Ik draai al een tijdje Samba op m'n FreeBSD (5.1) server, werkt allemaal prima. Ik heb echter een tijdje geleden een andere werkgroepnaam gekozen, en wil graag dat Samba ook die werkgroupnaam gaat gebruiken (was Indium, wordt Nullium).
Heb dit netjes aangepast in de smb.conf:
Goed, smbd gekilled en opnieuw gestart en draaien maar. Niet dus. Als ik vanaf m'n Windows bak kijk dan staat Selenium (die FreeBSD bak) nog steeds onder de werkgroep Indium. Kijk ik in de properties van de verbinding dan staat daar als werkgroep naam wél Nullium.

Prima, zal dan wel een Windows probleem zijn. Doe ik echter een "smbclient -L localhost" op Selenium zelf dan krijg ik de volgende output:
Op internet heb ik wel iemand gevonden met het zelfde probleem maar helaas geen oplossing...
Heeft iemand enig idee hoe ik dit oplos?
Heb dit netjes aangepast in de smb.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| [global] # workgroup = NT-Domain-Name or Workgroup-Name, eg: REDHAT4 workgroup = NULLIUM # server string is the equivalent of the NT Description field server string = FreeBSD 5.1 |
Goed, smbd gekilled en opnieuw gestart en draaien maar. Niet dus. Als ik vanaf m'n Windows bak kijk dan staat Selenium (die FreeBSD bak) nog steeds onder de werkgroep Indium. Kijk ik in de properties van de verbinding dan staat daar als werkgroep naam wél Nullium.

Prima, zal dan wel een Windows probleem zijn. Doe ik echter een "smbclient -L localhost" op Selenium zelf dan krijg ik de volgende output:
Daar zegt 'ie dus als domein Nullium maar ook dat Selenium nog de master is van Indium.added interface ip=192.168.0.1 bcast=192.168.0.255 nmask=255.255.255.0
Domain=[NULLIUM] OS=[Unix] Server=[Samba 2.2.8a]
Sharename Type Comment
--------- ---- -------
fs1 Disk File Storage 1
fs2 Disk File Storage 2
ovrom Disk oVRoM's homedir
IPC$ IPC IPC Service (FreeBSD 5.1)
ADMIN$ Disk IPC Service (FreeBSD 5.1)
Server Comment
--------- -------
Workgroup Master
--------- -------
INDIUM SELENIUM
NULLIUM BOHRIUM
Op internet heb ik wel iemand gevonden met het zelfde probleem maar helaas geen oplossing...
Heeft iemand enig idee hoe ik dit oplos?