Wifi Versterken met tweede AP

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Is het mogelijk om door het neerzetten van een tweede AP het signaal van de eerste AP te versterken?

Het zit namelijk zo.. Ik heb op sommige plaatsen in mijn huis slecht bereik van het eerste AP deze is verbonden met de DSL modem.. het tweede AP dus niet maar kan je hem dan wel het signaal laten versterken?

Sign of my Time

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:46

IvoB

Prutst er rustig op los

dat heet roaming. Als beide accespoints dat ondersteunen kunnen ze samen voor beter bereik zorgen. Het handigst is het dan om 2 dezelfde typen te kopen, welke dezelfde instellingen krijgen. Je zult ze wel allebei in het netwerk moeten plaatsen. Maar met een simpele HUB is dat zo te realiseren lijkt me.

[ Voor 25% gewijzigd door IvoB op 19-09-2003 08:57 ]

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:10

Super_ik

haklust!

of bridgen, werkt da nie?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

IvoB schreef op 19 September 2003 @ 08:56:
dat heet roaming. Als beide accespoints dat ondersteunen kunnen ze samen voor beter bereik zorgen. Het handigst is het dan om 2 dezelfde typen te kopen, welke dezelfde instellingen krijgen. Je zult ze wel allebei in het netwerk moeten plaatsen. Maar met een simpele HUB is dat zo te realiseren lijkt me.
Zelfs dat hoeft niet eens bij sommige apparaten.

De ASUS WL-500g bijvoorbeeld kan ook draadloos voor roaming zorgen; kabeltje tussen 2 WL-500g's is dus niet nodig

• Wilfred
Het probleemis dat er met de bouw van het pand geen rekening is gehouden met bekabeling van het netwerk. Het is een 4 verdiepingen appartementencomplex waarvan de eigenaar ADSL wil aanbieden aan de huurders via WIFI.
Ik ga proberen of ik de Linksys AP's kan instellen op Roaming. Ik hoop maar dat ze dat dan aankunnen anders moeten we alsnog kabels gaan trekken.
Het AP is Wap 11 - Linksys Wireless Access Point.

Sign of my Time

• Wilfred
http://kb.linksys.com/cgi...se=linksysrev.nfo&record={1A9}&softpage=IKW_ENU_JDocView

Ik vond dit op de Linksys website.. Dat ga ik maar eens proberen! Bridging heet dat inderdaad.
De link werkt niet goed.. Er staat een { in en daar hoort nog iets achter dus dat moet je even achter de link plakken.

[ Voor 17% gewijzigd door Wilfred op 19-09-2003 09:18 ]

Sign of my Time

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Stomme vraag misschien, maar ik begrijp dat de boel nog aangeschaft moet worden.

Van de WL-500g van Asus weet ik dat dat volledig draadloos kan. Waarom zou je dan gaan klooien met andere merken waarvan je NIET weet of het kan?
Overigens kost die WL-500g ook niet veel EN heeft een ingebouwde router (handig als je internet wil sharen).

Mogelijk wil het ook met de eenvoudigere WL-300g (dat draadloos bridgen)

• Wilfred
Ik heb de ap's al...
Bij bridgen moet je er een switch op aansluiten en vungeren de AP's niet als AP voor je randaperatuur. Misschien toch niet zo'n goed idee...
Roaming zonder netwerkaansluiting is dat mogelijk en hoe?

Sign of my Time

Pagina: 1