[winxp] Harde schijf 'kwijt'

Pagina: 1
Acties:

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb vandaag mijn C schijf geformatteerd. Mijn OS draait op de D schijf, dus er zou nu niets aan de hand moeten zijn. Ik kan gewoon booten, maar nu blijkt dat windows mijn C schijf niet weegeeft.

Bij het opstarten wordt de schijf gewoon door de bios gedetecteerd. Ik kan mij herinneren dat er een registry key was om harde schijven te 'verbergen' in windows explorer. Weet iemand waar ik die key kan vinden, en hem aanpassen? Is er wellicht een andere oplossing?

Even voor de duidelijkheid:
Het gaat om een Western Digital 120 GB Harde schijf, en mijn OS is WindowsXP.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 17:37

charrel

Cortisol4life..

heb je de partitie verwijderd? Anders moet je ff booten met windows xp disc en dan partitie opnieuw aanmaken! Dan ziet ie wsl C: wel weer.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je al bij schijfbeheer gekeken, of die partitie daar staat? Want dat heb je niet gezegt... of gedaan...

%SystemRoot%\system32\compmgmt.msc /s

voer die uit

en dan ga je naar opslag.

[ Voor 29% gewijzigd door Vorkie op 19-09-2003 00:23 ]

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-05 21:31
rechtermuisknop op deze computer > schijfbeheer
of anders via partitionmagic, misschien is er nog geen partitie aangemaakt of visible gemaakt?

edit:

/me moet sneller leren typen..

[ Voor 17% gewijzigd door jazz op 19-09-2003 00:24 ]

• Kurkentrekker
  • Niet online
%SystemRoot%\system32\compmgmt.msc /s
Daar staat hij niet in. Als ik rechts klik op mijn andere harde schijf, en ik kijk op het tabblad 'hardware', dan staat de schijf er wel gewoon tussen. Ik ben ervan overtuigd dat ik de partitie niet verwijderd heb.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kurkentrekker schreef op 19 September 2003 @ 00:27:
[...]

Daar staat hij niet in. Als ik rechts klik op mijn andere harde schijf, en ik kijk op het tabblad 'hardware', dan staat de schijf er wel gewoon tussen. Ik ben ervan overtuigd dat ik de partitie niet verwijderd heb.
staat er nergens dat ie ongebruikte ruimte heeft???

Kan je misschien een screenshot van dat stukkie maken dus van opslag en eventjes hier posten

Verder zullen wij graag ook van jouw willen weten:

Je moederbord type

En wat je zelf nog wilt

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Heb je niet per ongeluk je nieuwe install op FAT32 gedaan? Dan kan ie mogelijke NTFS schijfen niet zien :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Kurkentrekker
  • Niet online
Ik heb geen nieuwe install van windowsXP gedaan, dus daar zou het niet aan moeten liggen. Mijn mobo is een Abit NF7-S Rev 2,0.

Wonder boven wonder heb ik vanochtend mijn pc gestart, en is mijn schrijf gewoon zichtbaar, zonder dat ik ook maar een instelling heb aangepast. Ik dank jullie voor alle hulp! Ik zal weer eens hieronder posten als het vaker gebeurt dar mijn HD gewoon niet weergegeven wordt, want ik blijf het een vaag verschijnsel vinden.
Pagina: 1