorda schreef op 19 September 2003 @ 09:14:

Maar wat voor baas heb jij dat hij exact dit soort dingen wil weten? Vertel hem eens dat het bijhouden hiervan meer tijd (dus geld) kost dan het telefoongesprekje/mailtje/koffiepauze/overleg/etc. zelf...
Dat hebben we ook gedaan, vandaar dat het is teruggebracht van een jaar tot 2 weken :)

• sjroorda
Dan krijg je dus een dergelijk lijstje:

09:00-09:01 - lastige klant aan telefoon
09:01-15:00 - zoeken naar urenregistratiepakket
15:00-16:30 - leren werken met urenregistratiepakket
16:30-16:35 - invoeren telefoongesprek

09:00-09:05 - ...

Nou ja, je baas zal het wel weten ;)

Verwijderd

sjroorda schreef op 19 September 2003 @ 09:14:
Ah, op zo'n manier. Je wilt gewoon op een knop hoeven drukken dat-ie automatisch bijhoudt. Dan kan ik je helaas niet helpen...

Wat een onzin. Met een dergelijk tooltje is het heel goed te doen. Ik houd ook mijn uren bij, en dan bedoel ik al m'n uren (met KDEPIM's KARM btw, maar das Linux) en zoveel tijd kost het niet. KARM werkt dan ook met het timer principe.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:54

crisp

Devver

Pixelated

Op de minuut bijhouden lijkt me idd onbegonnen werk; per uur of half uur vind ik zelf al vaak een hele opgaaf - als je namelijk ergens druk mee bezig bent dan stop je halverwege niet even om je urending in te vullen, en achteraf moet je dan vaak gaan gokken hoe lang je nou ook alweer waar mee bezig was.
Ik zie het al voor me:
09:00 - 09:01 PC Aanzetten
09:01 - 09:02 Koffie halen
09:02 - 09:14 Praatje maken bij de koffie-automaat
09:14 - 09:15 Inloggen
09:15 - 09:17 Lunch bestellen
09:17 - 09:30 Mail lezen
09:30 - 09:35 Peukje roken
09:35 - 09:36 Koffie halen
09:36 - 09:40 WC
...

Intentionally left blank

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
crisp schreef op 19 September 2003 @ 09:23:
Op de minuut bijhouden lijkt me idd onbegonnen werk; per uur of half uur vind ik zelf al vaak een hele opgaaf - als je namelijk ergens druk mee bezig bent dan stop je halverwege niet even om je urending in te vullen, en achteraf moet je dan vaak gaan gokken hoe lang je nou ook alweer waar mee bezig was.
Ik zie het al voor me:

[...]
Deze 40 minuten heb jij dus nog niet effectief gewerkt :+

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:54

crisp

Devver

Pixelated

barto018 schreef op 19 September 2003 @ 09:28:
[...]

Deze 40 minuten heb jij dus nog niet effectief gewerkt :+
09:41 - 09:58 Naar m'n werk gaan

* crisp begint om 10:00 uur ;)

ontopic: bij het 'op de minuut' moeten bijhouden krijg ik toch vaak zo'n big-brother gevoel. Het is idd wel handig om te weten waar veel tijd in gaat zitten op een werkdag, maar ik denk dat werknemers ook wel in staat zijn dat te meten zonder echt op de minuut nauwkeurig dit te gaan zitten bijhouden, maar dat is denk ik een andere discussie.

Zelf gebruiken wij een zelfgeschreven pakketje om de uren bij te houden, wat draait op een AS/400 - ik ben bang dat TS daar weinig aan heeft.
Voor een weekstaat gebruiken we een excelsheet met wat macro's.
In beide kan je werkzaamheden mbv een code aangeven per uur of half uur.

[ Voor 56% gewijzigd door crisp op 19-09-2003 09:35 ]

Intentionally left blank

• PWM
  • Niet online
Ik heb een pakketje gevonden, TraxTime 3.8, dit is wel redelijk wat ik zoek.
Pagina: 1