[Matrox P650] geeft vage kleur-sprongen op 2e head

Pagina: 1
Acties:

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
Ik heb sinds kort een Matrox P650, maar de kleuren op de 2e head bevatten artefacten.
Om dit te proberen te verhelpen heb ik al een nieuw BIOS erin geflashed, nieuwe drivers geprobeerd, en de nodige software gedeinstalleerd. Dit alles op aanraden van de matrox-meneer op het matrox-forum.

Ter illustratie heb ik hier een foto van wat er op het scherm komt. (klikbaar voor grote versie)
Afbeeldingslocatie: http://www.fmf.nl/~gijs/Forum/P650_coloured-bars_small.jpg

Op het plaatje komen duidelijk de artefacten naar voren die bij bepaalde kleuren (tinten) zichtbaar zijn. (bars gaan lineair van volledig zwart, blauw, rood en groen naar wit)

Ik heb hetzelfde probleem met 16 mln kleuren als met Gigacolors.

Heeft er hier iemand een idee wat een oplossing zou kunnen zijn?
* TD-er wil het omruilen van de kaart en reinstall van windows zo ver mogelijk uitstellen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 10:47

keur0000

-------- N O N E --------

mogelijk monitoren omruilen en kijken naar resultaat, evt. resolutie verlagen. lijkt er op dat dit vanuit de vidkaart verkeerd wordt uitgestuurd, ben toch bang dat het omruilen wordt. wordt de GPU of vidMEM erg warm? kan ook nog een koelprobleem zijn. controle koelblok op GPU

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• TD-er
GPU wordt net iets warmer dan handwarm en ik lees op het Matrox-forum dat de kaart tot 95 C nou zou moeten kunnen werken :)
Monitoren wisselen geeft geen verandering. Het zijn trouwens CRT's die zouden dit gedrag niet eens kunnen vertonen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 10:47

keur0000

-------- N O N E --------

door de monitoren om te wisselen weet je zeker dat dit niet de oorzaak kan zijn ;) zoals ik al dacht, blijkt dus dat je sturing vanuit je vidkaart niet goed is, waarschijnlijk t geheugen, evt. tool vragen matrox om dit te testen?? dit nog nooit gezien trouwens bij matrox kaart dus bijzonder is t zeker.

Succes verder, wordt toch omruilen helaas. :)

[ Voor 8% gewijzigd door keur0000 op 19-09-2003 00:43 . Reden: aanvulling ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• TD-er
Dat idee had ik dus ook al :(
Nou ja ik wacht het antwoord op forum.matrox.com nog ff af... en anders een telefoontje naar CTW over de RMA-procedure.

• TD-er
Het antwoord van de Matrox-lui heeft me uiteindelijk geholpen en ik zie nu weer allemaal mooi overlopende kleuren op de 2e head.

Vermoedelijk was een restant van een detonator-driver de oorzaak van dit alles.

Maar goed, wat ik dus uiteindelijk allemaal gedaan heb:
- nieuwe BIOS voor Matrox kaart geflashed
- detonator-driver & dotnet verwijderd
- reboot
- PNP OS installed: yes in BIOS en AGP Aperturesize op 256 MB
- dotnet weer geinstalleerd.

en het werkt :)

Pagina: 1