L2TP Handmatig Instellen - Inbelverbinding

Pagina: 1
Acties:

• DAW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Ok ik heb de FAQ gelezen en wat topics met dit onderwerp. Maar niet een direct antwoord op mijn vraag:

> Inleiding

- Soort abonnement: Broadband Basic
- Internet Provider: Wanadoo
- Kabel Exploitant: Casema
- Uhm, witte motorola modem voor dat nieuwe L2TP protocol :) (Eurodocsis modem)

Nou leuk, ik heb een kabel voor op mijn studie adres.:

* Ik wil mijn inbelverbinding handmatig aanmaken in Windows XP prof. Lukt niet! Je moet dus het L2TP protocol zien te gebruiken!

Alleen met de bijgelverde CD-ROM kan een volledig automatisch een inbel verbinding voor jou realiseren incl. L2TP protocol.

Dat wil ik niet:

Ik wil het gewoon zelf kunnen zonder die CD-ROM. Ja ok het activeren van je abonnement is dan ook al lang gebeurd het is dus niet voor de eerste keer.

> Wat heb ik al geprobeerd

Gewoon handmatig opstellen d.m.v. van die handige inbel wizard van XP. :) Logisch hij komt alleen met PPoE o.i.d.! Waar haal ik het vandaan in de instellingen dat L2TP?

Nou dan denk je dan laad ik even een bestand van de CD-ROM voor het L2TP protocol te installeren? Werkt niet :|

Instellingen klakkeloos overgenomen van de Casema site, ook van mijn al bestaande automatische-gegenereerde-Casema CD-ROM (zucht) verbinding de instellingen overgnomen. Niets werkt want hij geeft nog steeds aan dat het niet ene L2TP protocol verbinding is. > Ja let op dit is even op een andere computer dus niet waar mijn werkende inbel verbinding al op staat.

> Eigenlijk maakt het voor mij niets uit!

Over een tijd heb ik gewoon een router die dat voor mij doet en die L2TP ondersteund dus eigenlijk boeit het niet, MAAR toch vindt ik het interessant om te weten hoe je het wel kan doen zo'n verbinding handmatig op te stellen, het moet toch gewoon kunnen zonder zo'n maffe CD-ROM? Met alle andere inbelverbidingen kan het ook dus hier ook!

Ik weicher gewoon om een helpdesk te bellen, want dat kost me gewoon teveel tijd en geld! Op de casema website verwijzen ze je ook al naar www.google.nl omdat er nog niet zoveel bekende problemen voor bekend zijn om op hun site neer te zetten.

Dit is een mooi forum: Als er een antwoord is, weet iemand het mij hier toch wel te vertellen?

> Hier ben ik al geweest? - Check dit dan:

http://eservice.casema.tv/p_sn_li.asp?UserID=298690&UID={DBDA56F6-81D4-4B6B-8503-10F8C7CCA1C6}&DirectUse=J&Frames=NONE&Scrolling=&GebruikersGroep=2&DirectGebruikersGroep=2&ItemID=0&ProductList=&CategoryList=&NodeID=1979&ServiceItem=&PageCount=1&arrayHistory=1

Router voor Casema via Eurodocsis (motorola modem)

[rml][ W2K] Casema/Motorola modem - 't lukt niet[/rml]

http://www.eurodocsis.org/

Verwijderd

Waarom doe je in godsnaam zo moeilijk over het gebruik van die CD-Rom? Als het tijdelijk is, is dat toch helemaal makkelijk. Even installeren en klaar, en straks alleen maar even die software verwijderen.
Ik snap niet waarom je nú zo moeilijk wil doen als je straks toch een router hebt.. :?

Verwijderd

In de bijgeleverde geprinte gebruiksaanwijzing staat ook de handmatige manier beschreven. Je hebt de .INF nodig die op de CDROM staat.

• DAW
Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 08:31:
Waarom doe je in godsnaam zo moeilijk over het gebruik van die CD-Rom?
Ik snap niet waarom je nú zo moeilijk wil doen als je straks toch een router hebt.. :?
Je hebt echt 100% gelijk, maar wat dan nog wat? Ik wil het gewoon weten, is dat raar?
Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 08:34:
In de bijgeleverde geprinte gebruiksaanwijzing staat ook de handmatige manier beschreven. Je hebt de .INF nodig die op de CDROM staat.
Thanx man, een antwoord waar ik iets aan heb. Uhm even kijken of ik dat wel heb, ik heb zo'n kant en klare broadband box gekregen en ik weet niet of ik zo 'n aparte geprinte gebruiksaanwijzig heb gekregen. Ik zal zelf even verder searchen naar die .INF bestand. Als iemand weet waar ik die metteen kan vinden is natuurlijk wel zo handig!

[ Voor 10% gewijzigd door DAW op 19-09-2003 08:48 ]

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 23:19

jhu

DAW schreef op 19 September 2003 @ 07:28:
Ok ik heb de FAQ gelezen en wat topics met dit onderwerp. Maar niet een direct antwoord op mijn vraag:

> Inleiding

- Soort abonnement: Broadband Basic
- Internet Provider: Wanadoo
- Kabel Exploitant: Casema
- Uhm, witte motorola modem voor dat nieuwe L2TP protocol :) (Eurodocsis modem)

Nou leuk, ik heb een kabel voor op mijn studie adres.:

* Ik wil mijn inbelverbinding handmatig aanmaken in Windows XP prof. Lukt niet! Je moet dus het L2TP protocol zien te gebruiken!

Alleen met de bijgelverde CD-ROM kan een volledig automatisch een inbel verbinding voor jou realiseren incl. L2TP protocol.

Dat wil ik niet:

Ik wil het gewoon zelf kunnen zonder die CD-ROM. Ja ok het activeren van je abonnement is dan ook al lang gebeurd het is dus niet voor de eerste keer.
Het is heel Simpel, start de Wizard voor Nieuwe Verbinding, Kies voor een " verbinding met je werk ".
Kies vervolgens voor een VPN verbinding en geef als naam Casema Internet op, bij IP-adres voor de VPN server vul je 10.255.253.1.

Vraag nu de eigenschappen van Casema Internet op en ga naar het tabblad Beveiliging, zet een puntje in Geavanceerd en klik op instellingen.
- Wijzig bovenaan de optie naar: Codering niet toestaan
- Zet een puntje in Deze Protocollen toestaan en Vink alles uit, behalve PAP
Klik nu op OK en ga naar het tabblad Netwerk, Wijzig het Type VPN naar L2TP en , vink bestands en printerdeling uit.

Nu kan je verbinden !

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

• DAW
jhu, bedankt voor je duidelijke uitleg. Deze instelling heb ik compleet over het hoofd gezien! Thanx! :D
Pagina: 1